@rubberdub - Når du allerede er oppe i det prisleje, så vil jeg også foreslå dig, at lytte lidt til Denons modeller, der alle har fantastisk lyd. Tre eksempler i hvert sit prisleje:
Så findes der selvfølgelig også DENON AH-D2000 til 2699,- som dog ligger en del over de flestes budget, men denne model har en helt fantastisk og gennemført smuk lyd, jeg sjældent har hørt mage.
Jeg bruger selv et par billige Sennheiser i øjeblikket, da jeg for det første ikke føler budgettet passer til et par til over 2000,- og for det andet, så synes jeg der er god lyd for pengene. Langt bedre lyd end eksempelvis hos Skullcandy modeller. Nu er jeg ikke lydekspert, men jeg finder bassen alt for ukontrolleret og bombastisk hos Skullcandy. Forskruet lydbillede er det udtryk der først falder mig ind. De har et meget frisk design mange af deres modeller, men lydkvaliteten er efter min mening ikke pengene værd.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
I en tråd på Hifi4all.dk bliver Superlux HD681 rost til skyerne. Link
De skulle eftersigende lyde som et par hovedtelefoner til 500-1000 kr... Selvom de kun koster 150 kr. Jeg har ikke selv hørt dem endnu men jeg har bestilt et par.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Men hvordan i kan rådgive i øst og vest uden at vide hvad der skal trække bøfferne er mig lidt en gåde.
Hvorfor er det dig en gåde? Hovedtelefoner i det prisleje bliver ofte brugt til, at have med på farten alligevel. Derudover kan man sagtens bruge hovedtelefoner i prislejet omkring 2500,- til sin iPod/iPhone og stadig vinde meget og få god lyd. Så længe man ikke snakker über feinsmecker high-end, som f.eks. den Davenport linkede til, så er det vist irrelevant hvad han skal koble dem til. Det kommer vel også an på den driver der er i hovedtelefonerne?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Først og fremmest kommer det lidt an på hvad du skal bruge dem til.
Jeg har selv et par Sennheisser 595 til PC'en, hvor lyder er rigtig god og de er øvrigt også blevet anmeldt godt. Jeg kunne dog aldrig finde på at tage dem med "on the road". De er for store at gå rundt med. Hovedtelefoner i den størrelse er ubehagelige at gå med ude (de sidder dog perfekt og virkelig behagelige at sidde med ved PC'en). Samtidig skal man jo også tage hensyn til sine medborger, og lige denne model er en åben model.
Ellers hvis jeg skulle bruge nogle når jeg ikke lige sidder derhjemme, foretrækker jeg et par in-ear hovedtelefoner. Jeg har et par Creative, men kan ikke lige på stående fod huske modellen. Men de er i hvert fald blevet rost meget for at give ligeså god lyd som nogle der er meget dyrere. Skulle jeg vælge nogle lige nu, ville jeg vælge Klipsch Image S4. Jeg synes simpelthen de mere praktiske og behagelige at have på, når man er på farten.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Hey tak for alle svarende, synes Grado SR-60 er et rigtig godt bud på hvad det er jeg leder efter. Og er nu helt sikkert blevet meget klogere på hvad det er jeg skal ud og have finger i :)
Bruger selv dem her, som jeg er superglad for. Har haft 4 par indtil videre. Ultralette så man kan have dem på en hel dag uden at kunne mærke det. Designet er ret specielt, men jeg synes det er fedt på en retroagtig måde. :p
#11 MMB 14 år siden
#12 Bony 14 år siden
De er da super fede de "Beats" der!
@rubberdub - Når du allerede er oppe i det prisleje, så vil jeg også foreslå dig, at lytte lidt til Denons modeller, der alle har fantastisk lyd. Tre eksempler i hvert sit prisleje:
Billig:
DENON AH-D310 til 399,-
Bedre:
DENON AH-D510 til 599,-
Bedst:
DENON AH-D1100 til 1199,-
Så findes der selvfølgelig også DENON AH-D2000 til 2699,- som dog ligger en del over de flestes budget, men denne model har en helt fantastisk og gennemført smuk lyd, jeg sjældent har hørt mage.
Jeg bruger selv et par billige Sennheiser i øjeblikket, da jeg for det første ikke føler budgettet passer til et par til over 2000,- og for det andet, så synes jeg der er god lyd for pengene. Langt bedre lyd end eksempelvis hos Skullcandy modeller. Nu er jeg ikke lydekspert, men jeg finder bassen alt for ukontrolleret og bombastisk hos Skullcandy. Forskruet lydbillede er det udtryk der først falder mig ind. De har et meget frisk design mange af deres modeller, men lydkvaliteten er efter min mening ikke pengene værd.
#13 chronaden 14 år siden
#14 MouseMickey 14 år siden
De skulle eftersigende lyde som et par hovedtelefoner til 500-1000 kr... Selvom de kun koster 150 kr. Jeg har ikke selv hørt dem endnu men jeg har bestilt et par.
#15 OxxY 14 år siden
Så hellere spare penge og købe et sæt Superlux HD681 :)
Men hvordan i kan rådgive i øst og vest uden at vide hvad der skal trække bøfferne er mig lidt en gåde.
#16 Bony 14 år siden
Hvorfor er det dig en gåde? Hovedtelefoner i det prisleje bliver ofte brugt til, at have med på farten alligevel. Derudover kan man sagtens bruge hovedtelefoner i prislejet omkring 2500,- til sin iPod/iPhone og stadig vinde meget og få god lyd. Så længe man ikke snakker über feinsmecker high-end, som f.eks. den Davenport linkede til, så er det vist irrelevant hvad han skal koble dem til. Det kommer vel også an på den driver der er i hovedtelefonerne?
#17 filmz-jonasgr 14 år siden
Jeg har selv et par Sennheisser 595 til PC'en, hvor lyder er rigtig god og de er øvrigt også blevet anmeldt godt.
Jeg kunne dog aldrig finde på at tage dem med "on the road". De er for store at gå rundt med. Hovedtelefoner i den størrelse er ubehagelige at gå med ude (de sidder dog perfekt og virkelig behagelige at sidde med ved PC'en). Samtidig skal man jo også tage hensyn til sine medborger, og lige denne model er en åben model.
Ellers hvis jeg skulle bruge nogle når jeg ikke lige sidder derhjemme, foretrækker jeg et par in-ear hovedtelefoner. Jeg har et par Creative, men kan ikke lige på stående fod huske modellen. Men de er i hvert fald blevet rost meget for at give ligeså god lyd som nogle der er meget dyrere. Skulle jeg vælge nogle lige nu, ville jeg vælge Klipsch Image S4. Jeg synes simpelthen de mere praktiske og behagelige at have på, når man er på farten.
'Cause I'm evil"
#18 rubberdub 14 år siden
#19 Sweetiebellefan 14 år siden
#20 duuk74 14 år siden
Ultralette så man kan have dem på en hel dag uden at kunne mærke det.
Designet er ret specielt, men jeg synes det er fedt på en retroagtig måde. :p
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.a...