Gravatar

#1 fubar 17 år siden

Jeg har lige modtaget et brev fra Post Danmark angående told.
Jeg har bestilt en pakke fra USA, som jeg inklusiv fragt har betalt 1500kr for.

Kunne godt tænke mig at høre om nogen af jer, har en idé om hvor meget det kommer tll at koste.

Og har det nogen betydning om jeg siger, at det er til mig selv, eller om det er en gave, eller noget helt tredje...
Gravatar

#2 Scherlund 17 år siden

Du kommer til at betale forsendelsens pris + told + moms + postdanmark gebyret. Hvilket er minimum 525kr. Dog mere hvis du skal betale told.

og nej det hjælper ikke det store at sige at det er en gave eller noget andet.

Hvis det er DVD'er du har bestilt så kan du bruge toldlommeregneren til at se hvad det ca. bliver.
Gravatar

#3 mvejen 17 år siden

Men hvad med tpolden, findes der noget til at udregne denne ?
Gravatar

#4 Scherlund 17 år siden

Regnestykket er meget enkelt faktisk:
Varens pris
+ Told (prisen*(1+toldsatsen). Hvis varen koster mere end 22 Euro
=toldbeløb
+Moms. Hvis varen koster over 80kr.
+Postdanmark gebyr (Som lige nu er 150kr.). Hvis altså at der skal told eller moms på forsendelsen.
=egentlig pris.
Gravatar

#5 fubar 17 år siden

#2 Mange tak for hjælpen.

Der er itale om en kameralinse, men det har vel ikke den store betydning.
Jeg kan se det kommer til, at koste ca. 600kr.

Ikke ligefrem dagens positive nyhed...
Gravatar

#6 Bony 17 år siden

#5 - En linse? Selvbyggeri er imponerende. Det bliver dog et dyrt objektiv hvis én af linserne kan være SÅ dyre.. ;)

Hehe, spøg til side. Hvad er det så for et objektiv om man må spørge? Man har vel en smule interesse på det område. Er det købt over eBay? Jeg har nemlig selv glug på et par stykker derovre fra. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 fubar 17 år siden

hehe.. det objektiv jeg har købt, er en "Minolta AF 75-300mm f/4.5-5.6 Big Beercan".
Glæder mig helt ekstremt til at modtage den. Så alt det her told-pjat er godt nok frustrerende...
Gravatar

#8 Bony 17 år siden

#7 - Uhh, det skulle være et rigtig godt glas. Det bliver du helt sikkert glad for. :)

Jeg er ved at spare op til Canons 24-70'er med USM. 10 kilo for et glas er dog ret meget, så det kommer til at tage sin tid at spare op til på en SU. :)

Men det er fandme også et tæskelækkert objektiv. Det er så lysstærkt at alt andet (næsten) bliver sat til vægs! :D

Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 fubar 17 år siden

#8 Det er jeg glad for at høre. Har heller ikke hørt andet end godt om det.

Ser sgu lækkert ud det du har kig på, men det er i en klasse hvor jeg slet ikke kan være med!
Jeg købte iøvrigt mit over ebay. Det er sgu så dejligt nemt.

Skriv ny kommentar: