Gravatar

#371 wimmie 13 år siden

Patriarch (369) skrev:
Eller at de er racister :-/

Jeg håber ikke det var en forlængelse af Kruses svar til mig?...for mener ikke at have ytret den holdning :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#372 Patriarch 13 år siden

Nej, nej slet ikke. Det var en var en generel bemærkning om generalisering :D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#373 Bruce 13 år siden

wimmie (370) skrev:
Så misforstod I mit indlæg; jeg mente at jeg ville ønske flere privatpersoner ville tænke uselvisk - det værende inden for alle partier...

Men når du siger

... synd at flere ikke tænker som os i stedet for kun at tænke på penge til sig selv

Så sætter du jo allerede en masse i bås, fordi du har fordomme om deres hensigter, at de er selviske? Hvis man tjener flere penge end andre, så tænker man automatisk på sig selv? Jeg betragter mig selv som værende uerhørt uselvisk, uanset de kroner som popper ind på min konto. Det gør jeg bl.a. ved, at jeg får glæde ved at være god ved andre mennesker på mange forskellige måder. Men det er MIT private valg. Når jeg har tjent mine penge og betalt skatten, så er resten MINE og jeg bestemmer selv om jeg vil bruge dem på ludere eller Dansk Røde Kors.

Jeg betaler bl.a. 180% afgift af min bil og en masse andre afgifter og det er de penge, som finansierer en hær af cyklister kan få gode forhold på vejene og en masse velfærd i dette land, som giver frihed til, at man kan hade bilisterne bl.a.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#374 wimmie 13 år siden

Patriarch (372) skrev:
Nej, nej slet ikke. Det var en var en generel bemærkning om generalisering :D

Ok, skulle bare lige være sikker på at du ikke havde forvekslet mit indlæg med en evt. tidligere kommentar ;)
Gravatar

#375 wimmie 13 år siden

Bruce (373) skrev:
Men når du siger

... synd at flere ikke tænker som os i stedet for kun at tænke på penge til sig selv

Så sætter du jo allerede en masse i bås, fordi du har fordomme om deres hensigter, at de er selviske? Hvis man tjener flere penge end andre, så tænker man automatisk på sig selv?

Det er jo slet ikke det jeg siger - herhjemme tjener vi nok selv flere penge end rigtig rigtig mange andre i landet, så det ville da være en selvmodsigelse. Dét jeg siger er at jeg ville ønske at flere mennesker i landet (og i resten af verden) ikke ville hidse sig så meget op over at nogle ønsker ligeret. Ikke at jeg ikke forstår dem, jeg ville bare ønske at det var anderledes.
Jeg peger ikke på én bestemt gruppe af mennesker eller politikere/partier (som du gjorde ved at kalde de røde for "misundelige" - jeg siger bare at der da findes mennesker derude der ikke ønsker at dele og som er grådige og bare rager til sig og mener at de arbejdsløse er dovne og de fattige må passe sig selv.

Jeg gentager: Jeg peger ikke på en bestemt gruppe mennesker, og det er jo ikke engang kun de rigeste der har disse holdninger - det er skam også mellemklassen - alt for mange har travlt med at skulle hæve sig over de der er lavere end dem selv.
Gravatar

#376 wimmie 13 år siden

Bruce (367) skrev:
Det udgår både af dit indlæg og af den politik du støtter op om. Som kun ser afgifter og skatter på "egoisterne", som midlerne til at fordele rigdom, istedet for at se på mængden af rigdom og velstand som det er muligt at fordele. Og værdierne kommer fra den private sektor, gennem hvilken den offentlige sektor finansieres.

Så jeg er misundelig på dem der har flere penge end mig og alligevel ønsker jeg at dele mine penge med dem der har mindre?
Gravatar

#377 Bruce 13 år siden

wimmie (375) skrev:
Det er jo slet ikke det jeg siger - herhjemme tjener vi nok selv flere penge end rigtig rigtig mange andre i landet, så det ville da være en selvmodsigelse. Dét jeg siger er at jeg ville ønske at flere mennesker i landet (og i resten af verden) ikke ville hidse sig så meget op over at nogle ønsker ligeret. Ikke at jeg ikke forstår dem, jeg ville bare ønske at det var anderledes.

Hvad er ligeret? Jeg ser da ikke ligefrem nogle som kæmper imod det? Danmark er iøvrigt iht. seneste måling er Danmark stadig markant det mest lige land i verden.

http://jp.dk/indland/faktameter/venstre/lars_lokke...

Hvad skal der til?

Jeg peger ikke på én bestemt gruppe af mennesker eller politikere/partier (som du gjorde ved at kalde de røde for "misundelige" - jeg siger bare at der da findes mennesker derude der ikke ønsker at dele og som er grådige og bare rager til sig og mener at de arbejdsløse er dovne og de fattige må passe sig selv.

Det er ikke alle, som stemmer rødt, som er misundelige, overhovedet ikke. Jeg medgiver at mange gør det af et godt hjerte. Men rød politik, som kun kan finde pengene qua afgifter og skatter på dem som tjener mere, det er politik baseret på misundelsesprincipper og ikke fornuft, ved at se på de økonomiske afledte effekter heraf, som absolut ikke skaber mere velfærd at dele ud af.

Jeg gentager: Jeg peger ikke på en bestemt gruppe mennesker, og det er jo ikke engang kun de rigeste der har disse holdninger - det er skam også mellemklassen - alt for mange har travlt med at skulle hæve sig over de der er lavere end dem selv.

Hvordan hæve sig? Jeg er ikke med!

wimmie (376) skrev:
Så jeg er misundelig på dem der har flere penge end mig og alligevel ønsker jeg at dele mine penge med dem der har mindre?

Du stemmer på et parti, hvis drivkraft er defineret ud fra misundelse på dem, som har økonomisk flere midler og derfor ser løsninger som ekstra beskatning af disse på alle mulige måder. Dermed ser man helt bort fra andre langt mere økonomisk fordelagtige politiker, som netop kan skabe de forhold for, at dem som har det mindre godt, kan få det bedre.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#378 wimmie 13 år siden

Ok, jeg kan se at jeg naivt troede at jeg kunne ytre min holdning herinde uden at blive hånet for den... Jeg kan virkelig ikke se det gavnlige i at skyde andres holdninger i sænk fordi man ikke er enig. Mister man pludselig respekten for andre når man hører at de stemmer anderledes end én selv?
Ser intet konstruktivt i at blive nedladende... Jeg elsker skam en god debat med forskellige holdninger, men jeg kan nu bedst lide dem hvor man ikke føler sig talt ned til fordi man er uenige.

Og før nogen siger "jamen du beskyldte jo selv os for at være egoistiske..."
Nej, jeg beskyldte ikke nogen herinde eller deres politiske partier - jeg ytrede et utopisk ønske om mindre egoisme i vores land, og når jeg skriver synd at flere ikke tænker som os så mener jeg "os" som i husbonden og mig selv - ikke "os" som i Enhedslisten - jeg beklager at jeg ikke fik det formuleret ordentligt...
Gravatar

#379 wimmie 13 år siden

Bruce (377) skrev:
Du stemmer på et parti, hvis drivkraft er defineret ud fra misundelse på dem, som har økonomisk flere midler og derfor ser løsninger som ekstra beskatning af disse på alle mulige måder.

Jeg mener at "misundelse" er et helt forkert, forrykt og meget nedladende ord at bruge i denne sammenhæng, og hvis det er sådan du ønsker at debattere springer jeg fra igen :)
Jeg ser intet misundeligt i at jeg ønsker bedre vilkår for de der har det værst (som jeg ikke selv er iblandt). Jeg ser misundelse som en grim ting og jeg synes man med ordet antyder at man dermed er et småligt menneske der selv pga. en lav indkomst, lav levestandard eller generel sort uheld har mindre at gøre med og ønsker at trække andre med ned...slet ikke det jeg forbinder med mine egne eller enhedslistens holdninger...
Gravatar

#380 Babo84 13 år siden

Collateral

Du er hverken naiv eller uoplyst. Du har gode holdninger og bliv ved med det.. Bruce ser bare for meget Mad Men og tror han er noget :)

Skriv ny kommentar: