Gravatar

#1 Scherlund 17 år siden

Hej fellow filmzere.

Da jeg er ved at skulle købe nyt TV og altid er uheldig med den slags. Så ved jeg bare at det mindst en gang skal til reparation. Det Sharp LC-37X20s jeg har kigget på skal, så sendes til enten Skovlunde eller Viby hvis uheldet er ude. Mit spørgsmål er så om jeg selv skal betale forsendelsesomkostningerne eller om sælger/Sharp skal gøre.

Jeg fandt hurtigt dette svar på forbrugereuropa.dk. Men jeg mener at kunne huske at PRC-data eller SHG havde fået medhold i det modsatte ved en danskdomstol. Men jeg kan selvfølgelig ikke finde nogen kilde på det.

Nogen der ved hvordan det rigtigt forholder sig?

P.S. Evt. råd til et andet TV modtages gerne. Men 37" er nok maks. da jeg sidder ca. 1,5 - 2 meter fra tv'et. Budgettet er på maks. 10k gerne mindre.
Gravatar

#2 dyg 17 år siden

Jeg skal nok tage til Slet og tæske SHG-folkene for dig, hvis du køber der og skulle få problemer :)

Angående alternative tv, så har jeg selv kig på Panasonic's plasma tv. Deres PX70 kan fåes til omkring 8500kr og er et rigtig fint tv. Det er ikke 1080p, men du kan jo nok ikke se forskel alligevel (2 meters afstand og et 37" tv, så kan jeg i hvert fald ikke se forskel).

Jeg køber nok selv 42" udgaven af PZ70 (ellers bliver det PX700) inden længe.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 Scherlund 17 år siden

Tror ikke at jeg køber hos SHG. Vil tro at deres TV er parallel importeret og lige med TV vil jeg gerne have producentgarantien med. Men tak for tilbuddet :)

Har selv tænkt meget på at købe plasma. Især fordi at det meste af det jeg skal se er SD materiale og der skulle plasma være bedre til at skjule det små fejl der kan komme. Samtidig har plasma efter min mening bare bedre farver.

Men efter at have læst at PZ70 hverken kan lave deintaerlacing på SD materiale eller visse 24p. Samt at jeg er bange for retention (jeg falder tit i søvn foran tosse kassen), samt jeg synes at jeg lægger mærker til green lines på de tv jeg har set. Så tror jeg ikke at det bliver plasma.

PX70 vil jeg ikke købe. Kan slet ikke forholde mig til rektangulære pixels. Det virker bare forkert i mit hoved.

Apropos det oprindelig spørgsmål så skal forhandler betale fragten i følge forbrugerstyrelsen hvilket er lækkert nok.
Gravatar

#4 lagoni 17 år siden

Lidt OT, men jeg forstår ikke det med parallelimport - når det er et dansk firma (SHG her) der sælger det, burde dansk lovgivning (dvs garanti) da gælde?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#5 Scherlund 17 år siden

Det gør den også. Men man mister alt det ekstra som kommer med når man ikke køber parallelimport. F.eks. så sender nogen en tekniker hvis dit tv går i stykker. Nogen producenter sender en fragtman som henter dit tv med det samme. De ekstra services er ikke lovpligtige men blot en ekstra service producenterne tilbyder. Hvis man så køber noget der er parallelimporteret så er det køber der hænger på disse ekstra ting.
Gravatar

#6 Bony 17 år siden

#5 - Skal lige forstå det ret. Hvis ens fjernsyn er parallelimporteret så skal man selv betale forsendelsesomkostningerne tilbage til butikken? Men der er stadig mulighed for at få fjernsynet repareret?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 Scherlund 17 år siden

Nej, du skal intet betale. Men det tvært i mod har butikken ikke producentens værksteder at trække på og derfor kan man risikere at det bliver lavet på et ikke autoriseret værksted med hvad der af følger. Så i teorien er du lige så godt stillet ved en fejl. Men i praktisk kan du komme til at kæmpe rigtig meget med at få lavet dit tv.

Med min historie af ting der går i stykker så tør jeg bare ikke købe parallelimport af så store og dyre ting som et tv.
Gravatar

#8 Bony 17 år siden

#7 - Efter at have set programmet Basta i TV for et par dage siden, har jeg bare fået bange anelser. De fortalte om at internet butikkerne "easyshopping.dk" og "getmore.dk", havde solgt parallelimporterede varer og med mit generelle held, har jeg selvfølgelig købt både fjernsyn og playstation 3, hos netop de to butikker.

Nu krydser jeg bare krampagtigt fingre for at der intet sker! :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 dyg 17 år siden

Angående 24hz, så har det også været mit eneste kritikpunkt overfor PZ70 tv'et, der ellers har alt hvad jeg skal bruge. Men det ender nok med at blive det jeg køber. Har fået et godt tilbud nede på vejle-kanten, ved en forhandler min onkel har handlet meget ved, hvor jeg kan købe det for 13.000 (et par tusinde under normal-prisen i forretninger). Så det gør jeg nok til februar. Jeg er nemlig heller ikke glad for parallelimporterede varer, slet ikke når det kommer til en så "stor" investering.

Derimod skal jeg nok også have mig en surroundreceiver, og der har jeg ikke så meget imod at købe i Tyskland, så længe jeg kan få nok folk til at sige god for forretningen. Og når man kan spare op mod 2000kr ved at købe i Tyskland, så skal der meget til, før jeg køber det i Danmark.

#7 - Hold dig LANGT LANGT LANGT fra Getmore.dk. Det er et meget skidt sted, enkelte har ikke problemer med dem, men langt de fleste har kun bøvl med dem.
Gravatar

#10 dyg 17 år siden

Hmm, nu varer det jo ikke længe før Panasonic's nye 8-serie kommer. En PZ85 er ret spændende, da den understøtter 1080p/24, samt har 3 HDMI indgange... Ak, det er svært det her.

Skriv ny kommentar: