Skal til USA i en nær fremtid, og jeg stresser sgu lidt over al det bøvl der følger med at skulle ind i landet.
Så håber en venlig sjæl, med lidt ekspertviden på området, kunne komme med lidt vejledning.
Jeg har udfyldt en "ESTA" ansøgning og er blevet godkendt. Er det nok? Er jeg, med mit pas i hånden, nu i stand til at komme ind i landet? Der er ikke en eller anden ansøgning jeg har misset? Eller har jeg glemt at udskrive et dokument jeg skulle have haft med i håndbagagen? Eller noget helt tredje?
ESTA er nok, hvis dit pas er tæt ved udløb, så kan det måske være af den gamle type, hvor kravet er biometrisk, hvilket alle pas udstedt fra august 2006 er.
#2 har ret. Det eneste du skal sørge for er den skide ESTA, og at dit pas er forholdsvist nyt... få det tjekket hvis du er i tvivl. Det fedeste er, når man i den amerikanske lufthavn bliver stoppet, og udspurgt om hvad man skal i landet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Sidst jeg var derovre blev jeg kaldt lettere tosset af imigrationsbetjenten, da jeg forklarede at jeg skulle køre lige knap 6000km under mit ophold. Hun mente jo, at benzinpriserne var sindsygt høje (dog kun indtil jeg fortalte hvad priserne var i DK).
Det er nu hyggeligt med sådan en lille snak :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#4 hehe. Vejret og benzinpriserne er de ultimative small-talks emner :) Jeg takker jer alle tre for svarene. Så ser det jo ud til jeg har styr på sagerne, da mit pas først udløber om mange år.
#1 fubar 12 år siden
Så håber en venlig sjæl, med lidt ekspertviden på området, kunne komme med lidt vejledning.
Jeg har udfyldt en "ESTA" ansøgning og er blevet godkendt.
Er det nok?
Er jeg, med mit pas i hånden, nu i stand til at komme ind i landet?
Der er ikke en eller anden ansøgning jeg har misset?
Eller har jeg glemt at udskrive et dokument jeg skulle have haft med i håndbagagen?
Eller noget helt tredje?
På forhånd tak :)
#2 Tommy Kristensen 12 år siden
ESTA er nok, hvis dit pas er tæt ved udløb, så kan det måske være af den gamle type, hvor kravet er biometrisk, hvilket alle pas udstedt fra august 2006 er.
#3 Lord Beef Jerky 12 år siden
#4 dyg 12 år siden
Det er nu hyggeligt med sådan en lille snak :)
#5 fubar 12 år siden
Jeg takker jer alle tre for svarene. Så ser det jo ud til jeg har styr på sagerne, da mit pas først udløber om mange år.