Gravatar

#1 jessup 13 år siden

Jeg har en veninde der skal til USA og jeg har fået hende til at tage 3 køkkenknive med hjem i knivlængden 24-27 cm (pris 500-700$). Jeg har i god tro sagt til hende at hun hvis de er pakket ind og tager direkte hjem fra lufthavnen når hun lander skulle de ikke have nogen sag(understøttet af en ven der har læst jura).Jeg mener at scenariet er fuldt sammenligneligt med at købe en kniv i Imerco og transportere den hjem. Men efter at have læst lidt på nettet og snakket med en amerikansk forhandler blevet i tvivl om hvor problemfrit det vil være at blive stoppet i tolden. Han kan bla. fortælle at told og skat ikke er så stive i loven som politiet er og har stoppet forsendelser til danske kunder pga. at knivlængde.

Knivloven rundt regnet:

Ifølge den danske lov om våben og eksplosivstoffer § 4 er det forbudt at bære kniv eller dolk på offentlige steder, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til brug ved jagt, lystfiskeri eller sportsudøvelse.

Forbudet gælder knive med en klinge på over syv centimeter, knive, hvor klingen kan låses fast, samt knive, der kan betjenes med én hånd.

Min veninde er stadig med på at tage dem med hjem, men jeg vil gerne have forslag til hvilke tiltag jeg kan foretage for at hun skal slippe lettere gennem tolden hvis hun skal endevende hendes kuffert. Umiddelbart skal en være godt pakket ind og på fakturaen skal der står Japanese Chef knife(s).

Jeg håber at det er til at forstå hvori problemet er og at i kan komme med gode forslag.
This is just until June
Gravatar

#2 jessup 13 år siden

Jeg vil lige påpege at det drejer sig om en udfordring og ikke den noget mere kryptiske - Udfrodring
This is just until June
Gravatar

#3 Skeloboy 13 år siden

Jeg tror man skal notere politiet om det.
Gravatar

#4 BN 13 år siden

jessup (1) skrev:
medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse

Jamen, terrorisme er vel også en slags erhvervsudøvelse, er det ikke?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#5 jessup 13 år siden

BN (4) skrev:
Jamen, terrorisme er vel også en slags erhvervsudøvelse, er det ikke?

Min mad er i hvertfald blevet noteret som terrorisme før:)

Skeloboy (3) skrev:
Jeg tror man skal notere politiet om det.

Jeg prøver lige at undersøge det men ellers må hun bede tolderne om at tilkalde politiet.

Nu er det ikke fordi min hobby er så vigtig at hun skal risikere noget som helst og det er da også fordi hun muligvis vil få en eller anden form for fornøjelse ud af konfrontationen at jeg ville undersøge det nærmere. Jeg personligt ville ikke have noget imod at tage dem hjem.
This is just until June
Gravatar

#6 BN 13 år siden

#5: hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 elwood 13 år siden

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 tiany 13 år siden

Men problemet der var jo ikke arsenalet af knive i hans kuffert. Men derimod urtekniven i håndbaggagen.

Så det gode råd er. Du skal ikke have knive i håndbaggagen
Valar morghulis
Gravatar

#9 elwood 13 år siden

Eller neglefil.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 jessup 13 år siden

Han har den med i kabinen. Under alle omstændigheder skal sådan en pakkes ind så den ikke lige kan hives frem (no inoendos intended).

Da Boserup blev snuppet med sin urtekniv i lufthavnen, havde han desuden hele sit arsenal af kokkeknive i sin kuffert. Dét var der ifølge loven ikke noget galt i.
This is just until June

Skriv ny kommentar: