For at få en dato der ikke ligger for langt væk - ophavsmanden risikere at dø inden. Det er pisse ærgeligt hvis man ikke oplever dommedag - et spildt liv.
Der er vel heller ikke datoangivelser i bibelen? Er det ikke bare noget vi har sjusset os frem til, så forskellige datoer passede med de hedenske aktiviteter, så det ikke lavede alt for stor forvirring i sin tid?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Der er vel heller ikke datoangivelser i bibelen? Er det ikke bare noget vi har sjusset os frem til, så forskellige datoer passede med de hedenske aktiviteter, så det ikke lavede alt for stor forvirring i sin tid?
Jo. Ligesom ganske mange af historierne er kopieret og/eller inspireret af tidligere myter. Og 300 år efter Jesus forhandlede man også lidt om datoer og andre teologiske spørgsmål.
Ja, der er mig bekendt heller ikke nogen der ved præcis hvor gammel Jesus rent faktisk, så hvordan man kan regne noget fra hans død og frem er mig lidt en gåde. Specielt hvis vi antager at vi kender hans præcise fødselsdato.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#301 Kruse 13 år siden
#302 jessup 13 år siden
#303 Notional 13 år siden
Fordi... fordi det sagde Jesus... eller noget.
#304 davenport 13 år siden
#305 jessup 13 år siden
Der står heller ikke noget om nisser og dem tror vi aligevel alle på.
#306 Patriarch 13 år siden
Jo. Ligesom ganske mange af historierne er kopieret og/eller inspireret af tidligere myter. Og 300 år efter Jesus forhandlede man også lidt om datoer og andre teologiske spørgsmål.
Men ellers er den pænt troværdig.
#307 gi-jones 13 år siden
#308 Highland Park 13 år siden
http://www.kino.dk/nyheder/2011/06/kom-til-global-...
#309 Kruse 13 år siden
#310 Highland Park 13 år siden