Gravatar

#1 chuck 18 år siden

Dead Man's Shoes
Den udkommer 1. maj og kan klart anbefales. Virkelig en rystende filmoplevelse.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#2 Kalle Ferm 18 år siden

Ser spændende ud. :-)
Så mangler vi blot Shadowlands, så er vi ved at have de fleste film med dansk tekst.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#3 filmz-gofferoffer 18 år siden

Er helt enig. Dead Man's Shoes er virkelig en fantastisk film. Jeg lejede den i Sverige, hvor de allerede har udgivet den.

Jeg synes især, det var godt lavet, hvordan der blev leget med, hvem der var skurken, og hvor megen sympati man følte over for hovedpersonen. I starten forekommer hans handlinger fuldkommen overdrevede og slet ikke i overensstemmelse, hvis man kan sige det sådan, med de begivenheder, man ser i flashbacks. Men de sidste flashbacks vender pludselig sympatien endnu engang. Virkelig godt skruet sammen!
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#4 filmz-Bruce 18 år siden

Spændende!

Og husk i næste uge udkommer Storbyens Prins.
Ebert anbefaler.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Så den til CIFF med efterfølgende interviews med en af hovedpersonerne, som bl.a. fortalte om at historien delvis er sand.

Dens brug af meget realistisk vold kryber helt ind under huden på seeren efterhånden som historien folder sig ud og sidder længe i kroppen efter rulleteksterne.

Bestemt ikke en film jeg ønsker at eje, men gerne vil anbefale.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 elwood 18 år siden

det lyder lidt hen af noget Irréversible (udfra det med hvo'en man har det under/efter filmen) bortset fra at den film har jeg i min samling, det er dog ikke en jeg hiver frem når jeg har venner på besøg, og vi skal se en god film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Ja, nemlig - ikke lige en feel-good-movie ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 filmz-maxhh 18 år siden

Den tror jeg hellere jeg må i kø efter... Treat Williams er næsten altid et kig værd, og Ebert plejer at ramme mange af de samme strenge som min smag spiller på...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#9 chuck 18 år siden

#5 Okay, ved du så noget om skiltet efter filmen hvor der står:
Dedicated to Martin Joseph Considine.
Paddy Considine, der spiller hovedrollen har været med til at skrive manus. Men jeg kan ikke finde info om hvem MJC er. Om det er hans døde bror? For det ville være lidt foruroligende.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#10 filmz-vassago 18 år siden

#9:
Det er hans far
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: