Gravatar

#1 chandler75 18 år siden

Når jeg snakker via Skype, ryger min CPU ofte helt i vejret, så lydkvaliteten bliver dårlig eller helt forsvinder.

Skype fortæller mig, at det er fordi, min CPU-belastning er meget høj, og anbefaler, at jeg lukker nogle programmer ned. Senest er det blevet værre, hvor Skype også er begyndt pludselig at lukke ned midt i en samtale.

Men når jeg kører Skype har jeg stort set altid alle andre programmer lukket ned. I min task managaer er det den eneste application, der kører. Under process kører der 30-40 ting, som jeg ikke aner hvad er, og som jeg ikke tør lukke ned for (fx. fssm21 (23.536 K), svchost.exe, 38.072 K - selv explorer bruger 27.180 selvom den ikke er åben...?)

Jeg har en Pentium 4 med 3 GHz og 1 GB RAM. Nogen der kan hjælpe?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#2 chandler75 18 år siden

Jeg har forresten XP.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 frahm-2 18 år siden

Det kan være noget med din internetforbindelse. Jeg har boet tre forskellige steder mens jeg har brugt Skype og kvaliteten har været forkellig alle steder, på trods af at det er samme udstyr jeg har brugt.
Det skal dog også siges at jeg slap af med de værste problemer da jeg skiftede min mikrofon ud. Jeg havde en af de der standard plastic mikrofoner til computeren og de er bare ikke særlig gode. Nu har jeg fået et lækkert Sennheiser headset, der iøvrigt også har fantastisk lydkvalitet hvis man bare bruger det som almindelige høretelefoner. Så det kan altså også være mikrofonen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#4 filmz-vassago 18 år siden

Hvis lyden skyldes høj CPU belastning, så er det ret sikkert ikke pga en dårlig mikrofon. Computeren burde være hurtig nok, så jeg vil også skyde på selve forbindelsen - men hvis du har et hav af programmer til at lægge i proceslinien, samt en masse andet skrammel der bare kører i baggrunden, så løber det hurtigt op. Det kan f.eks være en masse aktive quikctime/itunes ting, antivirus, update ting mm - ting som man ikke nødvendigvis kan se i proceslinien.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 DarkLight 18 år siden

explorer er nogte windows bruger. Tror du tænker på iexplorer.exe, som er Internet Explorer.
svchost.exe er også ganske ufarlig.
Siden jeg linker til er i øvrig god til at søge på processer, du ikke ved hvad er.

This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 chandler75 18 år siden

# 4 Jeg har 2144 kbps download og og 144 upload (har lige testet), så det burde vel være ok...

Når jeg bare sidder nu og har Firefox åben og Skype åben uden jeg bruger den, er CPU belastiningen kun på 0-8 %
Gravatar

#7 filmz-vassago 18 år siden

Du har en rimelig lav upload, og det kan sagtens være en del af problemet, det er jo to-vejs kommunikation, hvis du gang i et par andre små tools som tjekker efter updates online, IE og nogle andre programmer som også henter info - så så er der jo ikke meget mere tilbage end hvad der svarer til en ISDN linie. Det burde måske nok virke, men det kan måske også være der den hænger.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-ceciliec 18 år siden

Sidder du bag en router? Så tjek at de porte Skype bruger er åbne.
Du kan evt tjekke om du har programmer kørende i baggrunden der connector til internette ved at indtaste netstat -b i en dos prompt (Ctrl+C for at stoppe)
Gravatar

#9 chandler75 18 år siden

Jeg lavede en system restore og gik en uge tilbage, hvor jeg stadig kørte med den gamle udgave af Skype (2.5), og nu er der ikke nogen problemer med CPU-belastningen. Mens jeg talte lå den og svingede mellem 5-15 %, med mindre jeg åbnede Firefox eller Outlook, hvor den et par sekunder spikede ved 100 %.

Dog afbryder den stadig med jævne mellemrum, hvilket den ikke har gjort før i det års tid jeg har brugt Skype.

Skriv ny kommentar: