Så er det atter tid til at vende tilbage til civilisationen. Roskilde Festival anno 2006 er slut, men hvilken festival!
For mig var højdepunkterne Clap Your Hands Say Yeah, Martha Wainwright og Sigur Ròs - Men intet vil nogensinde kunne sammenlignes med Roger Waters' koncert i går aftes. For mig var hele sceneriet surrealistisk. Pludseligt stod den artist, jeg nærer allermest respekt for lige for øjnene og spillede de skønne sange, jeg er vokset op med. Koncerten var promoveret som en opførelse af klassikeren Dark Side of the Moon, men den del udgjorde kun en brøkdel af koncerten, der indeholdte hits fra The Wall, Animal Factory, Wish You Were Here, Waters' solokarriere mm. Efter koncerten konkluderede jeg, at jeg aldrig skal have børn, for jeg vil aldrig elske dem tilnærmelsesvis så meget, som jeg elsker Roger Water og Pink Floyd. Jeg er dybt taknemmelig for oplevelsen i går!
I den bitre ende er jeg lidt ked af, det utrolige søndagsprogram gjorde at man måtte prioritere spændende navne fra. Hér valgte jeg at se Arctic Monkeys, som jeg havde store forventninger til. Men de fire teenagedrende virkede trætte og udmattede, måske grundet det enorme forventningspres, der hviler på deres skuldre. Derudover gør det mig harm, at Kashmir vælger at spille Jamie Fame Flame og Vote 4 Dick Tate, efter jeg har valgt at boycotte dem pga. deres nye klynkerock! Og så var det decideret sørgeligt og pinligt at se Bob Dylan stå og stønne efter vejret, mens han gemte sig bag sit ynkelige orgel, der vist ikke en gang var sat til!
Men alt i alt har det endnu en gang været en fantastisk uge med godt vejr, skøn stemning og fantastiske koncerter!
#2 Fuldstændig enig i din fascination af Roger Waters! Jeg var nærmest i ekstase da jeg stod og ventede på ham. Da han havde spillet det første sæt med gamle Pink Floyd klassikere, kunne koncerten have sluttet og stadig scoret 6/6! Men da Roger Waters kom tilbage efter 10 min. pause, var scenen mørkelagt, en stor fuldmåne dominerede scenen og Roger Waters tog os til den mørke side af månen. Det var den uden tvivl den mest perfekte koncert nogensinde! Højdepunkter for mig var da han spillede Cigar, Shine On You Crazy Diamond, Comfortably Numb, Another Brick In The Wall, Mother og hele Dark Side Of The Moon. Det var mageløst.
Jeg er til gengæld stor Kashmir fan så det var virkelig også en superfed koncert! Der var ild i lortet inde i Arena. Af andre fede koncerter var der Wolfmother, The Streets, Track72, Birdie Nam Nam, Immortal Technique.
Helt sikkert den bedste festival ind til videre... Vi ses næste år!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Jeg fik desværre kun været der fredag og lørdag, da min sidste eksamen var fredag...derfor gik jeg glip af en masse bands - bl.a. Birdie Nam Nam, Front 242, Dalek, Deus og upcoming Solar.
Men Roger Waters, Tool, Deftones og Eisenstein Cinematic Orchestra (med opførelsen af "Potemkin") gjorde det til en fremragende weekend for mig. Specielt Waters, der er noget nær det mest imponerende på Roskilde i de 12 år jeg har været der. Vildt nok at surroundsystemet var lavet pga. Waters.
Sigur Ros og Kanye West var på hver sin måde højdepunkterne for mig. Sigur Ros for deres symfoniske totalshow og Kanye West for en helt igennem tjekket og festlig hitparade.
Positivt overrasket af Kashmir og Waters, speciel den sidst nævnte. Hold da ferie, et brag af en koncert. Har altid hørt godt om Waters/Pink Floyd, men troede aldrig at det ville være på det her niveau.
Jeg skal aldrig mere i mit liv se Bob Dylan igen, det var simpelthen for sørgeligt. Manden burde virkelig tage og gå på pension. Kunne overhovedet ikke høre hvilke sange, at han sang eller noget andet.
Mit bandønske til næste år må være ACDC, vil gerne se de gamle gutter i aktion ;)
#5 - Enig mht. Dylan. Var også svært overrasket, da jeg dagen efter så setlisten. Det stemte overhoved ikke overens med måden, han spillede på. Selv hans største hits skulle man være skarpøret for at gennemskue. Kan overhoved ikke forstå de gode anmeldelser.
Nej heller ikke her. Forstår heller ikke de helt negative anmeldelser som Gun's N' Roses har fået - 1/6 og 2/6. Så dårlig var koncerten heller ikke i mine ører.
#8 Gik meget af kritikken ikke mere på at Axl skiftede tøj syv gange under selve koncerten - sådan at der kom lidt død tid i form af guitar soloer ect?
#8: Jeg gik efter første nummer, men umiddelbart lød det altså ikke godt. Hans stemme var jo helt fucked og der var hældt uhyggeligt mange effekter på for at skjule det...
Jeg er glad for at jeg droppede Dylan (igen-igen), men er på baggrund af jeres roser en anelse ærgerlig over at gå glip af Waters. Men urinskyen havde taget livet af mig, så...
#1 JannikAnd 19 år siden
For mig var højdepunkterne Clap Your Hands Say Yeah, Martha Wainwright og Sigur Ròs - Men intet vil nogensinde kunne sammenlignes med Roger Waters' koncert i går aftes. For mig var hele sceneriet surrealistisk. Pludseligt stod den artist, jeg nærer allermest respekt for lige for øjnene og spillede de skønne sange, jeg er vokset op med. Koncerten var promoveret som en opførelse af klassikeren Dark Side of the Moon, men den del udgjorde kun en brøkdel af koncerten, der indeholdte hits fra The Wall, Animal Factory, Wish You Were Here, Waters' solokarriere mm.
Efter koncerten konkluderede jeg, at jeg aldrig skal have børn, for jeg vil aldrig elske dem tilnærmelsesvis så meget, som jeg elsker Roger Water og Pink Floyd. Jeg er dybt taknemmelig for oplevelsen i går!
I den bitre ende er jeg lidt ked af, det utrolige søndagsprogram gjorde at man måtte prioritere spændende navne fra. Hér valgte jeg at se Arctic Monkeys, som jeg havde store forventninger til. Men de fire teenagedrende virkede trætte og udmattede, måske grundet det enorme forventningspres, der hviler på deres skuldre.
Derudover gør det mig harm, at Kashmir vælger at spille Jamie Fame Flame og Vote 4 Dick Tate, efter jeg har valgt at boycotte dem pga. deres nye klynkerock!
Og så var det decideret sørgeligt og pinligt at se Bob Dylan stå og stønne efter vejret, mens han gemte sig bag sit ynkelige orgel, der vist ikke en gang var sat til!
Men alt i alt har det endnu en gang været en fantastisk uge med godt vejr, skøn stemning og fantastiske koncerter!
Andre hjemvendte, der deler min mening?
#2 filmz-michaell 19 år siden
Jeg er til gengæld stor Kashmir fan så det var virkelig også en superfed koncert! Der var ild i lortet inde i Arena.
Af andre fede koncerter var der Wolfmother, The Streets, Track72, Birdie Nam Nam, Immortal Technique.
Helt sikkert den bedste festival ind til videre... Vi ses næste år!
#3 dolphinfriendly 19 år siden
Men Roger Waters, Tool, Deftones og Eisenstein Cinematic Orchestra (med opførelsen af "Potemkin") gjorde det til en fremragende weekend for mig. Specielt Waters, der er noget nær det mest imponerende på Roskilde i de 12 år jeg har været der. Vildt nok at surroundsystemet var lavet pga. Waters.
Så jo - vi ses naturligvis til næste år! :)
#4 filmz-kaotmus 19 år siden
#5 filmz-sanjo 19 år siden
Jeg skal aldrig mere i mit liv se Bob Dylan igen, det var simpelthen for sørgeligt. Manden burde virkelig tage og gå på pension. Kunne overhovedet ikke høre hvilke sange, at han sang eller noget andet.
Mit bandønske til næste år må være ACDC, vil gerne se de gamle gutter i aktion ;)
Vi ses igen til næste år!
#6 JannikAnd 19 år siden
#7 filmz-michaell 19 år siden
#8 filmz-sanjo 19 år siden
#9 dolphinfriendly 19 år siden
#10 filmz-kaotmus 19 år siden
Jeg er glad for at jeg droppede Dylan (igen-igen), men er på baggrund af jeres roser en anelse ærgerlig over at gå glip af Waters. Men urinskyen havde taget livet af mig, så...