www.fabchannel.com er en side der viser koncerter fra et spillested (i Amsterdam tror jeg det er). Der er mange mere eller mindre kendte kunstnere, men meget af det er interessandt, selvom jeg kun har skimmet overfladen. Har lige set en koncert med Lily Allen for at se hvad det var for noget og sidder nu og ser en koncert med Kashmir fra februar 2006. Det er ikke det største billede og kvaliteten er jo altså ikke DVD-agtig, men man kan bestemt bruge siden til at høre lidt ny musik eller bare se et band spille live som man allede kender.
www.pandora.com er en slags netradio. Den fungerer dog på den måde at man indtaster en af sine favoritkunstnere og så sammensætter den en radiostation til én med musik der minder om den kunstner man har skrevet. Super smart koncept, da det tit er svært at finde den der musik der "minder om" noget man godt kan lide. Har ikke nået at bruge det så meget endnu, men det virker lovende.
Regner med at disse to sider nok skal være med til at gøre min musiksmag endnu bredere, men frygter også at det bliver et dyrt bekendtskab at lære så meget ny musik at kende som man måske bliver nødt til også at eje på cd. :-)
#1 McPeter 19 år siden
Ville lige udbrede kendskabet til to sider jeg for nylig er blevet introduceret til.
Det drejer sig om www.fabchannel.com og www.pandora.com
www.fabchannel.com
er en side der viser koncerter fra et spillested (i Amsterdam tror jeg det er). Der er mange mere eller mindre kendte kunstnere, men meget af det er interessandt, selvom jeg kun har skimmet overfladen. Har lige set en koncert med Lily Allen for at se hvad det var for noget og sidder nu og ser en koncert med Kashmir fra februar 2006. Det er ikke det største billede og kvaliteten er jo altså ikke DVD-agtig, men man kan bestemt bruge siden til at høre lidt ny musik eller bare se et band spille live som man allede kender.
www.pandora.com
er en slags netradio. Den fungerer dog på den måde at man indtaster en af sine favoritkunstnere og så sammensætter den en radiostation til én med musik der minder om den kunstner man har skrevet. Super smart koncept, da det tit er svært at finde den der musik der "minder om" noget man godt kan lide. Har ikke nået at bruge det så meget endnu, men det virker lovende.
Regner med at disse to sider nok skal være med til at gøre min musiksmag endnu bredere, men frygter også at det bliver et dyrt bekendtskab at lære så meget ny musik at kende som man måske bliver nødt til også at eje på cd. :-)
Det var alt for nu. God fornøjelse...
/Peter