Gravatar

#1 davenport 15 år siden

Er der nogen her med jagttegn eller som er inde i jagtloven eller hvad ved jeg?
Jeg har fået et problem med en ræv, der kommer hen på natten og går i skraldet. Den har i nat nibbet posen i selve skraldespanden op gennem lukningen, og så flyder terrassen med skrald.
Jeg så i Søren Ryge at man har opfundet en fælde, hvor de bliver indfanget som med mår og den slags, men det er ikke lige en de har i Bauhaus.. Jeg ville nok heller ikke investere i en alligevel.
Dog er jeg så humant indrettet, at jeg gerne så dyret overleve, da det jo kan være en hun der har unger. (Eller opfostrer de egentlig ikke parvis?)
Det er bare pisse irriterende, og et værre svineri. Jeg vil heller lukke hunden ud efter den, for jeg ved ikke rigtigt hvad der kan ske.
Jeg hørte den godt i nat, og det gjorde hunden også. Den ville så rigtigt gerne ud at lege....
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 I.F.F. 15 år siden

hæld noget batterisyre ud rundt om skraldespanden så kommer ræven kun på besøg 1 gang mere.
Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#3 BN 15 år siden

Gem dig i skraldespanden i nat, og når ræven så kommer, får den sit livs forskrækkelse, når du popper op!

Der er selvfølgelig også en anden mulighed. Sæt et skilt op med påskriften:

Ingen adgang for ræve
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

http://www.sns.dk/udgivelser/2001/raeve/del3.htm skrev:
Hvis du har problemer med, at ræve går i din skraldespand, er dette let at løse. Køb en elastikrem med en krog i hver ende (de fås i forretninger, der handler med biltilbehør). Spænd skraldespandens låg fast med remmen

Det klarer problemet meget hurtigt og simpelt, uanset om det drejer sig om ræve, katte eller hunde.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Skeloboy 15 år siden

http://www.skovognatur.dk/DyrOgPlanter/Artsleksikon/Pattedyr/Rovdyr/Raev/byraeve_html.htm skrev:
Hvis ræven på trods af alle bestræbelser på ikke at tiltrække den alligevel er flyttet ind og har etableret sig med grav i en villahave, er der så muligheder for at slippe af med den igen? Dette kan godt være vanskeligt. I nogle tilfælde kan man dog få ræven til at fortrække ved at skræmme den med forskellige lugtstoffer som ræven ikke kan lide. De mest anvendte er hjortetaksolie og ozonkugler. Hjortetaksolien anvendes ved at dyppe klude i olien og dernæst ophænge disse i nærheden af graven. Ozonkuglerneer et naftalinprodukt der anvendes i toiletter, og kan smidesdirekte ned i graven. For at have effekt skal begge produkter skiftes hyppigt. Kan skræmmemidlerne ikke afhjælpe problemerne er reglerne i bestemmelserne i Lov om jagt og vildtforvaltning o Miljø- og Energiministeriets Bekendtgørelse om vildtskader meget klare. I bebyggelse og i en afstand af indtil 25 m. fra bebyggelse, i indhegnede haver samt forsvarlige indhegninger med fjerkræ og op til 25 m fra sådanne indhegninger må ræve reguleres hele året. Regulering betyder i den forbindelse at ræven må skydes eller fanges i fælder. Ønsker man at regulere en generende ræv med skydevåben eller ved fældefangst skal man være i besiddelse af gyldigt jagttegn. Den lokale politivedtægt forbyder endvidere i mange tilfælde brug af skydevåben hvor byræve færdes. Du kan kontakte vildtkonsulenten på det lokale statsskovdistrikt for yderligere råd og vejledning ligesom konsulenten kan formidle kontakt til en jæger, der kan hjælpe med at fange/skyde ræven
Gravatar

#6 davenport 15 år siden

Tak for input.
Jeg kan godt lide udtrykket "at regulere ræven med skydevåben" :D
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

Er det den her Ræv?

Det var det med skraldespandene der ledte mig på rette vej.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Highland Park 15 år siden

#7: Er det ikke en mis?

Hvor gammel bliver en ræv?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 elwood 15 år siden

#8 Den hedder da Fox sidst jeg tjekkede ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 davenport 15 år siden

Så skulle jeg satme nok få den fanget!!!!

Skriv ny kommentar: