I går installerede jeg nye ram og en ny harddisk på min computer, og begge dele fungerede upåklageligt. Desværre holdt min gamle 120 gb harddisk op med at virke, den hvor al min data lå på som skulle have været overført til den nye harddisk. Den hold simpelthen op med at spinde, og det tyder meget på en defekt. I tilfælde af at jeg vil have data denoprettelse, er der så nogen der ved hvor dyrt det vil være, alt efter hvor stor skaden er?
Snakkede med dem på et tidspunkt og det var vist ikke åndsvagt dyrt, men det afhænger jo af hvor vigtige dine data er. Hvis vi snakker om en bunke mp3'er er det nok ikke det værd.
Men det faktum at den holdt op med at virke samtidig med at den anden kom i lyder til at det måske er et andet problem. Har du prøvet at flytte rundt på kablerne og den slags?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Der er flyttet rundt på det hele og harddisken er også prøvet i en anden computer.
Åndsvagt dyrt? Hvor meget er det ca.?
Det jeg har på harddisken jeg ikke vil miste er bl.a. et par filmprojekter, forskellige ting jeg er ved at skrive på, hjemmevideo og billeder. Alt sammen undværligt, men samtidig uerstatteligt. Jeg har endnu ikke gjort mig selv bevidst om hvor meget jeg egentlig vil betale for at få det erstattet...
#3: Jeg kan ikke huske prisen, men den var ikke højere end at jeg overvejede at betale. På den anden side var den høj nok til at jeg forsøgte igen selv og det lykkedes så.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Fandt du ud af noget med den harddisk og hvad der var at gøre? Jeg har nemlig prøvet nøjagtigt det samme og har derfor også en harddisk liggende blot til "pynt".
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Priserne derinde kan godt se lidt heftige ud, men jeg lagde mærke til de gav rabat til studerende, dog uden at nævne prisen.Da jeg er studerende skrev jeg dertil for at høre hvad de troede det ville koste mig, og de svarede det ville koste 500 kr. + returmedie. Så nu er den sendt ind og jeg håber at få det retur engang i næste uge.
#7 Ellers kan du selv prøve det med et program der hedder noget så simpelt som GetDataBack fra noget der hedder Runtime. Jeg har haft brugt det til nogle små simple ting.
#1 Zabriskie 18 år siden
#2 gi-jones 18 år siden
Snakkede med dem på et tidspunkt og det var vist ikke åndsvagt dyrt, men det afhænger jo af hvor vigtige dine data er. Hvis vi snakker om en bunke mp3'er er det nok ikke det værd.
Men det faktum at den holdt op med at virke samtidig med at den anden kom i lyder til at det måske er et andet problem. Har du prøvet at flytte rundt på kablerne og den slags?
#3 Zabriskie 18 år siden
Der er flyttet rundt på det hele og harddisken er også prøvet i en anden computer.
Åndsvagt dyrt? Hvor meget er det ca.?
Det jeg har på harddisken jeg ikke vil miste er bl.a. et par filmprojekter, forskellige ting jeg er ved at skrive på, hjemmevideo og billeder.
Alt sammen undværligt, men samtidig uerstatteligt. Jeg har endnu ikke gjort mig selv bevidst om hvor meget jeg egentlig vil betale for at få det erstattet...
Tak for svaret forresten
#4 Bates 18 år siden
De plejer at kunne klare det meste.
#5 gi-jones 18 år siden
#6 Bony 18 år siden
Fandt du ud af noget med den harddisk og hvad der var at gøre? Jeg har nemlig prøvet nøjagtigt det samme og har derfor også en harddisk liggende blot til "pynt".
#7 Zabriskie 18 år siden
Ja, det gjorde jeg faktisk. Jeg fandt det her:
lDiskhelp.dk
Priserne derinde kan godt se lidt heftige ud, men jeg lagde mærke til de gav rabat til studerende, dog uden at nævne prisen.Da jeg er studerende skrev jeg dertil for at høre hvad de troede det ville koste mig, og de svarede det ville koste 500 kr. + returmedie.
Så nu er den sendt ind og jeg håber at få det retur engang i næste uge.
#8 cyberzed 18 år siden