Gravatar

#1 sluppermand 17 år siden

Jeg er igang med at sætte nogle filmplakater op i stuen og jeg har allerede sat Vertigo og 2001: A Space Odyssey plakaterne op så nu mangler jeg bare den sidste: Lawrence of Arabia! Hos allposters er den sindssyg dyr, så jeg ville lige høre om nogen kender et sted hvor man kan få en Lawrence of Arabia plakat forholdsvis billigt?
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#2 filt 17 år siden

DAMN! God smag! :)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#3 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Nu beskæftiger jeg mig normalt ikke med genoptryk, men de har den, du søger til $30 hos www.moviegoods.com. Du skal dog sikkert regne med, at du kan komme til at betale told/ moms for den.

Grunden til, at den er så dyr hos Allposters.com, er, at deres udgave er signeret af kunstneren. Det er lige som at købe et maleri.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#4 dyg 17 år siden

Hvad kan I ellers anbefale af plakat-sites? Jeg er lidt ude efter plakater fra Dario Argento's film, samt fra andre klassiske gyser/horrorfilm.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Det kommer an på, om det skal være originale eller genoptryk? Hvis det skal være genoptryk, så er de sites, der nævnes ovenover nok dem, der har det største udvalg.

Hvis det skal være originale, så er tyske kinoart.net rigtigt gode, fordi de forhandler plakater fra mange forskellige nationer.

Personligt køber jeg mest fra eBay og QXL. Flere af de store plakatforhandlere (inkl. KinoArt) er tilstede på eBay, og der er ofte mulighed for at gøre gode køb. Jeg har fx. købt en original, italiensk 2-sheet (100x140cm) af Tenebre på eBay fornylig. Og der var danske plakater fra The Burning, Cannibal Holocaust, Blood and Black Lace m.m. til salg på QXL for et par måneder siden.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#6 filmz-Cyberdog 17 år siden

Jeg købte en Back To The Future plakat i Oslo sidste år -
prisen var ca. 2000 -
Men okay. så er den også originalt signeret af Steven Spielberg - og resten af castet
Samlingen:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Cyberdog1971
Gravatar

#7 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Cool. Jeg ville selv aldrig turde at købe autografer og signerede ting. LAMP (en sammenslutning af internationale memorabilia- og plakatforhandlere) anslog engang, at op mod 90% af det signerede materiale, de modtog eller så udbudt var falsk (uanset om der fulgte attester med eller ej), så man skal have is i maven.

Mine dyreste køb er stadigvæk en original fransk affiche (160x120cm) fra gyserfilmen 'Les yeux sans visage' (1959, udgivet som Eyes Without a Face af Criterion) og så den danske plakat fra 'Rumrejsen år 2001'. Dem har jeg begge givet 1500-1600kr for.

Jeg ville dog gå længere op for at få en amerikansk plakat fra 'The Call Her One Eye' (alias 'Thriller - a Cruel Picture', 'Thriller - en grym film'). Men det koster den også, har jeg fundet ud af. Jeg bød for tredje gang på en på eBay i sidste uge, og den røg for over 2000kr. Sov desværre ved afslutningen af auktionen, så jeg blev overbudt med sølle 10kr :-/

Og en italiensk 4-sheet (200x140cm) af Mario Bavas gyserfilm 'La Frusta e il corpo' (alias 'The Whip and the Body') med samme motiv som den tyske plakat ville jeg uden at blinke smide 5000kr på bordet for i god stand - sikkert mere endda, hvis det var det, der skulle til. Det er min drømmeplakat.

Skriv ny kommentar: