Tjaa... en direkte kopiering er det dog ikke. Det er meget med at skulle finde den samme stil og det samme tempo som temp musikkens. Ofte skal du dog også være kreativ og finde på helt nye scores og noget i den stil.
#12: Hvordan virker det i grunden? Synes du at det fratager dig din kreative frihed eller er det en fornuftig måde for en instruktør at formidle sin idé med en scene til dig?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det afhænger af hvor forelsket instruktøren er i temp tracket. Hvis det er for at formidle en stemning osv, så er det rart. Men hvis jeg skal lyde som det fuldstændigt er det en hemsko. Specielt når temp-scores jo typisk er fra John Williams, Hans Zimmer og lign. Så sidder der en og forventer jeg kan lyde lige sådan med samples og 6 computere - for ikke at tale om at der er en grund til at jeg ikke har nogle Oscars og kun koster 1/10 :D. Det kan godt være demoraliserende.
Så det afhænger hvor realistisk instruktøren er i forhold til hvad de kan forvente.
Temp tracks er specielt gode når der kan være lidt tvivl om hvad stemning der skal underbygges. F.eks en samtale - skal man spill epå det humoristiske som soldaterne siger, eller skal man slå på det faktum at de lige kommer fra en kampzone. You get the point :)
Jeg er begyndt at lave reklame-film for usa.... men det er nok ikke relevant i forhold til det du spørger. Der får man dog generelt 22.000 kr per sag man vinder... da alt her åbenbart er i konkurrence. Ikke meget, da musik-firmaet som formidler kontakten til reklamefirmaet scorer de fleste penge...
jeg kan da spørge en af mine venner i dk, som faktisk laver en del reklamefilm som instruktør... (han bruger dog ikke mig, da det meste musik de skal bruge er sådan noget fjolle musik)
de fleste danske reklame-film er egentlig sådan noget fjolle-musik... er det noget mere seriøst du er blevet tilbudt?
#11 Corgan 18 år siden
#10:
Tjaa... en direkte kopiering er det dog ikke. Det er meget med at skulle finde den samme stil og det samme tempo som temp musikkens.
Ofte skal du dog også være kreativ og finde på helt nye scores og noget i den stil.
#12 Patriarch 18 år siden
Jeg er ikke ubekendt med temp-score begrebet ;) Jeg får jævnligt stukket temp scores i hoved på andre projekter.
#13 gi-jones 18 år siden
#14 Patriarch 18 år siden
Så det afhænger hvor realistisk instruktøren er i forhold til hvad de kan forvente.
Temp tracks er specielt gode når der kan være lidt tvivl om hvad stemning der skal underbygges. F.eks en samtale - skal man spill epå det humoristiske som soldaterne siger, eller skal man slå på det faktum at de lige kommer fra en kampzone. You get the point :)
#15 thomas040 18 år siden
jeg kan da spørge en af mine venner i dk, som faktisk laver en del reklamefilm som instruktør... (han bruger dog ikke mig, da det meste musik de skal bruge er sådan noget fjolle musik)
de fleste danske reklame-film er egentlig sådan noget fjolle-musik... er det noget mere seriøst du er blevet tilbudt?