Efter en træls hjem rejse så må jeg sige at roskilde 06 var total fedt!! Tool og Volbeat højtepunkterne for mig. Det var fantastisk. gun´s roses var ok, men alt det klaver var udnødvendigt, jeg gik fordi det var så kedeligt. Jeg var positiv overrasket over Bull for my valintin, jeg kende ikke bandet, med det var godt nok fedt. The streets var godt nok vildt. Jeg havde ingen forvendninger, så jeg blev kun posetiv overrasket, udover folk kastet med pis. Veto var ikke så godt som jeg have håbet på, men det var ok.
men vi ses Roskilde 07!!
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Her kommer liiige en lang en... Søndag kommer på senere. Det er skrevet efter hjemkomst sent igår aftes, hvor jeg var mega-træt...så tag forbehold, for evt. fejl og mangel på uddybelse.
DeltaHead:
spillede i kort tid, men det kan skyldes for lidt materiale....dog var det en sanselig koncert på omkring 45min. Fedt at man kunne få lov til at hilse på forsangeren, før de startede.
* * * * *
Purified In Blood
var et nyt navn, for mit vedkommende.... men de trykkede den max af, og de var bestemt ikke dårlige... varede en go' ½time.
* * * *
De officielle festivals-dage...
Torsdag:
Skete der ikke rigtig meget, i vores lejr.
Trivium
spillede derimod senere på Arena.... De spillede en hel del fede numre, fik publikum godt med. De bevægede sig rundt omkring på scenen, og der lod ikke til, at være stille stunder. Kedeligt var det bestemt ikke. En ekstra bonus, var de cover-numre de spillede fra Metallica/Megadeth Det så virkelig ud til, at de nød at spille den aften.
Stod på forreste række, og så showet.
* * * * *
Bullet For My Valentine:
Skuffede i en mildere grad. Der var vist lidt lydmæssige problemer, hvor man i perioder ikke kunne opfange sangen, og det virkede lidt som om, de prøvede at fyre et lidt for rutinemæssigt show af. Dog kan man da i det mindste sige, at man har oplevet dem.
* *
Guns N Roses
Den længe ventede koncert, blev gennemført. Selvom der var en times ventetid, var det det værd. Jeg kan gi' folk ret i, at der var for meget solospil, hvor han måske godt ku' ha' spillet flere numre. Det var heller ikke alle guitarister i bandet, der spillede lige fedt, men ham med det korte hår, synes jeg klart var stil over...samt ham med huen og det lange hår + skæg. Den sidste, blev jeg ikke så imponeret over.... Derimod, var Axl's stemme og optræden helt i top...sammenlignet med andre shows, sang han faktisk virkelig fedt...og igen(i forhold til andre shows) virkede det som om, han havde fået lidt mere respekt for publikum...forsinkelse, eller ej...(øvrige bands var også forsinket så, slår ikke hårdt ned på ham, af den grund :) Noget jeg helt klart vil opleve igen. :P
Folk har desværre og nærmest, hyped Axl Rose, til at være musik-industriens Steven Seagal...peops..just love to hate him. :(
* * *
Fredag:
Gogol Bordello
Simpelthen et glimrende, og underholdende band på top-plan. Gruppen levede sig fuldstændigt ind i deres performance, og begejstringen fra publikum, kom næsten af sig selv....faktisk rækkede dette show helt ned til de bagerste i Arena. Forsangeren havde et anti-nazistisk mærke i panden, et censureret hagekors. Han gik desuden helt vildt amok, og hamrede bl.a. mikrofonen ned i gulvet. Et band der viste fuld dedikation..og fascinerede nye mennesker.
* * * * *
Opeth:
Dem havde jeg længe ventet på, at skulle se. Deres musik er ret så melodiøst til tider, flot komponeret og en imponerende stemme fra forsangeren. Der var ikke så meget knald på bandets optræden, men de leverede en rimelig habil optræden.
* * * *
Bob Dylan:
Så blev det tid til endnu en legende....
Havde sååå store forventninger til hans koncert, men er næsten ked af, at sige den skuffede og blev kedelig i længden. Manden er måske begyndt, at sætte tydelige spor på sin alderdom, for han bevægede sig minimalt og nåede aldrig ud over den store orange scene. Dylan var placeret, næsten allerbagerst. Stemmemæssigt havde han heller ikke rigtig den svingende dynamik der skulle til, for at friste. Pointen var måske, at det handlede mere om at lytte til Dylan, fremfor at se ham...eftersom han havde fået den placering....men uanset...kedelig optræden.
* *
Scissor Sisters
Der må jeg sige, at det kom bag på mine forventninger til bandet. Havde ikke troet, at det skulle være så energisk og så underholdende at se...men en syret blanding af glam-rock og disco... Der var et fedt drive, på begge front-figurer...et sublimt interaktivt spil, mellem band og publikum...I was blown apart...in the good kind of way :P
* * * * *
Fredagens sidste koncert..
Serena Maneesh:
Syre-rock så det baskede hårdt med vingerne...
Det blev oplevet klokken 3 om natten, og det var en kamp om, at holde trætheden væk. Bandets tunge numre, var ret så vellykket, og passede fint til det tidspunkt, da det gav ekstra atmosfære. Kunne godt ha' tænkt mig at se dem på en større scene....da det virkede som om, de havde for lidt plads at optræde på...de havde nemlig lysten til, at gøre noget ud af deres show. I bund og grund en go' optræden og en lækker kvindelig bassist ;)
* * * *
Lørdag
BellowHead
Fik oplevet folkemusik. Tror det var første gang jeg oplevede noget, decideret i den genre. Det var skam ganske velspillende...og ku' da i fremtiden, måske godt finde på at købe deres musik.
* * * *
Deftones
Så skete det endeligt!!! Chino Moreno & co var virkelig fedt. Stod på forreste række og midtfor... Simpelthen en fed koncert. Har ventet årevis på, at skulle se dem live...og så får man en af de bedste pladser foran. Det var klart Chino's vilde optræden, der dominerede showet. De øvrige medlemmer stod nærmest og forholdt sig i en fast position...hvilket var årsagen til, at han nok fik den fulde opmærksomhed. Men "no matter what"... så var det stadigt fedt. De spillede mit yndlingsnummer (knife party) så min oplevelse af dem, var positivt gennemført. Fik et godt sus i kroppen, under, og et tykke tid efter koncerten.
* * * * *
Tool
Var blandt dem der stod godt placeret, i en 3timers lang kø...men hvad gør man ikke, for at opleve sine favoritbands, under optimale forhold?! Kald bare disse folk, der har tålmodigheden til at vente, for Die-hard-tool fans!! Det var igen ventetid værd. For pladsen oppe foran orange scene, kunne man ikke klage over. Det var et ret fedt show... Der var gruppen også gemt i den bagerste del af scenen, men det var i det mindste mere levende end Dylan's(ikke at man helt kan sammenligne det stilmæssigt, men stadigt under bedre forhold) Scenen var enormt oplyst, og virkelig sprudlende. Der var en enorm monitor bagerst på scenen, hvor der kørte klip fra deres musikvideoer. Forsangeren, fik mig til at minde lidt om Travis Bickle(karakteren fra Taxi Driver) af en grund, nemlig hans karismatiske appearance. Han stod aldrig helt stille, og man blev godt nysgerrig, efter at se hvad der foregik deroppe, selv i alle mulige små detaljer.
* * * * * *
Kanye West:
Efter Tool koncerten farede jeg lidt forvirret rundt, så opdagede jeg en mega kø til Kanye West, og var lidt irriteret over at gå glip af Immortal Technique. Har nemlig en fast tradition om, at se mindst et Hip Hop/rap navn, hvis det passer i programmet. Så jeg sprang i køen, stor som den var, og endte med at blive en smule mast. Dog uden brækkede ribben...hehe. Det lykkedes også dér, at komme op foran...så fik oplevet en udemærket(men ikke gennemført)koncert.
* * *
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Et ska-punk band, der udnyttede Odeon's fulde sceneplads. Der var fuld bevægelse, og go' kontakt til publikum... De bemærkede i øvrigt en dedikeret fan, som prøvede at komme i kontakt med dem, hvilket lykkedes, for de svarede ham igen. Bl.a. var et af band-medlemmerne, helt nede ved enden af Odeon, for at spille på sit instrument. Der var en masse numre som blev fyret af, og koncerten blev bestemt ikke langtrukken, af den grund. En vellykket koncert, med et band, som gerne må besøge DK igen :P
* * * * *
Arctic Monkeys
Så en go' halv time, da jeg skulle stå i kø til Placebo... men den halve time rykkede Arena intenst og godt op...
* * * *
Placebo
Må siges at jeg havde forventet, at de spillede flere "klassikere". Men alt i alt, havde forsangeren Brian, det overskud der skulle til, for at levere os, en bunke nyere og solide numre. Foruden en go' setlist, gav han også alt hvad han havde af energi i sig, og det var klart en meget imponerende koncert.
* * * * *
Roger Waters
Jeg må tilstå, at jeg havde middelmådige forventninger, til denne afslutning af en koncert.
Boy, he proved me wrong!!
Denne koncert resulterede i, at være Roskilde festival's bedste koncert-oplevelse. Endvidere: er det nok den længste "marathon"-koncert jeg har været til, med en superstjerne. Ex-floyd-fronten fyrede et overdådigt repetoire af, hvor vi under den første time fik numre, fra blandede albums, frem til 2. og sidste akt af koncerten, hvor han fyrede hele Dark Side Of The Moon af. Jeg fik gåsehud op til flere gange under koncerten, og allermest, da han spillede "Wish You Were Here" og "The Wall" af. Det er aldrig sket under en koncert. Imponerende fyrværkeri og performance... Igen en kunstner der forstod sig til begreberne: dedikation, interaktion og timing.
Absolut en uforglemmelig oplevelse.
* * * * * *
Har stået oppe foran, til ALLE af disse koncerter.
Jeg så lidt af L.O.C. og et enkelt nummer med Tech N9ne, men det var for lidt, til at bedømme.
WEE....Får billederne fra koncerterne imorgen :P
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
#11 läkerol 19 år siden
men vi ses Roskilde 07!!
#12 filmz-sparrowed 19 år siden
Søndag kommer på senere.
Det er skrevet efter hjemkomst sent igår aftes, hvor jeg var mega-træt...så tag forbehold, for evt. fejl og mangel på uddybelse.
DeltaHead:
spillede i kort tid, men det kan skyldes for lidt materiale....dog var det en sanselig koncert på omkring 45min. Fedt at man kunne få lov til at hilse på forsangeren, før de startede.
* * * * *
Purified In Blood
var et nyt navn, for mit vedkommende....
men de trykkede den max af, og de var bestemt ikke dårlige...
varede en go' ½time.
* * * *
De officielle festivals-dage...
Torsdag:
Skete der ikke rigtig meget, i vores lejr.
Trivium
spillede derimod senere på Arena....
De spillede en hel del fede numre, fik publikum godt med. De bevægede sig rundt omkring på scenen, og der lod ikke til, at være stille stunder. Kedeligt var det bestemt ikke.
En ekstra bonus, var de cover-numre de spillede fra Metallica/Megadeth
Det så virkelig ud til, at de nød at spille den aften.
Stod på forreste række, og så showet.
* * * * *
Bullet For My Valentine:
Skuffede i en mildere grad.
Der var vist lidt lydmæssige problemer, hvor man i perioder ikke kunne opfange sangen, og det virkede lidt som om, de prøvede at fyre et lidt for rutinemæssigt show af.
Dog kan man da i det mindste sige, at man har oplevet dem.
* *
Guns N Roses
Den længe ventede koncert, blev gennemført.
Selvom der var en times ventetid, var det det værd.
Jeg kan gi' folk ret i, at der var for meget solospil, hvor han måske godt ku' ha' spillet flere numre. Det var heller ikke alle guitarister i bandet, der spillede lige fedt, men ham med det korte hår, synes jeg klart var stil over...samt ham med huen og det lange hår + skæg. Den sidste, blev jeg ikke så imponeret over....
Derimod, var Axl's stemme og optræden helt i top...sammenlignet med andre shows, sang han faktisk virkelig fedt...og igen(i forhold til andre shows) virkede det som om, han havde fået lidt mere respekt for publikum...forsinkelse, eller ej...(øvrige bands var også forsinket så, slår ikke hårdt ned på ham, af den grund :)
Noget jeg helt klart vil opleve igen. :P
Folk har desværre og nærmest, hyped Axl Rose, til at være musik-industriens Steven Seagal...peops..just love to hate him. :(
* * *
Fredag:
Gogol Bordello
Simpelthen et glimrende, og underholdende band på top-plan.
Gruppen levede sig fuldstændigt ind i deres performance, og begejstringen fra publikum, kom næsten af sig selv....faktisk rækkede dette show helt ned til de bagerste i Arena.
Forsangeren havde et anti-nazistisk mærke i panden, et censureret hagekors. Han gik desuden helt vildt amok, og hamrede bl.a. mikrofonen ned i gulvet.
Et band der viste fuld dedikation..og fascinerede nye mennesker.
* * * * *
Opeth:
Dem havde jeg længe ventet på, at skulle se.
Deres musik er ret så melodiøst til tider, flot komponeret og en imponerende stemme fra forsangeren. Der var ikke så meget knald på bandets optræden, men de leverede en rimelig habil optræden.
* * * *
Bob Dylan:
Så blev det tid til endnu en legende....
Havde sååå store forventninger til hans koncert, men er næsten ked af, at sige den skuffede og blev kedelig i længden. Manden er måske begyndt, at sætte tydelige spor på sin alderdom, for han bevægede sig minimalt og nåede aldrig ud over den store orange scene. Dylan var placeret, næsten allerbagerst. Stemmemæssigt havde han heller ikke rigtig den svingende dynamik der skulle til, for at friste. Pointen var måske, at det handlede mere om at lytte til Dylan, fremfor at se ham...eftersom han havde fået den placering....men uanset...kedelig optræden.
* *
Scissor Sisters
Der må jeg sige, at det kom bag på mine forventninger til bandet.
Havde ikke troet, at det skulle være så energisk og så underholdende at se...men en syret blanding af glam-rock og disco...
Der var et fedt drive, på begge front-figurer...et sublimt interaktivt spil, mellem band og publikum...I was blown apart...in the good kind of way :P
* * * * *
Fredagens sidste koncert..
Serena Maneesh:
Syre-rock så det baskede hårdt med vingerne...
Det blev oplevet klokken 3 om natten, og det var en kamp om, at holde trætheden væk.
Bandets tunge numre, var ret så vellykket, og passede fint til det tidspunkt, da det gav ekstra atmosfære.
Kunne godt ha' tænkt mig at se dem på en større scene....da det virkede som om, de havde for lidt plads at optræde på...de havde nemlig lysten til, at gøre noget ud af deres show. I bund og grund en go' optræden og en lækker kvindelig bassist ;)
* * * *
Lørdag
BellowHead
Fik oplevet folkemusik.
Tror det var første gang jeg oplevede noget, decideret i den genre.
Det var skam ganske velspillende...og ku' da i fremtiden, måske godt finde på at købe deres musik.
* * * *
Deftones
Så skete det endeligt!!!
Chino Moreno & co var virkelig fedt. Stod på forreste række og midtfor...
Simpelthen en fed koncert. Har ventet årevis på, at skulle se dem live...og så får man en af de bedste pladser foran. Det var klart Chino's vilde optræden, der dominerede showet. De øvrige medlemmer stod nærmest og forholdt sig i en fast position...hvilket var årsagen til, at han nok fik den fulde opmærksomhed. Men "no matter what"... så var det stadigt fedt. De spillede mit yndlingsnummer (knife party) så min oplevelse af dem, var positivt gennemført. Fik et godt sus i kroppen, under, og et tykke tid efter koncerten.
* * * * *
Tool
Var blandt dem der stod godt placeret, i en 3timers lang kø...men hvad gør man ikke, for at opleve sine favoritbands, under optimale forhold?! Kald bare disse folk, der har tålmodigheden til at vente, for Die-hard-tool fans!!
Det var igen ventetid værd. For pladsen oppe foran orange scene, kunne man ikke klage over. Det var et ret fedt show...
Der var gruppen også gemt i den bagerste del af scenen, men det var i det mindste mere levende end Dylan's(ikke at man helt kan sammenligne det stilmæssigt, men stadigt under bedre forhold)
Scenen var enormt oplyst, og virkelig sprudlende. Der var en enorm monitor bagerst på scenen, hvor der kørte klip fra deres musikvideoer.
Forsangeren, fik mig til at minde lidt om Travis Bickle(karakteren fra Taxi Driver) af en grund, nemlig hans karismatiske appearance. Han stod aldrig helt stille, og man blev godt nysgerrig, efter at se hvad der foregik deroppe, selv i alle mulige små detaljer.
* * * * * *
Kanye West:
Efter Tool koncerten farede jeg lidt forvirret rundt, så opdagede jeg en mega kø til Kanye West, og var lidt irriteret over at gå glip af Immortal Technique. Har nemlig en fast tradition om, at se mindst et Hip Hop/rap navn, hvis det passer i programmet.
Så jeg sprang i køen, stor som den var, og endte med at blive en smule mast. Dog uden brækkede ribben...hehe. Det lykkedes også dér, at komme op foran...så fik oplevet en udemærket(men ikke gennemført)koncert.
* * *
#13 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#14 filmz-sparrowed 19 år siden
Mad Caddies
Et ska-punk band, der udnyttede Odeon's fulde sceneplads.
Der var fuld bevægelse, og go' kontakt til publikum...
De bemærkede i øvrigt en dedikeret fan, som prøvede at komme i kontakt med dem, hvilket lykkedes, for de svarede ham igen.
Bl.a. var et af band-medlemmerne, helt nede
ved enden af Odeon, for at spille på sit instrument.
Der var en masse numre som blev fyret af, og koncerten blev bestemt ikke langtrukken,
af den grund.
En vellykket koncert, med et band, som gerne må besøge DK igen :P
* * * * *
Arctic Monkeys
Så en go' halv time, da jeg skulle stå i kø til Placebo...
men den halve time rykkede Arena intenst og godt op...
* * * *
Placebo
Må siges at jeg havde forventet, at de spillede flere "klassikere". Men alt i alt, havde forsangeren Brian, det overskud der skulle til, for at levere os, en bunke nyere og solide numre. Foruden en go' setlist, gav han også alt hvad han havde af energi i sig, og det var klart en meget imponerende koncert.
* * * * *
Roger Waters
Jeg må tilstå, at jeg havde middelmådige forventninger,
til denne afslutning af en koncert.
Boy, he proved me wrong!!
Denne koncert resulterede i, at være Roskilde festival's bedste koncert-oplevelse.
Endvidere: er det nok den længste "marathon"-koncert jeg har været til, med en superstjerne. Ex-floyd-fronten fyrede et overdådigt repetoire af, hvor vi under den første time fik numre, fra blandede albums, frem til 2. og sidste akt af koncerten, hvor han fyrede hele Dark Side Of The Moon af.
Jeg fik gåsehud op til flere gange under koncerten, og allermest, da han spillede "Wish You Were Here" og "The Wall" af. Det er aldrig sket under en koncert.
Imponerende fyrværkeri og performance...
Igen en kunstner der forstod sig til begreberne:
dedikation, interaktion og timing.
Absolut en uforglemmelig oplevelse.
* * * * * *
Har stået oppe foran, til ALLE af disse koncerter.
Jeg så lidt af L.O.C. og et enkelt nummer med Tech N9ne, men det var for lidt, til at bedømme.
WEE....Får billederne fra koncerterne imorgen :P
#15 davenport 19 år siden
#16 filmz-sparrowed 19 år siden
Det satser jeg på...
Skal ha' skaffet en scanner først.
Får måske en scanner i næste uge.