Hej Jeg var så træt af min gamle router, som jeg havde fået i forbindelse med medarbejderbredbånd fra TDC. Det var en Zyxel 650.
Derfor købte jeg en Linksys, men den kan jeg self. ikke bare koble på, og så virker det, så lige nu er der bare et netkabel mellem Zyxel og Linksys, hvor den sidstnævnte så tager sig af Wireless.
Men jeg vil gerne helt af med Zyxel. Kan dette overhovedet lade sig gøre? Har sådan en router en meget speciel opsætning eller har TDC "bundet" denne router til mit net?
Tak.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Der kan muligvis være en speciel opsætning i routeren, hvis du har en VPN-forbindelse, der så skal overføres til en evt. ny router.
Skal du erstatte den, skal du kunne kopiere opsætningen fra Zyxelen og have fat i en router der har et "ADSL-modem" indbygget, ud fra de oplysninger jeg kan finde på den.
Well, mit indlæg er baseret 100% på formodninger, så det er måske værd at tage fat i TDC og høre om det er muligt at få tilsendt opsætningen, hvis der altså er en speciel opsætning i den. :)
#1 DarkLight 17 år siden
Jeg var så træt af min gamle router, som jeg havde fået i forbindelse med medarbejderbredbånd fra TDC. Det var en Zyxel 650.
Derfor købte jeg en Linksys, men den kan jeg self. ikke bare koble på, og så virker det, så lige nu er der bare et netkabel mellem Zyxel og Linksys, hvor den sidstnævnte så tager sig af Wireless.
Men jeg vil gerne helt af med Zyxel. Kan dette overhovedet lade sig gøre? Har sådan en router en meget speciel opsætning eller har TDC "bundet" denne router til mit net?
Tak.
#2 filmz-Kadann 17 år siden
Skal du erstatte den, skal du kunne kopiere opsætningen fra Zyxelen og have fat i en router der har et "ADSL-modem" indbygget, ud fra de oplysninger jeg kan finde på den.
#3 DarkLight 17 år siden
Tak for hjælpen.
#4 filmz-Kadann 17 år siden
#5 DarkLight 17 år siden