Gravatar

#381 MMB 13 år siden

Der er godt nok en negativ tone herinde... :)
Så derfor vil jeg sige god valgdag til alle - både til jer, der stemmer rødt, blåt og blankt!
Det bliver under alle omstændigheder spændende at se, hvem der har fået magten i morgen! :)

Hvem, jeg har stemt på, må I selv gætte. :P
Gravatar

#382 Castanea 13 år siden

Jeg stemmer på Henry David Thoreau.
Gravatar

#383 Bruce 13 år siden

wimmie (379) skrev:
Jeg mener at "misundelse" er et helt forkert, forrykt og meget nedladende ord at bruge i denne sammenhæng, og hvis det er sådan du ønsker at debattere springer jeg fra igen :)

jeg bruger ordet misundelse om ideologien og anerkender, at folk kan stemme på EL og kommunismen af "et godt hjerte, nøjagtig som jeg skrev ovenover, men ideologien i rød politik, den er misundelsesdrevet. Jeg kan overhoevedet ikke se andre muligheder, når man i den grad vælger at gå uden om "sund fornuft", når det kommer til mulige og bedre alternativer, for at opnå de samme mål, som man selv siger man ønsker.

Jeg ser intet misundeligt i at jeg ønsker bedre vilkår for de der har det værst (som jeg ikke selv er iblandt). Jeg ser misundelse som en grim ting og jeg synes man med ordet antyder at man dermed er et småligt menneske der selv pga. en lav indkomst, lav levestandard eller generel sort uheld har mindre at gøre med og ønsker at trække andre med ned...slet ikke det jeg forbinder med mine egne eller enhedslistens holdninger...

Jeg beklager, men jeg ser netop den ideologi som EL står for, kommunismen, som drevet af smålighed og misundelse. Jeg har ingen grund til at tro andet, med de beviser der foreligger historisk og globalt indtil dato og med en fuldstændig negligering af andre økonomiske muligheder, som har langt bedre muligheder, beviseligt, for at skabe bedre sociale forhold og større velstand.

wimmie (378) skrev:
Ok, jeg kan se at jeg naivt troede at jeg kunne ytre min holdning herinde uden at blive hånet for den... Jeg kan virkelig ikke se det gavnlige i at skyde andres holdninger i sænk fordi man ikke er enig. Mister man pludselig respekten for andre når man hører at de stemmer anderledes end én selv?

Jeg mister ikke respekten for nogle som mennesker, men jeg har absolut ingen respekt for den ideologi og dens betydning, som nogle vælger at stemme på. Det er din demokratiske ret, ligesom det er min at ytre mig om, hvorledes jeg mener kommunismen og EL er indrettet og min mening om, hvad der driver partierne og hvad der er deres mål. Og jeg har allerede medgivet at folk sagtens kan stemme på partierne udfra gode intentioner, men det ændrer ikke på, hvad jeg mener om ideologien. Jeg har absolut ingen grund til at tro, at kommunismen skulle have skiftet klæder, blot fordi der er gået nogle år og der er kommet yngre generationer til, som måske ikke har oplevet effekterne af kommunismen, eller tiltror ideologien at have ændret sig radikalt fra at være uparlamentarisk i sin grundvold til at være entydigt demokratisk funderet. Dette har jeg allerede givet udtryk for tidligere.

Ser intet konstruktivt i at blive nedladende... Jeg elsker skam en god debat med forskellige holdninger, men jeg kan nu bedst lide dem hvor man ikke føler sig talt ned til fordi man er uenige.

Du må stemme på lige hvad du vil og jeg respekterer dig som menneske, nøjagtig lige så meget som før, men du får mig ikke til at ændre på, at jeg finder EL og dens underliggende ideologi, som værende noget af det mest afskyelige jeg kender til, som fuldstændig vil ændre på parametrene for friheds- og menneskerettigheder, hvis de får magt som de har agt. Hvis jeg var nedladende, så ville jeg beskylde folk for at stemme udfra, at de var bevidste om dette forhold, men det tror jeg heldigvis ikke flertallet er. Derfor mener jeg så absolut naivitet omkring EL og dets ønsker for det demokratiske parlamentarisk system, må ligge til grund for, at et sådan parti kan få så solid en støtte i 2011.

Og før nogen siger "jamen du beskyldte jo selv os for at være egoistiske..."
Nej, jeg beskyldte ikke nogen herinde eller deres politiske partier - jeg ytrede et utopisk ønske om mindre egoisme i vores land, og når jeg skriver synd at flere ikke tænker som os så mener jeg "os" som i husbonden og mig selv - ikke "os" som i Enhedslisten - jeg beklager at jeg ikke fik det formuleret ordentligt...

Jeg hører efterhånden ikke andet end modsvar som egoisme og rige svin, når nogle forsøger at fremture med liberale ideer og økonomiske forslag for at komme ud af krisenm uagtet at man faktisk forsøger at reformere et finansielt morads, som i alle analyser går imod store krise år og med metoder, som faktisk anerkendes i stor stil som værende effektive, af rigtig mange med økonomisk indsigt, deriblandt med upolitiske og upartisk baggrund.

Det er svært ikke at føle sig ramt nærmest pr. definition, hver gang flosklerne omkring min og andres bevæggrunde nævnes, men jeg skal beklage og undskylde, hvis dit udsagn om egoisme således ikke var tiltænkt mig og andre med liberale grundideer. For jeg kan garantere om, at man sagtens kan handle med uselviske og solidariske motiver, selvom man støtter op om 40% skat og halvering af selskabsskatten og er imod, at skatter og afgifter er de eneste mulige indtjeningsmidler for statskassen.

Babo84 (380) skrev:
Bruce ser bare for meget Mad Men og tror han er noget :)

Tak for at understøtte mange af mine pointer. Man får ofte hjælp fra de mest uventede kanter.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#384 wimmie 13 år siden

Bruce> Det er min egen fejl; jeg kunne bare have læst et par sider tilbage og læst dine svar til Collateral som kunne have bekræftet mine bange anelser om hvorvidt det var en god idé at ytre sig om Enhedslisten herinde.

Du siger at du respekterer mig selvom jeg stemmer Ø (går ud fra det samme gælder Collateral), og alligevel bruger du ord som 'misundelig', 'naiv' og 'uoplyst' når man ikke deler din mening. Jeg forstår og respekterer at du har svært ved at forstå hvorfor man kan stemme Ø når man ikke deler ideologien (jeg har det på samme måde med visse andre partier), men dermed at konkludere at de der gør er uoplyste, det er i mine øjne enormt respektløst og nedladende. Måske er både Collateral og jeg unge (ok, Collateral er ;) -men vi er ikke børn og har ikke brug for at blive talt til som værende børn - Vi kan rent faktisk godt have sat os ind i tingene selvom holdningerne ikke matcher dine ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#385 wimmie 13 år siden

(Hormonal rant over) :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#386 gi-jones 13 år siden

LOL
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#387 Bruce 13 år siden

wimmie (385) skrev:
(Hormonal rant over) :p

Hehe ... det skal være dig velundt Wimmie :) Du skal vide, at jeg forstår så sandelig både synspunkterne fra Collateral og dig selv, men jeg har stejle holdninger overfor kommunisme, som jeg ikke lægger skjul på.

wimmie (384) skrev:
Du siger at du respekterer mig selvom jeg stemmer Ø (går ud fra det samme gælder Collateral), og alligevel bruger du ord som 'misundelig', 'naiv' og 'uoplyst' når man ikke deler din mening.

Jeg bruger misundelig med henvisning til EL's underliggende ideologi, kommunismen, ja. Naiv og uoplyst ifbm. det at stemme på EL ja, for jeg kan ikke se andre muligheder. Beklager.

Jeg forstår og respekterer at du har svært ved at forstå hvorfor man kan stemme Ø når man ikke deler ideologien (jeg har det på samme måde med visse andre partier), men dermed at konkludere at de der gør er uoplyste, det er i mine øjne enormt respektløst og nedladende.

Det må det så være. Jeg ser kun to muligheder for at stemme på et parti, som i mine øjne står for et slutmål, der har afskyelige frihedskrænkende konsekvenser og best case scenario det er naivitet og uoplysthed omkring ideologiens faktiske hensigter.

Nå :)

Jeg kan desværre mærke, at Filmz foraernes mulighed for alsidighed også har sin pris, når man som jeg, altid ytrer holdninger absolut og kompromisløst og er fuldkommen ligeglad med koncensus.

Som sædvanlig kan jeg vælge at skide hul i, hvad andre synes om mig, men udbyttet står ikke mål med indsatsen, når man tager sitets egentlige formål med i ligningen og der er en grænse for, hvor meget pain in the ass politisk rollemodel jeg gider at fremstå som på et filmsite, samtidig som jeg føler, at jeg efterhånden tager noget af fornøjelsen fra flere og flere brugere herinde og en del, som jeg personligt rigtig godt kan lide og da jeg ingen hensigt har om at lave noget som helst om ved min attitude eller debatform, så ...

Oveni ser jeg nu frem til nogle, i mine øjne rædselsår og da jeg ikke gider tude over situationen, vil jeg hellere engagere mig med politisk aktivitet i anden sammenhæng, muligvis med en decideret politisk blog, som jeg gjorde det for en 8-10 år siden (og måske med endnu et spædt forsøg for at få lidt afløb for mine filmsyn, eller min datters, som jeg er ved at hjælpe med at lave en junior filmsite blog), hvor jeg kan rante. Hvilket giver noget mere mening, end at fremture med lange udredninger gang på gang på et filmsite. Det er sgu dårlig økonomisering med kræfterne :)

Og må jeg godt lige afslutningsmæssigt sige, at det overhovedet ikke har noget med nogen at gøre. Det er en rolig og velovervejet beslutning med en puls under 60, som har været vurderet ganske længe og nu er der blot nogle nogle forhold, som giver mig lyst til at lægge mine kræfter andetsteds. Så der behøves ikke spekuleres ret meget i mine bevæggrunde ... "denne gang" :)

Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#388 BN 13 år siden

#387:

... sagt af en bruger, der længe nærmest har været en del af filmz-forummets identitet. Det kan du (næsten) ikke være bekendt, Bruce. *suk*

Bruce (387) skrev:
Jeg kan desværre mærke, at Filmz foraernes mulighed for alsidighed også har sin pris

Hvilken pris?

Bruce (387) skrev:
jeg føler, at jeg efterhånden tager noget af fornøjelsen fra flere og flere brugere herinde og en del, som jeg personligt rigtig godt kan lide og da jeg ingen hensigt har om at lave noget som helst om ved min attitude eller debatform, så ...

What? Er der virkelig nogen der får fornøjelsen ved forummet ødelagt på grund af Bruce? Det fatter jeg ikke en meter af.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#389 misuma 13 år siden

Kan man stemme lilla?

Sorry :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#390 akerman 13 år siden

At dømme efter folks fornærmede kommentarer (wimmie, babo, collateral) så kunne noget da tyde på, at de har problemer med at håndtere direkte, uindsvøbt argumentation.

LA står i øvrigt til 7,1% lige nu eller 13 mandater. Fantastisk !!

Skriv ny kommentar: