Har lige et spørgsmål der er computer relateret. Sidder med en Acer Aspire 7720G bærbar og den formår pludselig ikke at gå på mit trådløse netværk?! Hvad kan det skyldes?
Findes der en knap jeg ved et uheld kan have ramt? Eller en kombinations tast der kan være skyld i dette? Har forsøgt mig med Google uden held.
Håber nogle herinde kan hjælpe.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Nu kender jeg ikke den specifikke bærbare du benytter, men ja der findes ofte en activate/deactivate wireless knap på bærbare. Prøv at kigge efter en funktionerne der aktiveres med "Fn" tasten. (På min er det en lille antenne på Fn+F2)
Alternativt kan du prøve at tage strømmen til og fra din switch, det kan på nogle routere ske at wireless subsystem går ned.
Forresten du kan også prøve at kigge på enhedens status under enhedshåndtering. Hvis kortet ikke figurerer i enhedshåndtering, ville jeg undersøge i manualen til den bærbare om WiFi kortet er et mini-PCI kort, i så fald kan det ske at det sidder løst. Der burde da være noget i din manual der beskriver hvordan du kan sætte det fast igen. Det er umiddelbart mit bedste bud.
Er det blot internettet der ikke virker, eller kan du slet ikke finde dit netværk? Bor du evt i et tæt befolket område, så se om du kan finde andre netværk. Derudover så prøv med et kabel til dit switch.
Så burde du kunne regne ud om det er wifi kortet i din bærbar, switchen eller internetforbindelsen der ikke virker. Så kan vi tag den derfra :)
Længe leve min TDC Hotline tid.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Jeg har sat et kabel i og så fungerer hele pisset. Men det er når jeg fjerner kablet, så kan den ikke finde Internettet. Så når jeg går ind og finder min trådløse forbindelse, så skriver den at den er blevet afbrudt?! Og det fatter jeg ikke.
Ok, kan være din wifi forbindelse er blevet deaktiveret. Du siger der ikke er en knap til det på din laptop, så det er måske en deaktivering i Windows.
I Vista: Kontrol Panel->Netværks- og delingscenter->Administrer Netværksforbindelser. (Muligvis skal du inden 'Netværks- og delingscenter' trykke 'Netværk og Internet'. Det afhænger af om du har normal eller klassisk visning.)
I XP: I Kontrolpanel burde der være et ikon der hedder Netværksforbindelser eller lign. (Baseret på min temmelig hullede hukommelse)
Herinde burde du kunne finde din wifi forbindelse, der formentlig hedder 'Trådløs Netværksforbindelse'. Hvis ikonet er gråt er den deaktiveret, og du kan højreklikke på det og trykke aktiver.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Er derinde nu. Men den skriver at den er aktiveret, men den er ikke tilsluttet. Uanset hvad jeg gør så kan den ikke tilsluttes. Og det fatter jeg simpelthen ikke. Den spørger igen efter en eller anden fysisk eller kombo-tastatur switch på computeren. Har forsøgt alt! Gider hverken henvende mig til Fona eller Acer, da de ikke kan en skid (sorry hvis der er Fona eller Acer ansatte herinde.).
#1 Guts 17 år siden
Har lige et spørgsmål der er computer relateret. Sidder med en Acer Aspire 7720G bærbar og den formår pludselig ikke at gå på mit trådløse netværk?!
Hvad kan det skyldes?
Findes der en knap jeg ved et uheld kan have ramt? Eller en kombinations tast der kan være skyld i dette?
Har forsøgt mig med Google uden held.
Håber nogle herinde kan hjælpe.
#2 mvejen 17 år siden
Alternativt kan du prøve at tage strømmen til og fra din switch, det kan på nogle routere ske at wireless subsystem går ned.
#3 Guts 17 år siden
Har lige forsøgt med din alternative løsning også uden held.
Mærkeligt!
#4 mvejen 17 år siden
#5 Morbid 17 år siden
Så burde du kunne regne ud om det er wifi kortet i din bærbar, switchen eller internetforbindelsen der ikke virker. Så kan vi tag den derfra :)
Længe leve min TDC Hotline tid.
#6 Guts 17 år siden
#7 Morbid 17 år siden
I Vista: Kontrol Panel->Netværks- og delingscenter->Administrer Netværksforbindelser. (Muligvis skal du inden 'Netværks- og delingscenter' trykke 'Netværk og Internet'. Det afhænger af om du har normal eller klassisk visning.)
I XP: I Kontrolpanel burde der være et ikon der hedder Netværksforbindelser eller lign. (Baseret på min temmelig hullede hukommelse)
Herinde burde du kunne finde din wifi forbindelse, der formentlig hedder 'Trådløs Netværksforbindelse'. Hvis ikonet er gråt er den deaktiveret, og du kan højreklikke på det og trykke aktiver.
#8 Guts 17 år siden