'The Black Pirate' (1926) med Douglas Fairbanks Sr.
'Casablanca'-instruktøren Michael Curtiz laveede et par af de mest kendte: 'Captain Blood' (1935) og 'The Sea Hawk' - begge med Erol Flynn i hovedrollen.
'A High Wind in Jamaica' (1965)
... og så er der jo Roman Polanskis knap så vellykkede 'Pirates' (1986).
Man kan sagtens finde flere titler, men det er nogle af de mest kendte - udover den allerede nævnte 'The Crimson Pirate'. Kvantitativt så er sørøverfilmen dog en af de små subgenrer.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Ja, det er faktisk underligt at der ikke er blevet lavet flere de seneste årtier. Jeg mener, Jerry ramte da virkelig guldkisten da han lavede Pirates sidste år. Der var af en eller anden grund ingen andre end Lasse Spang Olsen, der havde fået den idé indtil da. Kunne godt bruge lidt mere af den slags.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Skatteøen er vel også en klassiker. Omend ikke så action fyldt. Jeg kan især godt lide udgaven med Charlton Heston som Silver. Har dog ikke kunne finde den på DVD.
#1 filmz-harthaknut 21 år siden
Jeg søger en der lige kan smide titlerne på nogle klassiske sørøver/pirat film.
#2 McPeter 21 år siden
#3 filmz-Le Samouraï 21 år siden
'Casablanca'-instruktøren Michael Curtiz laveede et par af de mest kendte: 'Captain Blood' (1935) og 'The Sea Hawk' - begge med Erol Flynn i hovedrollen.
'A High Wind in Jamaica' (1965)
... og så er der jo Roman Polanskis knap så vellykkede 'Pirates' (1986).
Man kan sagtens finde flere titler, men det er nogle af de mest kendte - udover den allerede nævnte 'The Crimson Pirate'. Kvantitativt så er sørøverfilmen dog en af de små subgenrer.
#4 gi-jones 21 år siden
#5 Kalle Ferm 21 år siden
#6 filmz-Wacker 21 år siden
http://www.samarit.dk
#7 gi-jones 21 år siden
#8 rimmer 21 år siden
#9 filmz-Kadann 21 år siden
Enig, den fortjente ikke den negative kritik den fik.. jeg finder den også ganske underholdende.
#10 DarkLight 21 år siden