Så skal du betale moms og told, og tolden er ikke fastsat, den varierer alt efter varen. Hver opmærksom på at fragtomkostningerne bliver lagt oveni totalværdien. Så et par store tunge højtalere sendt fra USA, kan øge det en del.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Så er du home free :) Du skal betale moms. Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, men det er typisk regnet med i den pris du har fået.
#7: Hvis du handler på nettet, så er momsen jo oftest inkluderet i prisen, medmindre det er erhvervskøb. Jeg ved ikke lige med brugtkøb, men det må jo være sælgers ansvar - da han sikkert vil (hvis han oplyser det) blive beskattet af indtægten.
Det bliver da tjekket jævnligt, mine dvd'er ryger altid igennem, 7-9-13, men har aldrig bestilt noget så stort som højtalere - så jeg skal ikke kunne sige det.
Går ikke udfra at de tjekker alt, men det kan jo være lige netop din pakke, og har du købt noget til 7500kr, så kan det hurtigt blive 10-11.000kr, så man skal jo gøre op med sig selv, om det kan svare sig, og om man vil tage chancen :)
#1 Patriarch 17 år siden
Jeg er interesseret i reglerne både hvis det er en sælgre fra et EU land og hvis det er fra USA.
Tak.
#2 filmz-vassago 17 år siden
#3 Patriarch 17 år siden
#4 filmz-vassago 17 år siden
#5 Patriarch 17 år siden
Og hvad fra et EU land?
#6 filmz-vassago 17 år siden
#7 Patriarch 17 år siden
Bliver private pakker f.eks fra USA ofte tjekket af told og skat?
#8 filmz-vassago 17 år siden
#9 filmz-vassago 17 år siden
Går ikke udfra at de tjekker alt, men det kan jo være lige netop din pakke, og har du købt noget til 7500kr, så kan det hurtigt blive 10-11.000kr, så man skal jo gøre op med sig selv, om det kan svare sig, og om man vil tage chancen :)
#10 Patriarch 17 år siden
Nu har jeg lige set et product der koster 9500 herhjemme men 3500!!!! på en amerikansk webshop.
Worst case scenario - hvad kan det product ende med at koste. (det er en forstærker så der kommer nok en 500,- i fragt).