Et 30-minutters intensivt kursus i makroøkonomi, burde være obligatorisk ved dette valg, for at få lov til at stemme. Bare denne tråd viser hvorfor Danmark er i en sørgelig forfatning - at tro at man kan skabe vækst ved at få folk til at arbejde længere, når nu ordrerne ikke er der, er helt hen i vejret. Der er ingen virksomheder lige nu der sidder og tænker "ej vi producerer ikke de sidste 1.000 styk, for vi har ikke folk nok til det".
Det eneste man kan håbe på er at tvivlerne på valgdagen satser på det sikre kort. Ellers er det slut med Danmark - de offentligt forsørgede stemmer overvejende rødt, og hvis rød blok kommer til magten, vil de sørge for at der kommer endnu flere offentligt forsørgede --> point of no return.
#273 Alt har en historisk udvej, uanset konsekvensernes alvor :) Det er kun længden af tidslinien, som varierer og i universets optik, så er en generation eller to jo kun et splitsekund :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Der burde være en lovgivning om hvordan man må udele de her flyers fra de forskellige partier.
I min postkasse fandt jeg 4 fra samme politiker, ude på vores opslagstavle sad der også en fra samme personen, og samtlige biler havde vi fået en i bagruden, dem der deler dem år blir de betalt pr. flyer de udeler elelr ? hvorfor kan de ikke bare brænde dem ligesom dovne reklamebud gør?
Synes det tager lige ligt meget overhånd, med alle de flyers. nu f.eks. i forbindelse med vores danseopvisning i festugen, der blev vi også bedt om ikke og gå rundt og uddele flyers, men kun give hvis folk spurgte efter dem, når vi kan rette os efter sådan en lille ting, så må dem der deler flyers ud til valg alle mulige steder, da også ku følge nogle retningslinier synes jeg.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Måske nogle har set den dersens mærkelige Glass Steagall valgplakat med en kandidat udenfor partierne, Tom Gillesberg.
Haha, tror det er ham fra Schillerinstituttet :) Han kalder vistnok sig selv for "radikal keynesianer" og det handler om at man bare skal bygge utroligt mange dyre ting, f.eks. magnettoge, og så kommer det til at gå strålende :D
#276 Ja det kunne jeg se på video'en :) Men selve den dersens "Glass Steagall act" fra depressionstiden, den indeholder nogle gode idéer, som man godt kunne "kigge på" :)
#273 Jeg synes at det er lidt underligt, at mange taler som om, at den blå plan objektivt set er bedre end den røde. Rigtig mange økonomer, blandt andet fra Danske Bank og CEPOS siger at den bedste plan vil være en blanding af de to.
Desuden tror jeg at folk ikke udelukkende bekymrer sig om økonomi. Der er også emner, som sunhed, uddannelse og miljø der kan have indflydelse.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Desuden tror jeg at folk ikke udelukkende bekymrer sig om økonomi. Der er også emner, som sunhed, uddannelse og miljø der kan have indflydelse.
Men økonomien er jo i central ifht. alle velfærdselementer og med en stadigt mere decimeret offentlig kasse, så kan man jo som sædvanlig godt love guld og grønne skove, men det bliver i såfald på klods, for der vil komme færre penge i kassen fra den private sektor fremover, pga. færre jobs og en stadigt stigende ældrebyrde.
#279 Det er klart at en god økonomi er forudsætningen for at man har penge til forbedringer andre steder i systemet. Det hele hænger jo sammen på en eller anden måde. Min pointe er bare at der er mange, der stemmer pragmatisk og for eksempel kun stemmer udfra politiken på et enkelt område eller to. Ellers ville DF nok heller ikke få så mange stemmer.
Desuden vil det være muligt at lave en del forbedringer forskellige steder i det offentlige ved udelukkende at fjerne bureaukratiet, som efterhånden har nået vanvidshøjder.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#271 Nicki52 13 år siden
Hvorfor skulle I lige være kloge?
#272 Notional 13 år siden
Det er filmz, ikke myspace :p
#273 akerman 13 år siden
Det eneste man kan håbe på er at tvivlerne på valgdagen satser på det sikre kort. Ellers er det slut med Danmark - de offentligt forsørgede stemmer overvejende rødt, og hvis rød blok kommer til magten, vil de sørge for at der kommer endnu flere offentligt forsørgede --> point of no return.
#274 Bruce 13 år siden
#275 elwood 13 år siden
I min postkasse fandt jeg 4 fra samme politiker, ude på vores opslagstavle sad der også en fra samme personen, og samtlige biler havde vi fået en i bagruden, dem der deler dem år blir de betalt pr. flyer de udeler elelr ? hvorfor kan de ikke bare brænde dem ligesom dovne reklamebud gør?
Synes det tager lige ligt meget overhånd, med alle de flyers. nu f.eks. i forbindelse med vores danseopvisning i festugen, der blev vi også bedt om ikke og gå rundt og uddele flyers, men kun give hvis folk spurgte efter dem, når vi kan rette os efter sådan en lille ting, så må dem der deler flyers ud til valg alle mulige steder, da også ku følge nogle retningslinier synes jeg.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#276 Fellaheen 13 år siden
Haha, tror det er ham fra Schillerinstituttet :) Han kalder vistnok sig selv for "radikal keynesianer" og det handler om at man bare skal bygge utroligt mange dyre ting, f.eks. magnettoge, og så kommer det til at gå strålende :D
#277 Bruce 13 år siden
#278 frahm-2 13 år siden
Jeg synes at det er lidt underligt, at mange taler som om, at den blå plan objektivt set er bedre end den røde. Rigtig mange økonomer, blandt andet fra Danske Bank og CEPOS siger at den bedste plan vil være en blanding af de to.
#279 Bruce 13 år siden
Men økonomien er jo i central ifht. alle velfærdselementer og med en stadigt mere decimeret offentlig kasse, så kan man jo som sædvanlig godt love guld og grønne skove, men det bliver i såfald på klods, for der vil komme færre penge i kassen fra den private sektor fremover, pga. færre jobs og en stadigt stigende ældrebyrde.
#280 frahm-2 13 år siden
Det er klart at en god økonomi er forudsætningen for at man har penge til forbedringer andre steder i systemet. Det hele hænger jo sammen på en eller anden måde. Min pointe er bare at der er mange, der stemmer pragmatisk og for eksempel kun stemmer udfra politiken på et enkelt område eller to. Ellers ville DF nok heller ikke få så mange stemmer.
Desuden vil det være muligt at lave en del forbedringer forskellige steder i det offentlige ved udelukkende at fjerne bureaukratiet, som efterhånden har nået vanvidshøjder.