Gravatar

#1 Guts 17 år siden

Hej Alle,

Jeg står i den situation at skulle i praktik her til sommer (nærmere betegnet fra August til Decmber - plus/minus). Og i den forbindelse ville jeg sindssygt gerne i praktik i et produktionsselskab, da jeg virkelig gerne vil arbejde i et produktionsselskab som producer - på længere sigt.
Jeg er bosiddende i Århus og vil meget gerne have en praktikplads i her i omegnen. Har søgt diverse steder og jeg kan mærke at det ofte handler om at kende nogen der kender nogen. Og derfor henvender jeg mig hos mit faste Filmz forum og hører om I evt. kender nogen der kender nogen man kan henvende sig til?

På forhånd tak for hjælpen.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#2 filmz-vassago 17 år siden

Snakker vi film, musik, tv eller noget helt andet?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 Guts 17 år siden

Sorry den glemte jeg.

Primært film, tv og reklame produktioner jeg har interesse i.
Gravatar

#4 filmz-vassago 17 år siden

Okay, det er jo lidt spredt må man sige :) Funktionerne er vidt forskellige i det forskellige roller. En producer på en film laver jo ikke det samme som en producer på f.eks. et tv-program - medmindre man snakker f.eks drama serier eller lign, som har meget tilfælles med film-området.

Er det planlægning, økonomi og lign der har din interesse, eller er det f.eks klippedelen?
Gravatar

#5 Guts 17 år siden

Jeg er nemlig også meget splittet i forhold til hvad jeg gerne vil i mit fremtidige arbejde. Men min interesse ligge delvist i planlægningen af et projekt. Har dog i forhold til mit studie klippet en del film og videoer, og det synes jeg jeg er vildt interessant. Og det er lidt det der er mit problem i forhold praktik, da jeg har lidt svært ved at låse mig fast. Har hele tiden håbet på at praktikken kunne hjælpe mig med at gøre mit syn mere klart, men jeg kan godt se efter dine spørgsmål, at jeg skal gøre mig selv mere klar hvad det er jeg vil. Men igen...det er også svært når man endnu ikke har prøvet kræfter med det endnu.
Gravatar

#6 filmz-vassago 17 år siden

Ja, det er med at finde ud af hvad man helst vil, men da er da disse steder, som du sikkert allerede kender:

Deluca

Frontier

M2Film

samt en stak i århus Filmby.
Gravatar

#7 Guts 17 år siden

Har søgt de fleste af disse steder. Er dog også lidt tidligt ude, men har sendt til de fleste i Filmbyen, samt M2 og DeLuca. Mangler stadig Frontier.
Gravatar

#8 gi-jones 17 år siden

#7: Har sendt dig en PM.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 Guts 17 år siden

Takker!

Har sendt dig en PM

Skriv ny kommentar: