Kadann - Det jeg mente med tøjet osv. prøvede jeg at forklare. Men det var vidst ikke klart nok, så jeg skal prøve at gøre det lidt bedre: Altså, hvis man vil vinde sympati ved fx. min farmor, og få hende til at lytte, så opnår man det ikke hvis man har udvidede øreflipper og et halvt kilo stål i hovedet. Det slutter før det første ord er sagt. Og de vil vel opnå at folk lytter? Det har jo også noget at gøre med at blive taget seriøst? Jeg har sku selv været langhåret, med ring i næsen osv. (mine ungdomsår) men kunne godt se, at hvis jeg fortsatte den (stil)kurs, så ville det blive svært at komme frem. Det siger noget om det omkringliggende samfunds opfattelse, men det er en pat man må falde til, hvis man vil opnå sine ønsker. Der er en stor forskel på hvad man har lyst til, og hvad man er nødt til. Jeg har intet imod musikken eller anderledes tankegang (hvis det er innovativt og kan bruges til noget), men man må spille dette samfunds regler, ellers må man finde et sted, der har en anden dagsorden. Sydpolen er et godt sted at starte ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Nu kan det jo tænkes at de ikke er interesserede i at vinde sympati hos din farmor. :)
Det kan også tænkes at de ikke er interesserede i samme ambitioner som dig, så de ikke har brug for at følge de regler som du føler at du er nødt til at følge.
Desuden virker det på mig som om at du ikke har sat dig ind i sagen, da brugerne af Ungdomshuset, som i øvrigt både indvolverer kiddy-punks på 13 år og folk over 50 år (hvilket betyder at ALLE bruger altså ikke har "stål i hovedet") OG disse brugere faktisk kører sagen både politisk og via domstolene. En af de politiske midler er jo demonstrationer, hvor der f.eks. var en fredlig en af slagsen i går - der har været andre som også har været fredelige, der har været andre initiativer som også har været fredelige, men som aldrig får medietid, fordi er der ikke blod og vold, så er det ikke interessant. Sagen har fået fri proces for at blive prøvet ved domstolene, bl.a. for at finde ud af om den gamle brugskontrakt ikke kunne ophæves, hvilket ville gøre salget af huset ulovligt, hvordan denne sag har udviklet sig, ved jeg så ikke.
Så, en del af brugerne følger altså de demokratiske spilleregler, som folk gerne vil have, de får bare ikke tid i medierne, fordi det ikke er gode sager at skrive om positive tiltag. At der er uheldige elementer blandt brugerne og der er ballademagere, som ødelægger sagen i offentlighedens øjne, er uheldigt, men som i andre tilfælde kan det være svært at fjerne disse elementer.
Se f.eks. hvor svært det er at fjerne ballademagerne fra fans af forskellige fodboldklubber. Betyder det at alle fodboldfans er savlende voldsmænd? Nope, det betyder at en lille procentdel er det og det er dem der får tid i medierne.
#74 Medieverdenen er korrupt når det kommer dertil for det er altid dem der råber højest der får tid i nyhederne som de fleste ser. Dem der ikke råber får plads i debatprogrammer som en stor del af den danske befolkning springer over da det bare er nogen kedelige folk der sidder og snakker...istedet for at tænke over at det er de programmer der ofte har mest indhold.
Ok, men hvis flere af brugerne er 50 år og ikke har snuden fuld af metal, hvorfor bruger de så ikke de personer som talsmænd? Jeg har fx. svært ved at tage ham Adam et-eller-andet alvorligt.
Det har jo heller ikke noget at gøre med om de skal følge mine regler. Det er Danmarks regler de skal rette sig efter. Men ok, der er sikkert en del der er demokratiske, men det er mere de autonome (Wiki: Autonom kommer af græsk og betyder selvstyrende eller uafhængig) elementer jeg snakker om. Dem der stod frem, og sagde at der var skyts på taget til en evt. kamp. Hvis de er så interesseret i at blive anderkendt, så skulle de måske skaffe sig af med sådanne ballademagere. Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke er nogen der styrer huset, og kan ekskludere sådan nogle elementer? Nu ved jeg ikke om det er en forening, men hvis det er, så skal der være nogen der ligesom styrer det. (formand, næstformand, kassér, osv)
Og mht. det med medierne, så har brugerne også noget at skulle have sagt. De forvalter bare deres muligheder på en forkert måde. Formændene for div. fodboldklubber kommer jo også i medierne og fordømmer de voldlige fans, og forsvarer deres klubber.
Men nu er sagen jo prøvet ved en domstol, og Ungdomshuset har tabt. Burde de så ikke acceptere nederlaget? - Det vil jeg da mene. Ligesåvel som jeg skulle acceptere, hvis de havde vundet sagen. Nu bor jeg jo langt væk, men jeg synes stadig det burde være unødvendigt at bruge så mange mandetimer på noget, der er vedtaget ved lov nu.
De ville få respekt for at forlade huset stille og roligt, og sige "ok, vil starter bare op et andet sted, ingen problem." Menneskerne er jo de samme, det er bare rammerne der er forskellige.
Kan iøvrigt godt lide at diskutere med dig Kadann.
Synes det er fint, at de prøver deres demokratiske muligheder af, bl.a. ved domstolene. Det er jo det, de er til for. Jeg har tillid til at domstolene dømmer iht. lovgivningen. Skulle de unge få medhold, ja så er det jo fint. Jeg er ikke imod, at nogle føler sig selv og deres idealer være ophøjede ifht. andres, hvem gør egentlig ikke det? Kæden ryger af, når man gør brug af ikke legitime midler. Så må samfundets nedfældede spilleregler nødvendigvis træde i kraft.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Det kan jo tænkes at du ikke er målgruppen for sympati og da det hedder "Ungdomshuset", er det måske ikke helt tosset at det netop er unge der repræsenterer huset. Jeg ville f.eks. have svært ved at tage en person i Boss-jakkesæt seriøst, hvis han skulle udtale sig på vegne af brugerne - tingene skal jo helst passe lidt sammen.
Tro mig, der bruges MEGET tid i det autonome miljø på at få budskabet ud, uanset om vi taler Ungdomshuset eller et hvilket som helst andet emne, men det er utroligt svært at komme igennem. Og når man gang på gang oplever at medierne fortæller noget der er direkte løgn, så mister man måske også lysten til at forsøge at formidle budskabet. Det er noget jeg f.eks. har oplevet ved flere lejligheder, da jeg var med til demonstrationerne mod nazisterne i Hundige/Greve.
Nazister? Hvad har de nu gjort? Tænk på alt det gode Hitler gjorde.. ;D
Nej, jeg mener heller ikke en mand i Bossjakkesæt skal tale på vegne af dem, men på den anden side heller ikke en outreret punker. Bare en almindelig person. Det behøver vel ikke være så ekstremt?
Iøvrigt: antyder du at jeg er gammel??? ;)
Jamen, en almindelig person i forhold til.. hvad? Det er ikke "almindelige" mennesker der kommer i Ungdomshuset, hvordan vil du så finde en såkaldt "almindelig" person der kan repræsentere dem.
Det er jo folk der ikke lige passer ind i de såkaldte almindelige rammer der er brugere af huset, uanset alder, så jeg har svært ved at se hvordan man skulle kunne tale på vegne af en gruppe af mennesker man ikke repræsenterer. Det svarer lidt til at du beder Karl Mar at tale på Danmarks vegne i europaparlamentet og manden hopper op på podiet, stikker sin pik i en øl og råber "PIK ER GUD".
#71 filmz-Kadann 19 år siden
Ikke ligefrem min pointe. ;)
#72 davenport 19 år siden
Altså, hvis man vil vinde sympati ved fx. min farmor, og få hende til at lytte, så opnår man det ikke hvis man har udvidede øreflipper og et halvt kilo stål i hovedet. Det slutter før det første ord er sagt. Og de vil vel opnå at folk lytter? Det har jo også noget at gøre med at blive taget seriøst?
Jeg har sku selv været langhåret, med ring i næsen osv. (mine ungdomsår) men kunne godt se, at hvis jeg fortsatte den (stil)kurs, så ville det blive svært at komme frem. Det siger noget om det omkringliggende samfunds opfattelse, men det er en pat man må falde til, hvis man vil opnå sine ønsker.
Der er en stor forskel på hvad man har lyst til, og hvad man er nødt til.
Jeg har intet imod musikken eller anderledes tankegang (hvis det er innovativt og kan bruges til noget), men man må spille dette samfunds regler, ellers må man finde et sted, der har en anden dagsorden. Sydpolen er et godt sted at starte ;)
#73 chandler75 19 år siden
#74 filmz-Kadann 19 år siden
Nu kan det jo tænkes at de ikke er interesserede i at vinde sympati hos din farmor. :)
Det kan også tænkes at de ikke er interesserede i samme ambitioner som dig, så de ikke har brug for at følge de regler som du føler at du er nødt til at følge.
Desuden virker det på mig som om at du ikke har sat dig ind i sagen, da brugerne af Ungdomshuset, som i øvrigt både indvolverer kiddy-punks på 13 år og folk over 50 år (hvilket betyder at ALLE bruger altså ikke har "stål i hovedet") OG disse brugere faktisk kører sagen både politisk og via domstolene. En af de politiske midler er jo demonstrationer, hvor der f.eks. var en fredlig en af slagsen i går - der har været andre som også har været fredelige, der har været andre initiativer som også har været fredelige, men som aldrig får medietid, fordi er der ikke blod og vold, så er det ikke interessant. Sagen har fået fri proces for at blive prøvet ved domstolene, bl.a. for at finde ud af om den gamle brugskontrakt ikke kunne ophæves, hvilket ville gøre salget af huset ulovligt, hvordan denne sag har udviklet sig, ved jeg så ikke.
Så, en del af brugerne følger altså de demokratiske spilleregler, som folk gerne vil have, de får bare ikke tid i medierne, fordi det ikke er gode sager at skrive om positive tiltag. At der er uheldige elementer blandt brugerne og der er ballademagere, som ødelægger sagen i offentlighedens øjne, er uheldigt, men som i andre tilfælde kan det være svært at fjerne disse elementer.
Se f.eks. hvor svært det er at fjerne ballademagerne fra fans af forskellige fodboldklubber. Betyder det at alle fodboldfans er savlende voldsmænd? Nope, det betyder at en lille procentdel er det og det er dem der får tid i medierne.
#75 cyberzed 19 år siden
#76 davenport 19 år siden
Det har jo heller ikke noget at gøre med om de skal følge mine regler. Det er Danmarks regler de skal rette sig efter. Men ok, der er sikkert en del der er demokratiske, men det er mere de autonome (Wiki: Autonom kommer af græsk og betyder selvstyrende eller uafhængig) elementer jeg snakker om. Dem der stod frem, og sagde at der var skyts på taget til en evt. kamp.
Hvis de er så interesseret i at blive anderkendt, så skulle de måske skaffe sig af med sådanne ballademagere. Du skal ikke bilde mig ind, at der ikke er nogen der styrer huset, og kan ekskludere sådan nogle elementer?
Nu ved jeg ikke om det er en forening, men hvis det er, så skal der være nogen der ligesom styrer det. (formand, næstformand, kassér, osv)
Og mht. det med medierne, så har brugerne også noget at skulle have sagt. De forvalter bare deres muligheder på en forkert måde. Formændene for div. fodboldklubber kommer jo også i medierne og fordømmer de voldlige fans, og forsvarer deres klubber.
Men nu er sagen jo prøvet ved en domstol, og Ungdomshuset har tabt. Burde de så ikke acceptere nederlaget? - Det vil jeg da mene. Ligesåvel som jeg skulle acceptere, hvis de havde vundet sagen.
Nu bor jeg jo langt væk, men jeg synes stadig det burde være unødvendigt at bruge så mange mandetimer på noget, der er vedtaget ved lov nu.
De ville få respekt for at forlade huset stille og roligt, og sige "ok, vil starter bare op et andet sted, ingen problem." Menneskerne er jo de samme, det er bare rammerne der er forskellige.
Kan iøvrigt godt lide at diskutere med dig Kadann.
#77 filmz-Bruce 19 år siden
#78 filmz-Kadann 19 år siden
Det kan jo tænkes at du ikke er målgruppen for sympati og da det hedder "Ungdomshuset", er det måske ikke helt tosset at det netop er unge der repræsenterer huset. Jeg ville f.eks. have svært ved at tage en person i Boss-jakkesæt seriøst, hvis han skulle udtale sig på vegne af brugerne - tingene skal jo helst passe lidt sammen.
Tro mig, der bruges MEGET tid i det autonome miljø på at få budskabet ud, uanset om vi taler Ungdomshuset eller et hvilket som helst andet emne, men det er utroligt svært at komme igennem. Og når man gang på gang oplever at medierne fortæller noget der er direkte løgn, så mister man måske også lysten til at forsøge at formidle budskabet. Det er noget jeg f.eks. har oplevet ved flere lejligheder, da jeg var med til demonstrationerne mod nazisterne i Hundige/Greve.
#79 davenport 19 år siden
Nej, jeg mener heller ikke en mand i Bossjakkesæt skal tale på vegne af dem, men på den anden side heller ikke en outreret punker. Bare en almindelig person. Det behøver vel ikke være så ekstremt?
Iøvrigt: antyder du at jeg er gammel??? ;)
#80 filmz-Kadann 19 år siden
Jamen, en almindelig person i forhold til.. hvad? Det er ikke "almindelige" mennesker der kommer i Ungdomshuset, hvordan vil du så finde en såkaldt "almindelig" person der kan repræsentere dem.
Det er jo folk der ikke lige passer ind i de såkaldte almindelige rammer der er brugere af huset, uanset alder, så jeg har svært ved at se hvordan man skulle kunne tale på vegne af en gruppe af mennesker man ikke repræsenterer. Det svarer lidt til at du beder Karl Mar at tale på Danmarks vegne i europaparlamentet og manden hopper op på podiet, stikker sin pik i en øl og råber "PIK ER GUD".
Nope, antyder kun at du er mentalt gammel. :-p