Gravatar

#1 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg har brug for lidt hjælp angående to (aktuelle!)spørgsmål:

1) Hvis jeg bestiller en vare og får oplyst en pris, men varen viser sig at være meget dyrere end den oplyste pris, har jeg så pligt til at betale?

2) Hvis en person udfører et stykke arbejde for mig og undervejs foreslår en anden fremgangsmåde, kan han så komme bagefter og kræve yderligere betaling for det udførte stykke arbejde, når han ikke har oplyst, at hans forslag ville medføre en fordyrelse?

Håber, der er nogen herinde, der har styr på den slags.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 davenport 18 år siden

Myggen?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 filmz-yoshimura 18 år siden

#2 Eh, whøt?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#4 davenport 18 år siden

"Myggen" her på filmz er da vidst en form for advokat, i mangel af bedre udtryk :)
Han ser nok dette indlæg, når han har fængslet nogle forbrydere :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 18 år siden

#4 Fedest ... så håber jeg, han ser det snart :o)
Gravatar

#6 cyberzed 18 år siden

Jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, men...

1) Har du fået prisen på skrift...og der stod ikke noget med forbehold for kurssving osv?

2) Jeg vil tro at han godt kan kræve ekstra betaling i og med at det ikke er den oprindelige opgave der er løst.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#7 myggen 18 år siden

"en form for advokat"? Tjaa, en myg er vel også en slags en blodsuger :)

Hvis jeg skal svare, vil jeg egentligt godt lige vide en anelse mere, men generelt vil du ikke være forpligtet til at betale en højere pris, end den du har indgået aftalen efter. Jeg kan fx. ikke sælge dig min bil, og sige prisen er 30.000, for derefter at ombestemme mig, og kræve 50.000.

En aftale er bindende, og hvis du har aftalt en pris, er det den der gælder. Spørgsmålet er i virkeligheden, om I har indgået en bindende aftale, og du faktisk har ret til varen til den oprindelige pris.

Fsva. ændringerne, så kommer det igen an på hvad I har aftalt. Hvis I fx. har aftalt, at der skal lægges en terasse, og han har givet en pris, så vil du ikke være forpligtet til at betale mere, selv om han foreslår en anden metode, med mindre det er klart for dig, at det er dyrere. Hvis han foreslår at lægge stenene en anden vej, fordi det er pænere, vil jeg ikke mene du er forpligtet til at betale mere, selv om det tager længere tid. Hvor skulle du vide det fra? Omvendt vil du nok ikke slippe med samme pris, hvis han foreslår at bruge guldbarrer i stedet for herregårdssten.

Ovenstående skal tages med alle forbehold (tm). Du er velkommen til at sætte lidt mere konkrete ord på dine spørgsmål, så skal jeg forsøge at være mere klar i spyttet.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#8 filmz-yoshimura 18 år siden

Jeg skal forsøge at forklare sagen lidt nærmere i løbet af i dag eller i morgen (det er lidt indviklet). Men tak for hjælpen indtil videre.

Skriv ny kommentar: