Når jeg får lyst til at spille Beethovens 32 klaversonater eller Bachs Wohltemperierte Klavier, finder jeg noderne hos Indiana University (det er helt legalt, da komponistene ikke længere har rettigheder over disse værker). Men du tænker måske på andre genrer eller nyere musik? Med hensyn til ny musik er det straks sværere, men nok muligt at finde - dog næppe legalt.
Det er desværre blevet ulovligt som med alt andet under copyrights. På Olga.net står flg:
"OLGA is currently offline while we attempt to resolve legal issues with the archive.
We received a 'take down' letter (pages 1, 2, 3, 4, 5 & 6 ) from lawyers representing the NMPA and the MPA.
We greatly appreciate your support and hope to return to providing resources to the aspiring guitarist as soon as possible. Contact rcwoods for more information. In the meantime, we recommend the usenet newsgroups rec.music.makers.guitar.tablature and alt.guitar.tab. "
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg sporer en smule dobbeltmoral. den udbredte mening på Filmz er, at man skal respektere copyright. Men det gælder åbenbart kun dvd'er :-) Dette er ikke en moralsk opsang, da jeg er ligeglad, blot en morsom konstatering.
#1 rubberdub 19 år siden
Har prøvet at søge men uden held.
Hvis i har nogle gode links så være søde at poste dem :D
Pretty plz..
#2 rubkick 19 år siden
http://www.dlib.indiana.edu/variations/scores/pian...
Der er en del andre gode internetsider med klassisk klavermusik, da disse værker ofte er lovlige at offentliggøre.
#3 rubberdub 19 år siden
#4 davenport 19 år siden
På Olga.net står flg:
"OLGA is currently offline while we attempt to resolve legal issues with the archive.
We received a 'take down' letter (pages 1, 2, 3, 4, 5 & 6 ) from lawyers representing the NMPA and the MPA.
We greatly appreciate your support and hope to return to providing resources to the aspiring guitarist as soon as possible. Contact rcwoods for more information. In the meantime, we recommend the usenet newsgroups rec.music.makers.guitar.tablature and alt.guitar.tab. "
#5 rubkick 19 år siden
Men lån noder på biblioteket! De ligger som regel inde med ufattelig meget - og kan skaffe endnu mere.
#6 19 år siden
#7 Lady Arwen 19 år siden