Fortæl mig så hvordan man bedst karakterisere disse mennesker. Er de hjernevasket? Dumme? Psykisk syge? Eller har de bare en anden holdning og udsyn end mig og som er lige så godt?
Bør man ynke dem eller glæde sig på deres vegne? Og hvad med den 22 Maj? De har solgt alt hvad de ejer. Sagt op og satser alt på denne slutspurt. Hvordan bør man da forholde sig til dem som samfund/arbejdsgiver/nabo? Er de klogere d. 22 maj, eller er de forevigt tabt?
Måtte lige dele det med jer da jeg synes det på alle måder er både rystende og fascinerende.
Ved nu ikke om jeg vil sige deres holdning er lige så harmonisk (hvis det altså er det du mener med "godt") som din, men ud fra dine ord synes det tydeligt I lever i hver jeres verdensopfattelse. Og måske de endda har ret, det ved vi jo først om et par måneder :)
Hvordan menneskene i indslaget bør karakteriseres er nok lidt for vanskeligt på baggrund af et indslag som må siges at være temmelig vejledende i hvilket syn man bør have på de omtalte mennesker.
Men man kan jo altid bruge sådan et indslag til at få bekræftet sine fordomme og forholde sig lige så unuanceret til religion som mennesker kan bruge religion til at forskanse sig mod de verdens mangfoldige herligheder og ubehageligheder som frygtes. :)
Jordens dage er jo talte, og hvad så hvis de tager fejl med et par år eller et par tusinde år eller måske et par milliarder år?
Jeg kan så tilføje at 38% af Amerikanere mener at Japans tsunami er et tegn fra Gud. Det sætter tingene lidt i perspektiv.
Min umiddelbare tanke er at den slags handler ret meget om hvordan de bliver spurgt. Siger man "Hvad var tsunamien i Japan?" til dem, eller "Tror du tsunamien var et tegn fra Gud?". Hvis jeg kender amerikanerne ret så foretrækker de et straight up ja/nej spørgsmål any day, og så er tallet vel ikke så mærkeligt.
Edit: Ok, så læste jeg dit link :) Og, ja det er ret skræmmende, for det lyder faktisk som en fornuftig type undersøgelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Men man kan jo altid bruge sådan et indslag til at få bekræftet sine fordomme og forholde sig lige så unuanceret til religion som mennesker kan bruge religion til at forskanse sig mod de verdens mangfoldige herligheder og ubehageligheder som frygtes. :)
Nu ved jeg ikke om det var mig du mønter det på, men mit syn på, eller forståelse for, religion og de religiøse er ret nuanceret. Jeg kan selvfølgelig ikke nuancere at jeg som udgangspunkt mener det er ren fantasi, men jeg mener fx ikke at religion kun er af det onde, eller at alle religiøse er idioter. Slet ikke.
Jordens dage er jo talte, og hvad så hvis de tager fejl med et par år eller et par tusinde år eller måske et par milliarder år?
Jeg skal lige sikre mig - det var bare sådan en 'hø hø' bemærkning ikk? :)
#11 Muldgraver 13 år siden
Ved nu ikke om jeg vil sige deres holdning er lige så harmonisk (hvis det altså er det du mener med "godt") som din, men ud fra dine ord synes det tydeligt I lever i hver jeres verdensopfattelse. Og måske de endda har ret, det ved vi jo først om et par måneder :)
Hvordan menneskene i indslaget bør karakteriseres er nok lidt for vanskeligt på baggrund af et indslag som må siges at være temmelig vejledende i hvilket syn man bør have på de omtalte mennesker.
Men man kan jo altid bruge sådan et indslag til at få bekræftet sine fordomme og forholde sig lige så unuanceret til religion som mennesker kan bruge religion til at forskanse sig mod de verdens mangfoldige herligheder og ubehageligheder som frygtes.
:)
#12 Stanleys_Odyssey 13 år siden
Men jeg glæder mig til d. 22 maj hvor de har streget datoen ud på deres skilte og erstattet den med et "udsat på ubestemt tid" mærke.
Dr. Strangelove, Or:... (1964)
#13 Notional 13 år siden
Gad vide hvad de gør den 22 Maj?
#14 gi-jones 13 år siden
Edit: Ok, så læste jeg dit link :) Og, ja det er ret skræmmende, for det lyder faktisk som en fornuftig type undersøgelse.
#15 Patriarch 13 år siden
Nu ved jeg ikke om det var mig du mønter det på, men mit syn på, eller forståelse for, religion og de religiøse er ret nuanceret. Jeg kan selvfølgelig ikke nuancere at jeg som udgangspunkt mener det er ren fantasi, men jeg mener fx ikke at religion kun er af det onde, eller at alle religiøse er idioter. Slet ikke.
Jeg skal lige sikre mig - det var bare sådan en 'hø hø' bemærkning ikk? :)
#16 Muldgraver 13 år siden
Så var det bestemt ikke møntet på dig :) Men helt sikkert på National i #13, som virker til at være lige så hjernevasket som dem han anklager...
Og jo, en lidt sort "hø hø", men bestemt også en "hø hø". Memento mori, du ved.
#17 Bruce 13 år siden
http://www.imdb.com/title/tt1375666/
#18 Patriarch 13 år siden
#19 Bruce 13 år siden
#20 Patriarch 13 år siden