Gravatar

#11 filmz-Bruce 15 år siden

#10 Den er jo netop ikke lige. Det er jo det, som er essensen.

Hardcore aktivister, som dem der deltager her i København, er overbeviste om, at kvaliteten af deres moral er på et niveau, hvor det retfærdiggører en overskridelse lovens rammer. Gad vide, om historien siger noget om konflikter, skabt af mennesker, som havde denne moralske overlegenhed i baghovedet, da de startede deres korstog.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Utyske 15 år siden

#8 -

Ja, fordi det er jo helt umuligt at folk der "knokler 10 timer hver dag" går ud og demonstrerer.. hov, vent, det gør de faktisk. Der er rent faktisk rigtigt mange ganske almindelige borgere, der går på gaden, hvis de mener at noget er galt, selv i Jylland, har jeg læst mig til i aviserne. :)

En eller anden dag, bør du altså hente dine informationer fra andre steder end Ekstra Bladet, så kan det være du får et mere nuanceret billede af hvad der foregår på den anden side af Storebælt (og i resten af Danmark) og måske lige læse lidt politisk litteratur, som forklarer at man kan gøre opmærksom på sin mening på mange andre måder, end blot sætte et kryds hvert 4. år og et af disse værktøjer er civil ulydighed, hvilket praktiseres på begge fløje, uanset om vi taler klima eller vi taler fjernelse af licens.

Men jeg håber da at det blot er endnu en omgang "jeg har fået lidt for meget rødvin"-rant fra din side og at du ikke rent faktisk mener at folks grundlovsikrede ret til at demonstrere skal fjernes og folk i stedet for bare skal have bank af politiet, fordi den slags har et navn: fascisme og den slags går også udover folk der "knokler 10 timer hver dag".

Som altid, er det interessant at se folk komme op af sofaen og brøle bål og brand, fordi en demonstration ender i ballade, men ingen har åbenbart et problem med alle fodboldtosserne, der jævnligt smadrer tog, busser, butikker og caféer i masseslagsmål, samt tager mindst ligeså meget af politiets tid som diverse demonstranter, hvis ikke mere.

Lur mig om den ballade der opstår i forbindelse med fodboldkampe i løbet af en enkelt sæson, koster samfundet flere penge og politiet mere arbejde, end den lejlighedsvise demonstration på Nørrebro - men skal man følge retorikken, der normalt hersker på filmz, må vi hellere få forbudt fodbold og få banket både fodboldsspillere og fodboldfans, helst også de uskyldige, fordi de er vel også en smule skyldige, da de jo er til fodboldkamp. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 15 år siden

#12 Uha, jeg har masser imod fodboldtosser :) De har fået mig til at miste interessen for fodbold, men deres retorik er nu altid værd at gå på EB og BT's debatsider, hver søndag, for at se, hvordan OB, Brøndby og FCK fan, komplet unuanceret, kun ser bjælken og ikke splinten i eget øje :) De er idioter, ingen tvivl om det!

Desværre er jeg dog nok for doven, til at tale ligeså meget imod volden begået af disse tosser, end af volden udøvet her til COP15. Fodboldtosserne er jo netop ... tosser. Imbecile, for hvem volden i sig selv kræver en øl og en skål og så er deres dag reddet. Hvorimod de frelste tosser, er særdeles vidende omkring det at udnytte vold og hærværk til at promovere en politisk agenda. En forskel, som ikke lader sig se kun i lyset af volden, men som i lyset af tankesættet bag er langt mere alvorlig og farlig.
Gravatar

#14 filmz-Utyske 15 år siden

#13 -

Jeg ved ikke helt om jeg er enig i at en politisk agenda skulle være mere farlig, end meningsløs vold, som denne herlige fyr jo godt kan lide:

Men altså, jeg opholder mig jo også politisk på den side, hvor en del af de aktivister befinder sig og har selv været på gaden for en del år siden, men aldrig i kamp med politiet, dog har jeg oplevet utallige eksempler på at medierne kaster skylden på nogen folk, der slet ikke har været involveret i balladen, så jeg stoler ikke rigtigt på at sandheden kommer frem, uanset hvem der rapporterer den af de etablerede medier.

Sandt, der er uheldige elementer i det autonome miljø, der gerne vil ud og slås, men lur mig om der ikke er en håndfuld betjente derude, der også får en halvfed på, af tanken om at komme ud og slå på tæven.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15 elwood 15 år siden

Den kommene weekend 6/6

Offentlig gørelsen af en mistænkts billede, før han er dømt 0/6

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 HonoDelLoce 15 år siden

Hehe ! Klasseindlæg !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 filmz-Bruce 15 år siden

De har komplet fis i kasketten oppe i Norge:

"Når vil norske myndigheter og deres medier forstå alvoret i dette her? Kanskje ikke før det er for sent. Kanskje ikke før vi får et 11.september på norske jord. Dette er ingen trussel, det er en advarsel, sa Mohyeldeen Mohammad i sin appell til de rundt 3000 oppmøtte demonstrantene på Universitetsplassen i Oslo sentrum fredag."

Wake up call!
Gravatar

#18 Patriarch 15 år siden

Jeg har lige set at redaktøren for uriasposten.net er blevet groft overfaldet (bare når nu snakken om politisk vold er oppe og vende).

Jeg er ikke helt med på konteksten af citatet... Hvem siger det osv?

ps: Har man i øvrigt fundet Niels Brinchs overfaldsmand?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#19 filmz-Bruce 15 år siden

#18 Jep det har jeg også set. En historie som generelt er overset af danske medier og hvor de fleste skrev, at demonstrationerne var fredelige. Så ganske typisk for de danske medier.

#17 Det var en talsmand for muslimerne i Norge på baggrund af Norges karikatur tegning:

Mohammad er talsmann for gruppen «De frivillige», og initiativtager sammen med blant annet tidligere terrortiltalte Arfan Bhatti til dagens demonstrasjon mot Dagbladets trykking av Muhammed-karrikaturen.

Nej, han er vist gået fri.
Gravatar

#20 Patriarch 15 år siden

hehe...wake up call indeed.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: