Gravatar

#1 Guts 18 år siden

Hej allesammen,

Jeg står i den dejlige situation, at skulle udskifte en masse elektronisk grej!

Det består i et nyt fjernsyn, computer til mig selv og en til kæresten.

Til mig selv har jeg dog valgt, og det ser ud til at blive den sorte Macbook. Og så lader det til at kæresten hopper tilbage på PC-vognen (go figure...once you do Mac, you never go back!). Anyways...hun skal bruge den primært på sit studie, og må gerne være forholdsvis lille i fylde. Og ikke mindst pæn(?!?!).

Vigtigere er så fjernsynet!!! Har hele tiden haft tankerne omkring LCD, men må indrømme at jeg ikke er så skarp i fordele og ulemper omkring LCD vs. Plasma?! Har hele tiden været af den opfattelse at Plasma var dårlig, strømslugende og i sidste ende kunne finde på at 'brænde' billedet fast på skærmen. Men har yderligere hørt at dette ikke sker mere med de nye modeller. Og derved er jeg 'back to square one'!!! Størrelsen SKAL være 32" eller over. Man skal jo kunne se hvad der foregår.

Prismæssigt behøver det ikke at være over the top, men det skal stadig være kræm.

Håber I kan hjælpe...!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#2 filmz-Kadann 18 år siden

Smid lidt max-priser på :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 Guts 18 år siden

Håbede bare folk kunne komme med forslag...men hvis det kan hjælpe, så ligger vi vel på max. 12.000 for tv. Og en computer til omkring de 6.000 kr (hvis man kan det?!).
Gravatar

#4 filmz-bullettooth 18 år siden

for 12 tusinde for du sku meget tv idag...så det er nok ikke et problem.Problemet bliver nok at bestemme sig...det er jo som at blive sluppet løs på en gade i Patayia med 100 dollars på lommen...(JOKE)men værd opmærksom på at der er priskrig på vej, så kig godt efter i tilbudsaviserne. Ellers er Hifi klubben altid et besøg værd. Og computer til kæresten....jamen der er jo altid ugens tilbud i bilka...det er jo til kæresten..ahhemm!! Men undgå for gud i himlens skyld Vista...selvom det bliver svært. Og vær opmærksom på at Office pakken tit ikke er med på pcér til den pris...
--------- for rent ---------
Gravatar

#5 frygtl0s 18 år siden

Jeg ved ikke særlig meget om fladskærme, men har en del erfaringer med bærbare..

Jeg vil foreslå ibm/lenova da de bygger deres computere i nogen gode materialer der kan tåle at man har dem med i tasken.. Thinkpad serien plejer ofte at have god batteritid (jeg har en t42 og jeg plejer ikke at tage strømforsyning med i skole da den sagtens kan holde 4-5 timer).

fx:
Lenovo ThinkPad Z60t
Lenovo 3000 V100 0763
Gravatar

#6 Guts 18 år siden

Har godt lagt mærke til den priskrig. Og dertil har jeg et tillægsspørgsmål: Denne priskrig....er det fordi der kommer noget nyt og bedre?? Eller er det bare en almindelig tilbudskrig??

Samtidig, ang. fjernsynet, så vil jeg lige høre hvordan man skal foholde sig til spørgsmålet omkring HD Ready og Full HD??!! Er det vigtigt? Vil det være bedre med Full HD i fremtiden? Kan man se forskel?

Kan sagtens få et Full Hd fjernsyn til budget, men gider heller ikke at smide 5.000 kr ekstra efter noget unødvendigt.
Gravatar

#7 filmz-bullettooth 18 år siden

Det kommer vel også an på dine fremtidsvissioner... står du om 3mdr og savler over en HD-afspiller, vil full HD give det bedste resultat. Men HD ready vil være fint langt hen ad vejen...kommer vel an på hvor højt man går op i det. Mit bedste råd er at kigge forbi hifiklubben. IKKE elgiganten eller Fona, hvis det er for at ose, få inspiration og vejledning...de aner ikke hvad de snakker om. Hvis du ved hvad du skal ha´ og prisen er bedre i discountbutikkerne, ja så det bare at springe på.
Kan godt anbefale T60... dette indlæg er skrevet på selv samme, og det er en rigtigt lille arbejdshest, vi bruger kun Lenovo hvor jeg arbejder, og nogle af vores kørende teknikere for virkelig givet dem nogle knubs.
--------- for rent ---------
Gravatar

#8 filmz-DocDoom 18 år siden

#4: "er jo som at blive sluppet løs på en gade i Patayia med 100 dollars på lommen...(JOKE)"

Jaja, bullettooth, men bag enhver joke er der et gran af sandhed! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#9 davenport 18 år siden

Jeg købte ny comp ved føniks i århus. Den er jeg tilfreds med, og man sammensætter selv komponenterne, så man får det man skal bruge. Og det til en billig penge.
http://www.foeniks-computer.dk/
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: