Hey, sidder med en ven der gerne vil på pæd.sem. Men vi er ret meget i tvivl om hvad man skal gøre mht. ansøgning.. Det ser ud til at man skal udfylde https://www.optagelse.dk/citizen-gui/pages/kot/kot... og at man ikke længere skal skrive en decideret ansøgning? Er der nogen hvis søster, moster eller bøsseonkel har taget uddannelsen for nyligt og kan gi et godt råd?
pft DP
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Ah, okay, så blander jeg mig udenom. Jeg kom selv ind gennem kvote 2 i sin tid, men det er så mange år siden, at de formentligt har lavet om på reglerne en del gange siden.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Hvorvidt du skal udarbejde en ansøgning kommer an på uddannelsesstedet. Da studiet foregår på diverse prof.højskoler, vil jeg umiddelbart tro, du skal skrive en ansøgning samt vedlægge dit CV og anden relevant information.
Aarhus Universitet er eksempelvis et uddannelsessted der ikke kræver ansøgning og CV, hvis man søger gennem Kvote 2. Her er det udelukkende det vægtede gennemsnit i de studierelevante fag der tæller.
#1 davenport 14 år siden
Er der nogen hvis søster, moster eller bøsseonkel har taget uddannelsen for nyligt og kan gi et godt råd?
pft
DP
#2 Thomsen 14 år siden
Den mere personlige ansøgning plejede at være en kvote 2-ting (som jeg ikke aner om eksisterer længere?)
#3 davenport 14 år siden
#4 Thomsen 14 år siden
#5 Antlion 14 år siden
Aarhus Universitet er eksempelvis et uddannelsessted der ikke kræver ansøgning og CV, hvis man søger gennem Kvote 2. Her er det udelukkende det vægtede gennemsnit i de studierelevante fag der tæller.