Det er Gary Ross' første film og det er med en Tobey Maguire fra før Spiderman der spiller overfor Reese Witherspoon (tro det eller ej, hun gør det rigtig godt i denne film) og en masse dejlige birolleindehavere, såsom nu afdøde J.T. Walsh.
IMO er det en helt igennem magisk film som kan ses igen og igen og stadig være rørende og sige noget vigtigt om livet...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
#6 Rosencrantz And Guildenstern Are Dead er oven i købet ret svær at få fat i i en fornuftig version. Dog står der på axelmusic at der skulle komme en amerikansk udgivelse (der forhåbentligt ikke er fullscreen) d. 22/3.
#7 Den har først lige haft præmiere i danmark, så lad os lige give den en chance for at blive overset først :) Den går vist nok heller ikke så mange steder, så det skulle blive en let sag. Jeg har set den dog og jeg synes helt bestemt at det er en god film.
Mit bud må så være "Empire Records", efter min mening en rigtig god film om en flok unge menneskers liv i en musik butik. Udover man følger deres til tider noget forskruede liv, i et forsøg på at redde deres arbejdsplads (musik butikken) er der også en masse god musik med! http://www.imdb.com/title/tt0112950/
#11 chuck 21 år siden
Den har godt nok gjort det godt på DvD, men skader ikke at nævne den endnu engang. Ellers bandefilmen over dem alle:
The Wanderers
#12 ks 21 år siden
#13 filmz-harald123 21 år siden
Pleasantville
Det er Gary Ross' første film og det er med en Tobey Maguire fra før Spiderman der spiller overfor Reese Witherspoon (tro det eller ej, hun gør det rigtig godt i denne film) og en masse dejlige birolleindehavere, såsom nu afdøde J.T. Walsh.
IMO er det en helt igennem magisk film som kan ses igen og igen og stadig være rørende og sige noget vigtigt om livet...
#14 ks 21 år siden
#15 MuManden 21 år siden
#16 dyg 21 år siden
Last Supper
Six Degrees of Seperation
Heavenly Creatures
Happiness
Ghost World
...
#17 Lowkey 21 år siden
Rosencrantz And Guildenstern Are Dead er oven i købet ret svær at få fat i i en fornuftig version.
Dog står der på axelmusic at der skulle komme en amerikansk udgivelse (der forhåbentligt ikke er fullscreen) d. 22/3.
Den har først lige haft præmiere i danmark, så lad os lige give den en chance for at blive overset først :)
Den går vist nok heller ikke så mange steder, så det skulle blive en let sag.
Jeg har set den dog og jeg synes helt bestemt at det er en god film.
#18 inflector 21 år siden
#19 filmz-dr. hoax 21 år siden
#20 filmz-Bruce 20 år siden
Europa Europa Imdb $8.95