Gravatar

#1 davenport 19 år siden

Jeg skal have parabol(igen) da vores nye hus ikke er med i antenneforeningen. Det er så også fint nok som sådan, men der skal jo kunne ses tv flere steder i huset.
Der er stuen, soveværelset og hjemmebioen.
Hvordan gør jeg det?
Såvidt jeg ved får man 1 kort ved købet af fx. Viasat guld-abb.
Findes der en box af en art, der kan dele det signal i huset?
Jeg kan umuligt være den eneste der er rendt i det problem..

Tas a i ha´
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Det skulle ikke være det store problem at få det rundt i huset. Der sidder sikkert en alm. antenne på huset, og i den sammenhæng, måske også noget fordeler-udstyr, hvis du er heldig måske en RF-modulator eller lign (ellers må du ud og investere i en). Der kan du så kunne koble udgangssignalet fra parabolrecieveren på. "Ulempen" er så, at du kun kan se det samme - altså den kanal recieveren lige står på, så du ville ikke kunne se TV1000 i et værelse, mens der er TV3 i et andet.

De kan købes her. Kig under Sat. Udstyr og så TV modulator.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-Kadann 19 år siden

Det skal siges at min viden er lidt rusten på området, men jeg mener at man skal have en boks pr. tv, som er sluttet til parabolen, for at kunne se hvert sit program.

Jeg skal dog ikke kunne udelukke at verden har ændret sig en del siden jeg sidst havde berøring med sådan noget skidt. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 davenport 19 år siden

Problemet er at der SKAL kunne ses forskellige programmer i de forskellige rum.
Ex: Jeg ser Champions League i hjemmebioen, kæresten ser [indsæt/ hvilket som helst program på Kanal 4] i stuen.

Signalet MÅ da kunne fordeles...
Gravatar

#5 filmz-dondupont 19 år siden

Det mener jeg faktisk ikke at det kan.. men jeg er ikke 100% procent sikker, men undersøgte det engang..
Gravatar

#6 Scherlund 19 år siden

Tjekkede lige viasats side og de giver denne løsning: Viasat kombi

Om det kan laves på andre måder aner jeg ikke.
Gravatar

#7 filmz-vassago 19 år siden

Såvidt jeg ved så skal du RF-modulere hver eneste kanal hvis de skal køre over antennestikket - dvs 30 receivere (hvis 30 kanaler) og 15-30 RF-modulatorer hvis jeg ikke tager fejl :)

Ellers er løsningen at købe en extra receiver og vist også noget ekstra til LNB'erne på parabolen. Det har vist noget at gøre med at hvis du ser noget på horisontalt og kæresten skifter til noget på vertikalt - så mener jeg at det fucker op :) Det kræver dog derudover også et ekstra kort, eller at man kan lave en kopi af sit eget - hvis det er lovligt, det er jo trods alt til eget brug, i samme hus.

Der udover kunne man også lave noget fusk med en PCer, men jeg tror det bliver mere tidskrævende og bøvlet :(

Kombi-løsningen lyder som planen - eller kopi af kortet (hvis lovligt, eller din moral tillader dig det)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 davenport 19 år siden

Well, der var løsningen jo. Nu kommer så næste problem. Der er ikke telefon sat til i hytten, og ViaSat vil have det hooked up til telenettet, så de er sikre på at begge modtagere er i samme hjem.
Men jeg skal alligevel ha oprettet telefon, hvis jeg skal på nettet, og det skal jeg jo.
Gravatar

#9 stefsims 19 år siden

Ellers kan du prøve at forhøre dig på NSF-SSH Forum.
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#10 Thorsby 19 år siden

Jeg har hørt om noget Wireless Card Splitter der via en central enhed med det originale smartcard i og så et trådløst dummy kort i hver modtager skulle tillade at flere modtagere brugte det samme abb. Jeg vil anbefale at du Google'er på det og ser om det er noget - for jeg aner det ikke. :-)
http://www.imdb.com/name/nm1302765/

Skriv ny kommentar: