#1: jeg kan ikke lige huske sitet, men ved at der er en svensker der har lavet et program der skulle vaere ret godt. Det blev lavet til nogle russiske optikker der var super-fisheye, men kan ikke lige pt huske det. Skal nok lige finde linket naar jeg kommer hjem fra ferie, mener at jeg har gemt et link paa min computer.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Takker, nu har jeg selv rodet lidt rundt og fundet Nikon capture som retter billederne op til UG, direkte fra min Nikon Raw fil, så det er bare cool.
Har prøvet med PS, men der må jeg ski indrømme at jeg kom til kort, og her gik man og troede man var en haj til PS....suk
Men Vassago du må stadig gerne poste linket når du vender hjem. Hvor i Thailand er du (mener det var der du skulle hen), hvis det er i Phuket, så hils min far og mor :), har du fået fat i nogle fede objektiver?
Jeg startede i Thailand og rejste ned igennem landet til Malaysia, osv gennem Malayia til Kuala Lumpur, med et par afstikkere til et parlaekre oer og lidt jungel :)
Har vaeret i samtlige malls i KL idag - over 1000 butikker!!! Det tog kun 13 timer at trave sig igennem dem...
Mht til optik, saa har jeg koebt en Tokina AF 19-35mm. Den er ok, og jeg har brugt den rigtig meget. Den er dog ikke helt saa wided som foerst oensket. Men er dog tilfreds med kvaliteten af den, den er 77mm, saa en ordentlig faetter, og den er bygget som en tank - Autofokus halter dog lidt i lowlight, men jeg kigger naesten altid paa billedet jeg har taget, saa det er ok til mit behov. Men til kritiske og hurtige billeder, er det af og til et sats at benytte AF. Skarphed er ok til prisen. Jeg gav 1000kr med et hoya protectorglass til den, saa den ikke bliver ridset.
Billeder fra Flickr skudt med Tokinaen. Saa den kan da tage billeder, saa er spoergsmaalet om jeg kan :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Det indeholder en masse freeware/shareware programmer der alle har det til fælles at de har med fotos at gøre.
Autostitch Jeg fandt bl.a. dette lille pgm, (fylder under 1MB) som er helt fantastisk til at at sætte flere billeder sammen til et panorama billede. Jeg kan lide smide et eksempel op i vores flickr group, når jeg kommer hjem.
#1 aknot 18 år siden
Er der nogen af jeg kvikke mennesker der kender til et godt program, der kan rette et fiskeøje billede op, så det ser "almindeligt" ud?
#2 gi-jones 18 år siden
#3 filmz-vassago 18 år siden
#4 aknot 18 år siden
Har prøvet med PS, men der må jeg ski indrømme at jeg kom til kort, og her gik man og troede man var en haj til PS....suk
Men Vassago du må stadig gerne poste linket når du vender hjem.
Hvor i Thailand er du (mener det var der du skulle hen), hvis det er i Phuket, så hils min far og mor :), har du fået fat i nogle fede objektiver?
#5 filmz-vassago 18 år siden
Har vaeret i samtlige malls i KL idag - over 1000 butikker!!! Det tog kun 13 timer at trave sig igennem dem...
Mht til optik, saa har jeg koebt en Tokina AF 19-35mm. Den er ok, og jeg har brugt den rigtig meget. Den er dog ikke helt saa wided som foerst oensket. Men er dog tilfreds med kvaliteten af den, den er 77mm, saa en ordentlig faetter, og den er bygget som en tank - Autofokus halter dog lidt i lowlight, men jeg kigger naesten altid paa billedet jeg har taget, saa det er ok til mit behov. Men til kritiske og hurtige billeder, er det af og til et sats at benytte AF. Skarphed er ok til prisen. Jeg gav 1000kr med et hoya protectorglass til den, saa den ikke bliver ridset.
Billeder fra Flickr skudt med Tokinaen. Saa den kan da tage billeder, saa er spoergsmaalet om jeg kan :)
#6 aknot 18 år siden
Forsat god tur.
#7 aknot 18 år siden
Foto programmer
Det indeholder en masse freeware/shareware programmer der alle har det til fælles at de har med fotos at gøre.
Autostitch
Jeg fandt bl.a. dette lille pgm, (fylder under 1MB) som er helt fantastisk til at at sætte flere billeder sammen til et panorama billede.
Jeg kan lide smide et eksempel op i vores flickr group, når jeg kommer hjem.
#8 filmz-vassago 18 år siden