#50 Ja det har du en pointe i :D Men lad os sige Poul Nyrup og Mogens Lykketoft gik til valgkamp denne gang med R, så ville jeg nok efter de sidste 10 år stemme på S, eftersom S retrospektivt førte en fin økonomisk og ansvarlig politik dengang (vi snakker ikke om integration vel?) ifht. det vi er vant til i disse år. De blå er blevet rødere, men hvad er de røde?!? Jeg har meget svært ved at se DKP formanden, som gnaskede på Honeckers tunge i Østberlin i 1989, være så pragmatisk, som man forsøger at give udtryk for.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#50 De, i praksis udøvende, resultater der nu måtte komme fra den gamle DKP-formand ville nu nok heller ikke være så prangende. Jeg er ikke så personfikseret. De amerikanske tilstande er lidt for dominerende, med hvilken personlighed vi nu helst ser os selv nærmest. Anders Samuelsen er ikke en mand, jeg finder fantastisk, men hans parti ender nok med min stemme. Jeg hælder til og tror på værdierne, som partierne repræsenterer. Selvom, indrømmet, at det hele er blevet usædvanligt populistisk og leflende...
En opsummering af debatten mellem Lars og Helle på TV2:
Helle Thorning-Schmidt: Bla bla forringer folkepensionen bla bla regeringens fejlslagne politik bla bla 12 minutter bla står sammen bla bla regeringens skyld bla (jo, det er så!) bla bla bla uretfærdigt bla de svage bla jo ikke akademikeren, der spiller golf bla bla bla spørgsmålstegn bla bla regnestykket bla bla de ufaglærde bla bla kan vi være sikre bla bla bla op til vælgerne! (Nej, vi er ej!) Bla bla regering bla systematisk gjort det forkerte bla bla bla få gang i væksten bla bla har vi også sagt bla bla vækster os ud af krisen bla investeringer bla bla kan jeg ikke forstå regeringen ikke bla bla bla. (Jo, det gør!) Bla bla jeres måde virker ikke bla bla betale regningen alene bla bla hård kur! Bla bla bla alle sammen bidrage en lille smule mere bla bla tankegangen bla Danmark bla bla alle sammen. Bla bla bla. (Du kan ikke regne, Lars!)
Lars Løkke: Bla bla klare svar bla bla 37-årige sygeplejerske bla bla urealistiske bla bla åbne øjnene bla bla på min kappe bla bla lavere gæld end nogensinde før! Bla bla svære beslutning bla bla jeg siger åbent bla bla ubesvarede spørgsmål bla bla hvad verden har brug for bla bla tryghed bla bla klare svar! Arbejdskraften bla bla har sikret høj beskæftigelse bla bla bla fri af finanskrisen bla bla dette lille land bla bla lever længere bla bla arbejdsmarkedet bla bla nordsø-olien tørrer ind bla bla styr på tingene bla bla. Helle Thorning bla bla på bare 12 minutter bla bla kan man jo ikke bla bla bla bla bla hvis jeg lige må gøre mig færdig bla bla bla bla… Bla. Og bla. Med åbne øjne.
Så hvem vandt debatten? Tja… Lars Løkke vandt i svedperle-konkurrencen. Helle vandt i hånlig-latter-konkurrencen.
Og Helle ville vist gerne have haft 12 minutters ekstra taletid.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Jeg så altid de gamle krydsilds debatter, men i dag så vurderes en "vinder" mest på, om man får den anden til at se dårlig ud i nogle sammenhænge og så er indholdet sådan set ret så ligegyldigt. Simon Amitzbøl får min personlige stemme, hvis det er muligt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Jeg er mest bekymret over de manglende udmeldinger på konkrete handlinger i forhold til vores økonomi i månederne op til valget.
Uanset hvad er det et valg mellem to onder. Rød og blå blok er samlet set lige dårlige til at komme med løsninger på vores udfordringer. Tungen på vægtskålen i denne omgang er værdipolitikken: Jeg kan ikke være gift med en udlænding og have mit personlige bureaukratiske mareridt igennem de sidste par år in mente og stemme på et parti, der kræver støtte fra DF for at holde sig i live. I den økonomiske politik hælder jeg dog mere til blåt end rødt. Så min stemme bliver også på Radikale Venstre. LA er de eneste, der kan gøre noget for at få mig til at ændre min stemme.
Jeg så altid de gamle krydsilds debatter, men i dag så vurderes en "vinder" mest på, om man får den anden til at se dårlig ud i nogle sammenhænge og så er indholdet sådan set ret så ligegyldigt.
Enig. Det er ærgerligt at, især de store partier, bruger det meste af tiden på at svine hinanden til. I partilederdebatten på DR1 i går, kunne man tydeligt se det. V, S, SF og DF brugte det meste af tiden på at skyde på hinanden, mens de andre partier var bedre til at komme med konkrete bud på deres egen politik. Men det kommer nok ikke til at ændre sig i valgkampen.
Jeg håber på at vi får en stærk midte efter valget, så vi kan få lavet nogle brede forlig henover midten, som kan gøre at man kan lave langsigtede planer som holder også efter næste valg og næste valg igen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
#59 Jeg har den samme holdning til partilederrunden i går. Jeg er måske ikke enig med De Radikale Venstres politik, men det var klart for mig, at Vestager var den, der klarede sig bedst.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#51 Bruce 13 år siden
#52 Djarnis 13 år siden
Jeg er ikke så personfikseret. De amerikanske tilstande er lidt for dominerende, med hvilken personlighed vi nu helst ser os selv nærmest. Anders Samuelsen er ikke en mand, jeg finder fantastisk, men hans parti ender nok med min stemme. Jeg hælder til og tror på værdierne, som partierne repræsenterer. Selvom, indrømmet, at det hele er blevet usædvanligt populistisk og leflende...
#53 Fellaheen 13 år siden
Det er også de søde.
#54 doctor doom 13 år siden
#55 Riqon 13 år siden
Helle Thorning-Schmidt: Bla bla forringer folkepensionen bla bla regeringens fejlslagne politik bla bla 12 minutter bla står sammen bla bla regeringens skyld bla (jo, det er så!) bla bla bla uretfærdigt bla de svage bla jo ikke akademikeren, der spiller golf bla bla bla spørgsmålstegn bla bla regnestykket bla bla de ufaglærde bla bla kan vi være sikre bla bla bla op til vælgerne! (Nej, vi er ej!) Bla bla regering bla systematisk gjort det forkerte bla bla bla få gang i væksten bla bla har vi også sagt bla bla vækster os ud af krisen bla investeringer bla bla kan jeg ikke forstå regeringen ikke bla bla bla. (Jo, det gør!) Bla bla jeres måde virker ikke bla bla betale regningen alene bla bla hård kur! Bla bla bla alle sammen bidrage en lille smule mere bla bla tankegangen bla Danmark bla bla alle sammen. Bla bla bla. (Du kan ikke regne, Lars!)
Lars Løkke: Bla bla klare svar bla bla 37-årige sygeplejerske bla bla urealistiske bla bla åbne øjnene bla bla på min kappe bla bla lavere gæld end nogensinde før! Bla bla svære beslutning bla bla jeg siger åbent bla bla ubesvarede spørgsmål bla bla hvad verden har brug for bla bla tryghed bla bla klare svar! Arbejdskraften bla bla har sikret høj beskæftigelse bla bla bla fri af finanskrisen bla bla dette lille land bla bla lever længere bla bla arbejdsmarkedet bla bla nordsø-olien tørrer ind bla bla styr på tingene bla bla. Helle Thorning bla bla på bare 12 minutter bla bla kan man jo ikke bla bla bla bla bla hvis jeg lige må gøre mig færdig bla bla bla bla… Bla. Og bla. Med åbne øjne.
Så hvem vandt debatten? Tja…
Lars Løkke vandt i svedperle-konkurrencen.
Helle vandt i hånlig-latter-konkurrencen.
#56 Bruce 13 år siden
#57 Wangsgaard 13 år siden
Hvad jeg så stemmer på har jeg været sikker på i et godt stykke tid og jeg har kun dette at tilføje:
GO GO Margrete Vestager
#58 mr gaijin 13 år siden
Uanset hvad er det et valg mellem to onder. Rød og blå blok er samlet set lige dårlige til at komme med løsninger på vores udfordringer. Tungen på vægtskålen i denne omgang er værdipolitikken: Jeg kan ikke være gift med en udlænding og have mit personlige bureaukratiske mareridt igennem de sidste par år in mente og stemme på et parti, der kræver støtte fra DF for at holde sig i live. I den økonomiske politik hælder jeg dog mere til blåt end rødt. Så min stemme bliver også på Radikale Venstre. LA er de eneste, der kan gøre noget for at få mig til at ændre min stemme.
#59 frahm-2 13 år siden
Enig. Det er ærgerligt at, især de store partier, bruger det meste af tiden på at svine hinanden til. I partilederdebatten på DR1 i går, kunne man tydeligt se det. V, S, SF og DF brugte det meste af tiden på at skyde på hinanden, mens de andre partier var bedre til at komme med konkrete bud på deres egen politik. Men det kommer nok ikke til at ændre sig i valgkampen.
Jeg håber på at vi får en stærk midte efter valget, så vi kan få lavet nogle brede forlig henover midten, som kan gøre at man kan lave langsigtede planer som holder også efter næste valg og næste valg igen.
#60 Lord Beef Jerky 13 år siden