Gravatar

#1 filmz-Chemic 18 år siden

Jeg står og skal til Irland på mandag og pludselig er der dukket en dum dum fejl op. Mit pas er uløbet!!!

Nu er fornyelse af pas overdraget til kommunerne og derfor er der ikke noget der hedder "midlertidigt pas".

Ergo, så skal jeg nå at få fornyet mit pas inde mandag..
Jeg smutter selvfølgelig på kommunenen first thing i morgen, men er der noget, der har erfaring med at få fornyet pas på så kort tid???

Am I fucked or what?
"When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films.'" -QT
Gravatar

#2 Guts 18 år siden

jeg havde sjovt nok selv samme problem da jeg stod og skulle til Irland for 3 år siden. Skyndte mig også derned med mit pas...fik det i løbet af en uge. Men jeg ved ikke om det er en enlig svale, nu da det er overdraget til kommunerne.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 HonoDelLoce 18 år siden

Ikke for at være hellig..

Men hvorfor finder man først ud af det under en uge inden man skal afsted ? :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Guts 18 år siden

Hvorfor og hvorfor....?!

Sådan er reglerne bare...!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#5 filmz-Chemic 18 år siden

Ja, men jeg har jo ikke engang en uge... ´:o/

Det ville bare være så skidt, at sådan en ting skal ødelægge en hel ferie... Verdammt!!!
"When people ask me if I went to film school I tell them, 'no, I went to films.'" -QT
Gravatar

#6 dolphinfriendly 18 år siden

Sjovt nok har jeg boet i Dublin engang og fik stjålet mit pas under en Roskilde Festival og skulle jo så tilbage et par dage senere, så har været i lidt samme situation. :)

Det jeg gjorde var at få fat i en dåbsattest, gik ned på en politistation (mener det var Station 2) - og fik vistnok et midlertidigt pas indenfor et par timer. Jeg mener absolut ikke det er så svært, stik dem en plade...men kan være der er anderledes forhold nu.

Gravatar

#7 HonoDelLoce 18 år siden

Tror også du skal lytte lidt til #6..

Fyr en lille trold af.. Med at det er blevet stjålet eller noget :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 filmz-vassago 18 år siden

De kan nu nok se i deres system, at det er udløbet, så spørgsmålet er om de ikke et eller andet sted måske ikke helt æder den... Og hvorfor ikke bare være ærlig? Det er da en ærlig sag at man har glemt at få det fornyet - det sker for ufattelig mange mennesker hvert år.

Du kan få udstedt midlertidigt pas fra dag til dag, hos din kommunale borgerservicecenter, men det kan måske ikke gøres på 10 min. Det er dog ikke alle lande der tillader at man rejser med et sådanne pas.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 gi-jones 18 år siden

Du kan også bare tage afsted og satse på at du ikke bliver tjekket :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-Chemic 18 år siden

Det lykkedes!!! Weee....

Jeg gav dem bare historien som den nu var og skrankedamen (hos kommunen, som nu varetager pas og kørekort) var flink og lave et såkald provisorisk pas (åbenbart en smart ord for "midlertidigt") - Så jeg er klar til ferie! Sådan!

Dejligt med en lykkelig afslutning :)

Skriv ny kommentar: