Gravatar

#1 Highland Park 16 år siden

Told på net-julegaver kommer bag på danskerne

Nu snublede jeg lige over denne artikel her til morgen, og så undrede jeg mig lidt over udtalelserne i forbindelse med pakker, der er afkrydset som gaver:

Hver 10. pakke holdes tilbage
Hos Post Danmark vurderer centerdirektør Jesper Bremholm, at hver 10. pakke tilbageholdes på toldlageret i det internationale postcenter.

Det sker blandt andet, når pakkernes værdi er forkert, eller pakkerne er deklareret som en gave, mens de nok snarere er en købt vare.

»Det kunne være dejligt med et incitament til, at deklarationen er udfyldt korrekt. Vi har overvejet et gebyr, men det ville ramme de forkerte,« siger han.

Posten åbner pakker
Postvæsnet skal kontrollere pakker, der kommer fra lande uden for EU, for, om indholdet svarer til dokumentationen. Det sker ved at åbne pakken og tjekke, om der medfølger en faktura.

»Det er ikke altid modtageren, der har ansvaret. Afsenderen har måske forsøgt at hjælpe ved at krydse af ved ’gave’,« siger Jesper Bremholm.

Hvordan kan de afgøre, om pakken nu også er en gave eller ej?
Rafler de om det?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#2 Highland Park 16 år siden

Er det mon bare, når modtageren er den samme som vedkommende, der har betalt for varen, at Post Danmark vurderer, at der ikke kan være tale om en gave?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 natterjack 16 år siden

En smule skræmmende at de bare må åbne pakkerne.

Skriv ny kommentar: