Hejsa Jeg havde nogle albums da jeg var teenager, men jeg har glemt titlen på serien.
ledetråde:
Der optrådte en helt som mindede lidt om en blanding mellem Jens Lyn og Conan.
Jeg mener heltens navn var titlen på serien.
Jeg havde et album, hvor en gruppe eventyrere (inklusiv helten) skulle ud i en ørkendal, (tænk Grand Canyon) og klare sig igennem en serie rum med dødsfælder i hvert rum. Jeg mener det viste sig at være et rumskib, der var nødlandet for mange år siden, men hvor mekanikken og fælderne stadig var intakte.
Det er "Storm". Rigtig fed serie. Det album, du refererer til, er ikke det første, men vistnok 2'eren. Der er vist udgivet en håndfuld på dansk, og væsentligt flere på originalsproget. Jeg har selv 1-3 på dansk.
Starten på historien er identisk med Burton's Abernes Planet. Storm starter fra en rumbase og forsvinder via en rød, roterende storm i en af de store gasplaneter (Jupiter?) til en fremtidsverden, der er befolket af Conan-typer og talende dinosauere.
a) Hvis man træder på de forkerte fliser, åbner gulvet sig, og man bliver ristet af flammer.
b) Man skal kaste sig gennem en rød membram, for hvis man kravler langsomt igennem, bliver man ristet.
c) Hvis man træder på de forkerte skak-felter, bliver man ristet.
- I det hele taget er der go' mulighed for at blive ristet ombord på det skib! :-)
d) Så er der også en rum, hvor man skal kæmpe mod en kopi af sig selv. Dem overvinder Storm og pigen ved at bytte, så de kæmper mod kopien af hinanden.
Det er dog langt fra det bedste album af de tre jeg har. De to andre er bedre.
Jeg kan se, at i det link du postede er der faktisk billeder fra den scene, hvor de kæmper mod hologrammerne / klonerne... netop dér hvor de bytter modstander.
Min far havde det første album - det har jeg kigget i mange gange. Jeg kan ikke huske, om der var noget ved historien, men der var flotte tegninger med lækre babes.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#6 Jeg husker serien som en fed blanding mellem sci-fi og fantasy, med et ret syret kitschet oldschool univers. Den slags sen 70'er start 80'er stil, der ikke rigtig findes mere. Måske lidt i stil med Edgar Rice Burroughs' John Carter of Mars. (er du vimmer jeg glæder mig til filmen)
Fik desværre kun læst et par albums, og kan ærligt talt ikke rigtig huske historierne, måske kan Doctor Doom kaste lidt mere lys over sagen, holder de stadig idag?
Jeg har som sagt kun tre album og de holder ganske godt. Det er de danske nr. 1-3, men jeg tror ikke, at 2 og 3 er = 2 og 3 på originalsproget, for handlingen springer en del mellem albummene.
Jeg vil kalde det Flash Gordon møder Conan møder Jurassic Park møder Morbus Gravis.
Stregen og farvelægningen er lidt old school, men jeg kan godt lide den.
Jeg kunne finde på at scanne nogle siderog uploade, men jeg ligger i flytterod, så de er pakket ned. Maybe later :-)
Jeg kan se, at de danske 1+2 er lig med de originale 1+2 (hvor 2'eren er den som duuk74 kan huske), mens den danske 3'er er den originale 6'er ("The Legend Of Yggdrasil"). Det er den, hvor Storm bliver ven med de talende dinosauer-krigere.
#1 duuk74 17 år siden
Jeg havde nogle albums da jeg var teenager, men jeg har glemt titlen på serien.
ledetråde:
Der optrådte en helt som mindede lidt om en blanding mellem Jens Lyn og Conan.
Jeg mener heltens navn var titlen på serien.
Jeg havde et album, hvor en gruppe eventyrere (inklusiv helten) skulle ud i en ørkendal, (tænk Grand Canyon) og klare sig igennem en serie rum med dødsfælder i hvert rum. Jeg mener det viste sig at være et rumskib, der var nødlandet for mange år siden, men hvor mekanikken og fælderne stadig var intakte.
Håber der er nogen der kan hjælpe :)
#2 filmz-DocDoom 17 år siden
Starten på historien er identisk med Burton's Abernes Planet. Storm starter fra en rumbase og forsvinder via en rød, roterende storm i en af de store gasplaneter (Jupiter?) til en fremtidsverden, der er befolket af Conan-typer og talende dinosauere.
clicky
#3 duuk74 17 år siden
Perfekt 1000 tak for hjælpen o/
edit: Fandt endda albummet. Og ja det var nemlig en super serie
http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/KO-04_Stor...
#4 filmz-DocDoom 17 år siden
De herlige dødsfælder indbefatter bl.a.:
a) Hvis man træder på de forkerte fliser, åbner gulvet sig, og man bliver ristet af flammer.
b) Man skal kaste sig gennem en rød membram, for hvis man kravler langsomt igennem, bliver man ristet.
c) Hvis man træder på de forkerte skak-felter, bliver man ristet.
- I det hele taget er der go' mulighed for at blive ristet ombord på det skib! :-)
d) Så er der også en rum, hvor man skal kæmpe mod en kopi af sig selv. Dem overvinder Storm og pigen ved at bytte, så de kæmper mod kopien af hinanden.
Det er dog langt fra det bedste album af de tre jeg har. De to andre er bedre.
#5 filmz-DocDoom 17 år siden
#6 chandler75 17 år siden
#7 inflector 17 år siden
#8 duuk74 17 år siden
Jeg husker serien som en fed blanding mellem sci-fi og fantasy, med et ret syret kitschet oldschool univers. Den slags sen 70'er start 80'er stil, der ikke rigtig findes mere. Måske lidt i stil med Edgar Rice Burroughs' John Carter of Mars. (er du vimmer jeg glæder mig til filmen)
Fik desværre kun læst et par albums, og kan ærligt talt ikke rigtig huske historierne, måske kan Doctor Doom kaste lidt mere lys over sagen, holder de stadig idag?
#9 filmz-DocDoom 17 år siden
Jeg vil kalde det Flash Gordon møder Conan møder Jurassic Park møder Morbus Gravis.
Stregen og farvelægningen er lidt old school, men jeg kan godt lide den.
Jeg kunne finde på at scanne nogle siderog uploade, men jeg ligger i flytterod, så de er pakket ned. Maybe later :-)
#10 filmz-DocDoom 17 år siden
The Chronicles of the Deep World
The Chronicles of Pandarve
The Chronicles of the Between-time
Den chronicle jeg har læst, er den originale (Deep World), og her er en liste over dens album:
http://www.donlawrence.co.uk/comics/en/storm.php
Jeg kan se, at de danske 1+2 er lig med de originale 1+2 (hvor 2'eren er den som duuk74 kan huske), mens den danske 3'er er den originale 6'er ("The Legend Of Yggdrasil"). Det er den, hvor Storm bliver ven med de talende dinosauer-krigere.