Gravatar

#11 filmz-topmajor 20 år siden

#5 Jeg fik penge for at arbejde lige før og efter showet og så gratis adgang tll showet.
Gravatar

#12 Slettet Bruger [3260671638] 20 år siden

Desuden syntes jeg at showet igår manglede præg af den danske kultur. Udenlandske kunstnere, udenlandske presentere, udenlandsk vært...i det hele taget for lidt rødt/hvidt!!

Connie Nielsen er sgu da dansker???
Nå, men jeg synes, som mange andre, at showet var pænt kedeligt...
Gravatar

#13 filmz-thomas _h 20 år siden

Det var jo yderst forfærdeligt. Danmarkshistoriens største TV-show - ja flot. Showet var jo fyldt med tekniske fejl. Presenter-mikrofonen pev gentagne gange og gav ekko. Der gik næsten en time før de fixede den. Og så til sidst der hvor en del af storskærmen frøs - HVOR ER DET PINLIGT DANMARK!

At mange af presenterne derudover var yderst forfærdelige og ringe at høre på, gjorde det jo ikke bedre. Tænker især på hende tennisstjernen - HVAD var der lige i vejen med hende?

Og hvor var næsten alle de forskellige optrædender dog irrelevante. Safri Duo lavede en "tinsoldat" optræden - hvilket bare var deres nummer Rise.. øh.. og papirklipsmanden.. ahmen...

Så alt i alt synes jeg at showet var noget l*rt. Fyldt med latterlige tekniske fejl, dårlig producering (især i optakten, hvor klipningen var helt horribel) og irrelevante optrædender.

Det eneste jeg kan trøste mig med er at JMJ, som altid, var fantastisk og at Tina Turner havde taget en SUPER fræk danser med... hende sad jeg godt nok og savlede lidt over ;)
Gravatar

#14 filmz-thomas _h 20 år siden

Tilføjelse: Hun var ikke tennisspiller, men 400 meter løber. Cathy Freeman hedder hun
Gravatar

#15 JannikAnd 20 år siden

Så ikke så meget af showet, men det jeg gjorde, var ikke imponerende: Olivia Newton-John sang ganske forfærdeligt, og så blev jeg skuffet over at se, at de små filmsekvenser om H.C. Andersens liv var på engelsk. Fordømt!
Gravatar

#16 chandler75 20 år siden

Endnu engang en understregning af hvorfor jeg af princip er imod licenspenge... Af alle de måder hvorpå vi kunne hylde vore nationaldigter valgte man dette småborgerlige show, som allerhøjest kunne gå for at være nogenlunde tilfredsstillende og afslappende lørdags-tv for familien Danmark.

For 1/5 af det de store udelandske stjerner kostede kunne man havde fået fat i hele den danske talentmasse og præsenteret et show, der i det mindste ville vise hvor Danmark befinder sig kulturelt og hvorledes arven efter H.C.A. er blevet løftet.

Og som det er blevet nævnt var det tekninsk ikke engang i orden. Man græmmes...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#17 filmz-herskegut 20 år siden

Jeg kan ligesom forstå på det hele, at det var godt jeg tog i byen igår - og ikke gad at bruge tid på at se det show.
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#18 Collateral 20 år siden

Det bedste var faktisk de små film stykker som var ret spændende lavet - efter min mening. men synes som mange andre har sagt at der manglede lidt mere.. Indhold...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 elwood 20 år siden

det var som om at de bare ville lave noget amerikansk show ligene, der var ikke særlig meget dansk i det, så derfor synes jeg da var fedt da Lars Ulrik lige skiftede over til dansk.

Og så den der title One upon a time, ved godt de måske synes det lyder bedre end "der var en gang", men det fjerner bare ligesom en del af hele HC- Andersen ved at lave det på engelsk, og så de kunstner, det eneste jeg synes var lidt sjov var ham med alle de der papfigure som han lynskiftede til, men igen det havde slet ikke noget med HC. Andersen at gøre men ellers Daniel bendigfield ?, Safri Duo ? Michel jarre ? ikke lige det jeg forbinder med eventyr.

det virker mere som om dr har sagt hvor mange verdens stjerne kan vi få slæbt over til det her show. istedet for måske at vise noget relevant optræden.

Jeg må godt nok sige jeg var skuffet, jeg følte det som om de var bange for at vise for meget at det danske, fordi nej uhh nej vi er store og internationale.

HC. Andersen ville sig i sin grav, hvis han så det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Jay El 20 år siden

#19 Jeg er ikke enig i at "ham med alle de der papfigure som han lynskiftede til" ikke havde noget med HCA at gøre. HCA er jo også kendt for hans papirklip. Og i et af indslagene om hans liv så man ham få et papirsfigur til hans teater, hvorefter han og hans far spillede et stykke.

Med hensyn til de udenlandske presentere, så synes jeg mest det virkede som om DR havde tænkt, hvem kan vi lettest og billigst få til at komme og deltage i det her show. Og til sidst indså man, at de navne man havde på listen ikke kunne sælge nok billetter, hvorefter DR i mangel af bedre fik Tina Turner hentet ind i håbet om et øget billetsalg.

En familie i TV sagde at det vil koste dem 11.200 kr. for 4 billetter, og at de derfor ikke vil med. Med den pris kan jeg godt forstå, at de havde svært med at få fyldt pladserne.

Som andre herinde, så blev jeg også noget skuffet over, at showet foregik på engelsk. Men på den anden side, så havde det jo nok været endnu sværere at sælge liveshowet til udlandet, hvis det var på dansk. Som det er, kunne de jo ikke engang sælge det til så mange lande som forventet i den engelske form.

Alt i alt en skuffelse af rang, både for os der så det, men nok til dels også for arrangørerne.

Skriv ny kommentar: