Gravatar

#1 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Hvis du modtager en mail med følgende tekst ...

From: eBay Inc. [mailto:[email protected]]
Sent: Wednesday, June 06, 2007 3:07 PM
Subject: New Message
Importance: High

eBay Inc.

During our regularly scheduled account maintenance and verification procedures, we have detected an error in your personal information.

Click here to resolve the problem

Thank you for your prompt attention to this matter.

Skal du slette den for afsenderen snupper dit login og kan herefter misbruge din konto.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#2 dyg 18 år siden

Jeg får jævnligt phishing/hoaxing mails fra "ebay", jeg sender dem altid til ebay's hoax-afdeling, der så følger op på det.

Et godt trick er altid, at kigge på det link, der følger med. Hvis adressen ikke er ebay.com (eller en underside dertil), så er den helt sikkert gal.

I ovenstående tilfælde, kan man også se at mail-adressen er helt gal, hvilket dog sagtens kan omgåes.

Men vær varsom med uddeling af passwords, også selvom siden ligner det rigtige! Copy/paste er lidt for nemt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 chandler75 18 år siden

Jeg kan ikke huske, om jeg har klikket på noget, jeg ikke skulle, men min konto blev i hvert fald suspended for nylig, og det viste sig, at nogen havde forsøgt at sælge elektronik i mit navn.

Det var en noget besværlig proces at få min konto genetableret.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Det har jeg også været udefor, så derfor hver gang jeg høre om noget skidt sender jeg det videre og jeg tænkte her var det vigtigt folk fik advarslen, da der jo er mange som handler på E-bay.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 akerman 18 år siden

tip:

Indtast ALDRIG følsomme oplysninger såsom passwords via en e-mail! Hverken til banker, paypal eller andet...

Hvis man er i tvivl, så kan man gå ind på siden selv og se om man kan finde linket derfra.

Skriv ny kommentar: