Jeg synes det er skræmmende, at de har sten og flasker (til cocktails) på taget, så de er klar, hvis politiet (der gør deres arbejde) kommer og rømmer huset (i overensstemmelse med lovgivningen). De skulle få de ringe ud af skærmen, og få sig et arbejde, i stedet for at nasse rundt i et besat hus. Og hvis konfrontationen kommer, burde politiet have beføjelserne iorden, til at gøre det der er nødvendigt, i stedet for at være så bløde. Træk de våben, og fight back. (Når man kaster en brandbombe, må det betragtes som mordforsøg i min bog!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#11: De skal være glade for at politiet er underlagt en masse regler og love - og derudover tackler situationen som de gør. Stod det til mig, så var der ingen kære mor når man bryder loven - og slet ikke når man angriber politiet.
Helt enig med at de er mordforsøg - det er det også når de kaster med brosten.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Det er ikke uden grund at det kaldes "Ungdomshuset". En stor del af brugerne er faktisk folk under 18 og dem der er over 18, er såmænd folk der har arbejde, både med og uden "ringe i skærmen", så den fordom holder ikke helt. ;)
Nu bor jeg jo ikke i Kbh. og det eneste jeg kan drage mine konklutioner ud fra, er det jeg ser i tv. Og der er det altid en slags wannabe punker, med tyrering og udvidede øreflipper, der skal udtale sig. Hvad kan sådan en arbejde med? - Han var ikke blevet ansat i mit firma! (Jo, hvis jeg var landmand, så kunne han være fugleskræmsel.) Jeg har selv haft langt hår og huller i tøjet, men fandt ud af, at hvis man skal frem i livet, så hjælper det ikke at sidde og ryge fede, og være imod alt. De bliver jo aldrig en del af arbejdsstyrken, fordi de ikke gider det etablerede samfund, og med den holdning når man kun ned til det nærmeste bistandskontor. Måske er der folk der arbejder derfra, men så skulle de prøve at forbedre deres image i resten af landet, ved at lade dem udtale sig, og komme med nogle brugbare pointer.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#11 og #12 Jeg kan hilse og sige det er ikke særlig behageligt at stå på strømmer siden når der kommer brosten, inden jeg skulle udsendes som soldat var vi igennem riot-control træningen og der er det kun træ-klodser der bliver kastet, men for satan de slår hårdt, en på hjelmen eller lige i samlingen på en benskinner er nok til at få dig ned. Heldigvis er man blevet ganske godt til at styr riots v.h.a. diverse taktikker, dvs der altid er folk med brandslukkere lige bag linien klar til at slukke brand fra cocktails, samt man vipper skjoldet frem for at gå igennem ilden. Hvad angår faren i en cocktail er den ikke særlig stor da den laver en stor fin brand"blomst" og så er den væk igen...jeg modtog frivilligt en lige 10 cm over hjelmen da vi var i træning.
Det berettiger selvfølgelig ikke deres midler, de må lige rydte op i egne rækker og bortvise dem der reelt set kun er der for balladens skyld. Som Kadann siger kommer der også noget godt fra huset, og dem der er på den gode side har i mine øjne måske også lidt mere "human"/demokratisk indsigt.
Hvis man vil lege med ild må man forvente brandsår på hænderne, så hvis de eskalerer så skal de i hvert fald forvente eskalation tilbage fra politiet, og jeg ved personligt godt hvem der vinder i den sidste ende når det kommer til eskalations-trin.
"Sådan en"? Skal vi nu ikke lige passe på med at skære alle over én kam, blot fordi de ikke lige passer ind i den "normale" verdensopfattelse?
Lad os tage et hypotetisk eksempel.. du skulle vælge mellem disse to, til et job som ikke har direkte kundekontakt:
En dygtig medarbejder med gode papirer, en god erhvervserfaring, men som netop har stretch, tattoos og noget farve i året.
En knapt så dygtig medarbejder, uden så gode papirer og erhvervserfaring, men som passer ind i "normalkassen" mht. udseende.
Ville du så hellere dømme ud fra udseende, end at tage den person som kan udføre jobbet bedst muligt?
Ens politiske overbevisninger har ikke nødvendigvis en sammenhæng med ens arbejdsmoral eller ens vilje til at arbejde for samfundet, det samme gælder for udseendet.
En del mennesker har rent faktisk ikke ambitioner om at blive en del af "den grå masse" og har ikke ambitioner om et hus med hæk omkring, to biler i garagen, 1½ barn og hund - dem skal der også være plads til i samfundet. Og de mennesker vælger jo selv om de vil gå på kompromis med deres livstil for at få et bestemt arbejde, eller om de vælger at tage det arbejde de kan få, for at bibeholde deres livsstil.
Så længe de udfører deres job og smider penge i statskassen, som du også kan få glæde af, så er der vist ingen grund til at brokke sig over hvordan de ser ud.
#11 davenport 19 år siden
De skulle få de ringe ud af skærmen, og få sig et arbejde, i stedet for at nasse rundt i et besat hus.
Og hvis konfrontationen kommer, burde politiet have beføjelserne iorden, til at gøre det der er nødvendigt, i stedet for at være så bløde. Træk de våben, og fight back.
(Når man kaster en brandbombe, må det betragtes som mordforsøg i min bog!)
#12 filmz-vassago 19 år siden
Helt enig med at de er mordforsøg - det er det også når de kaster med brosten.
#13 filmz-Kadann 19 år siden
Det er ikke uden grund at det kaldes "Ungdomshuset". En stor del af brugerne er faktisk folk under 18 og dem der er over 18, er såmænd folk der har arbejde, både med og uden "ringe i skærmen", så den fordom holder ikke helt. ;)
#14 davenport 19 år siden
Hvad kan sådan en arbejde med? - Han var ikke blevet ansat i mit firma! (Jo, hvis jeg var landmand, så kunne han være fugleskræmsel.)
Jeg har selv haft langt hår og huller i tøjet, men fandt ud af, at hvis man skal frem i livet, så hjælper det ikke at sidde og ryge fede, og være imod alt.
De bliver jo aldrig en del af arbejdsstyrken, fordi de ikke gider det etablerede samfund, og med den holdning når man kun ned til det nærmeste bistandskontor.
Måske er der folk der arbejder derfra, men så skulle de prøve at forbedre deres image i resten af landet, ved at lade dem udtale sig, og komme med nogle brugbare pointer.
#15 filmz-Bruce 19 år siden
#16 chronaden 19 år siden
#17 cyberzed 19 år siden
Det berettiger selvfølgelig ikke deres midler, de må lige rydte op i egne rækker og bortvise dem der reelt set kun er der for balladens skyld. Som Kadann siger kommer der også noget godt fra huset, og dem der er på den gode side har i mine øjne måske også lidt mere "human"/demokratisk indsigt.
Hvis man vil lege med ild må man forvente brandsår på hænderne, så hvis de eskalerer så skal de i hvert fald forvente eskalation tilbage fra politiet, og jeg ved personligt godt hvem der vinder i den sidste ende når det kommer til eskalations-trin.
#18 filmz-Kadann 19 år siden
"Sådan en"? Skal vi nu ikke lige passe på med at skære alle over én kam, blot fordi de ikke lige passer ind i den "normale" verdensopfattelse?
Lad os tage et hypotetisk eksempel.. du skulle vælge mellem disse to, til et job som ikke har direkte kundekontakt:
En dygtig medarbejder med gode papirer, en god erhvervserfaring, men som netop har stretch, tattoos og noget farve i året.
En knapt så dygtig medarbejder, uden så gode papirer og erhvervserfaring, men som passer ind i "normalkassen" mht. udseende.
Ville du så hellere dømme ud fra udseende, end at tage den person som kan udføre jobbet bedst muligt?
Ens politiske overbevisninger har ikke nødvendigvis en sammenhæng med ens arbejdsmoral eller ens vilje til at arbejde for samfundet, det samme gælder for udseendet.
En del mennesker har rent faktisk ikke ambitioner om at blive en del af "den grå masse" og har ikke ambitioner om et hus med hæk omkring, to biler i garagen, 1½ barn og hund - dem skal der også være plads til i samfundet. Og de mennesker vælger jo selv om de vil gå på kompromis med deres livstil for at få et bestemt arbejde, eller om de vælger at tage det arbejde de kan få, for at bibeholde deres livsstil.
Så længe de udfører deres job og smider penge i statskassen, som du også kan få glæde af, så er der vist ingen grund til at brokke sig over hvordan de ser ud.
#19 filmz-Bruce 19 år siden
#20 Yoda 19 år siden
Uden at vide det med sikkerhed kunne jeg forestille mig, at det er sådan en dims, der udvider øreflippen, når den sættes i.
Hvad folk ikke gør for skønheden ;-)