Hey, Vi har et SHARP tv, hvor man burde kunne få digital tv på, men når vi går ind og søger efter kanaler i den digitale del af tv'et. Skriver det bare database empty, har virkelig brudt mit hovet med hvad der kan være galt men kan ikke komme på noget. Har os prøvet at resette, men uden held, nu er alle vores analog kanaler bare rodet rundt.
Nogle der har den mindste ide om hvad der kan være galt?
Går ud fra at det er kabel net fra yousee, Jeg kan se DR K og DR ramasjang... Men kan slet ikke få noget frem på Digital siden, Tv'et er ca. 2 år gammelt, og har DVB.
Efter at have kigget i manuallen til dit TV, så kan jeg se at det kun understøtter DVB-T. Dette sammen med at du er yousee kunde betyder at du ikke skal bruge den indbyggede tuner til noget. For at se digital tv samt HD skal du bruge en ekstern boks.
DVB er ikke bare DVB - DVB-T er det man benytter hvis man har en stueantenne eller en go' gammeldags antenne på taget. Som Scherlund rigtigt skriver, skal du bruge en DVB-C (C = cable = kabel-tv) tuner og sådan en er forholdsvis svær at finde i løs vægt. Du kan dog leje eller købe en via YouSee, f.eks. deres Samsung-boks med harddisk, der er ganske fiks at have med at gøre.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Problemet er at der er 3 forskellige typer af DVB (og 2 forskellige versioner af hver type).
DVB-T: Modtagelse med tagantenne. DVB-C: Modtagelse med kabelnet DVB-S: Modtagelse med satellit/parabol
Disse er ikke kompatible med hinanden. Så for at modtage digital kabeltv fra yousee skal du bruge en DVB-C tuner og det er der ikke i dit TV. Derfor skal du bruge en ekstern boks.
Jeg gider ikke have mere elektronik og fjernbetjæninger liggende, det har jeg fanme nok af. De kan beholde deres digitale lort... Tror jeg afskaffer TV i det hele tage og ser det jeg skal via min labtop...
#1 rubberdub 15 år siden
Vi har et SHARP tv, hvor man burde kunne få digital tv på, men når vi går ind og søger efter kanaler i den digitale del af tv'et. Skriver det bare database empty, har virkelig brudt mit hovet med hvad der kan være galt men kan ikke komme på noget. Har os prøvet at resette, men uden held, nu er alle vores analog kanaler bare rodet rundt.
Nogle der har den mindste ide om hvad der kan være galt?
#2 I.F.F. 15 år siden
hvordan du modtager signalet osv
#3 rubberdub 15 år siden
#4 Scherlund 15 år siden
#5 rubberdub 15 år siden
kan jeg ikke købe sådan en her? http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/Digital-TV/...
#6 Scherlund 15 år siden
#7 rubberdub 15 år siden
#8 filmz-Utyske 15 år siden
#9 Scherlund 15 år siden
DVB-T: Modtagelse med tagantenne.
DVB-C: Modtagelse med kabelnet
DVB-S: Modtagelse med satellit/parabol
Disse er ikke kompatible med hinanden. Så for at modtage digital kabeltv fra yousee skal du bruge en DVB-C tuner og det er der ikke i dit TV. Derfor skal du bruge en ekstern boks.
Bah Utyske var lige en tand hurtigere.
#10 rubberdub 15 år siden