Gravatar

#1 putandtake 18 år siden

Er der nogen, der kender et sted, hvor man kan købe et billigt mini-stativ til et Sony-digital kamera?

De her er ikke så dyre
http://www.pixmania.com/dk/dk/30/xx/xx/3/1/critere...
- men det er så ikke godt at vide, om de passer til Sonys modeller.
Gravatar

#2 filmz-vassago 18 år siden

Jeg kan ikke anbefale et eneste af de stativer hvis du har tænkt dig at bruge det til andet end bare et statisk billede - ingen pan, måske lidt tilt. Det plejer at være standardmål på bundplade skruerne, så det skulle da umiddelbart kunne bruges. Tjek evt. først nogen ud i Bingofoto eller lign. Der er meget meget stor forskel på de billige stativer.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 putandtake 18 år siden

Tak - du har nok ret i, at jeg skal ind i en fotobutik og kigge. Der er nærmest 117 forskellige modeller at vælge imellem, men jeg har lidt svært ved at overskue, hvad forskellen egentligt er.
Gravatar

#4 filmz-vassago 18 år siden

Det vigtigste er at hovedet kan bevæge sig trinløst, så det ikke hakker når du f.eks skal pane og tilte på samme tid, derudover er det lækkert at man kan løsne/spænde hovedet, så man justere hvor stramt/let det går. Det skal heller ikke være noget billigt plast, så plastdelene skarver mod hinanden - så det ikke larmer - det går lige i mikrofonen (hvis du ikke bruger ekstern mic.)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: