Gravatar

#1 davenport 12 år siden

Hey
I anledning af min fars 60års fødselsdag (om godt 3 år) har de grå valgt at vælge en rejse, i stedet for en fest. Det kommer så min lille familie til gode + min søster.
De er åbne for en tur til USA i camper, men nu kommer spørgsmålet så: Hvor skal vi hen??
Vi tog en tur på 3 uger i 03 fra New York til Miami ned over østkysten. (New York, Philadelphia, Vermont, Maryland, Washington DC, Baltimore, NC, SC, Georgia etc..)
Nu vil jeg gerne se noget andet og der er sgu frit spil, for de hopper på vognen, hvis jeg kan finde en rute, der lyder tiltrækkende!

Min søster vil gerne til New Orleans, så det er foreløbigt udgangspunktet, emn derefter er der frit spil.
Jeg vil gerne se Grand Canyon og Roswell (gammel UFO-elsker!), så en tur den vej kunne være en mulighed.

Nogen der har erfaringer den vej over og har input eller kommentarer og bud på hvad der kunne være interessant i den retning?

Vi vil komme gennem Texas, New Mex, Arizona etc..

Vi skulle gerne ende i LA eller iht. Californien, da min søster vil lægge sine hænder i Tom Hanks aftryk på den der gade..

Giv endelig bud.

Jeg er slet ikke lukket for en tur over nordstaterne og se skove og bjerge, så input herfra er ligeledes velkommen.

:)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Nicki52 12 år siden

Når I skriver camper, tænker jeg straks på Gran Canyon.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 Scherlund 12 år siden

Hvis man alligevel skal igennem det (syd)vestlige USA ville det være oplagt at besøge følgende:

-Monument Valley
-Grand Canyon
-Bryce Canyon
-Hover Dam
-Et af de talrige indianer reservater i området. Faktisk tror jeg at det er ret svært at undgå dem.
-Las Vegas
-Death Valley (Hvis man ikke allerede er træt af ørken, samt så ved jeg ikke hvor vild en camper vil være med en tur derigennem. Kan huske at vores ene udlejningsbil ikke fandt det sjovt)
-Los Angeles
-San Diego. evt. med et smut over grænsen til Mexico.
-San Francisco. Hvis man køre fra LA til SF eller omvendt kan jeg anbefale at tage den gamle kyst rute. Så har man også mulighed for at tage et smut forbi Solvang til en gang plastik danskhed.

Har selv kørt en tur der lignede noget ligende LA -> SD -> LV -> rundt om Grand Canyon (folk ville gerne se både nord og sydsiden) og dermed lidt igennem en masse af de andre naturreservater -> LV (igen) -> Reno -> SF -> LA. Mener at vi havde sat en 3 ugers tid af til det, så det er nok lige over hvad i kan bruge der siden starten nok bliver i New Orleans.

Derfor ville jeg nok som udgangspunkt kigge på at nærmest køre en forholdsvis direkte mod LA og derefter svinge mod nord. På den måde kommer I til at se de fleste af tingene uden at bruge alt for meget tid på at køre i ring.

Gravatar

#4 Lord Beef Jerky 12 år siden

Der er en del spøgelsesbyer på ruten igennem ørkenen, så der ville jeg da lige gøre et stop. Jeg så en i nærheden af Yosemite, og det har jeg ikke fortrudt siden. Hvis i er i nogenlunde god form, er Yosemite desuden en af mine allerstørste oplevelser i USA. En vandretur på klipperne er dog hård, men udsigten er bestemt det værd. Nu ved jeg heller ikke hvor gamle i er, men hvis jeg skal til LA, er et besøg i Six Flags absolut på den højeste dagsorden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#5 Tommy Kristensen 12 år siden

Jysk Rejsebureau har ofte rejseforedrag om den slags ture. De har et i morgen om et roadtrip på vestkysten.

http://www.jysk-rejsebureau.dk/vis_foredrag.asp?Aj...
Gravatar

#6 wimmie 12 år siden

New Orleans er en fantastisk by! (Har dog ikke været der siden den blev hærget af orkan)

Og så skal I da køre op langs Mississippi-floden i bibelbæltet (hvor der ligger en kirke på hvert gadehjørne). Jeg har ikke været i Texas men ville nok køre gennem det sydlige Texas (evt. et smut i Mexico) og gennem New Mexico og Arizona til San Diego i Californien og op langs kysten til L.A. og San Francisco - og så slutte af i Las Vegas (og samtidig et smut til Grand Canyon)

Noget i den retning...

Har jo selv været en del omkring; min rute kan ses her :)

Spørg endelig hvis der er nogle af stederne du gerne vil høre mere om.

Ps. Tombstone i Arizona er et must!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#7 jesperhhansen 12 år siden

Sidste sommer var vi 3 uger i Californien, Nevada og Arizona. Vi ville også have været i camper, men vi fandt ud af at det ikke var meget billigere end at tage bil og så hotel ved de forskellige destinationer. Vi fik http://www.usatours.dk til at arrangerer det hele for os, og det klarede de ganske fint. den rute vi tog var:

San Francisco
Via Highway 1 til Los Angeles
Fra La til Las Vegas
Grand Canyon
Death Valley
Yosemity Nationalpark
San Francisco

Vi havde en del overnatninger på vejen, så de længste ture blev kortet ned.
Håber det hjalp:)
Gravatar

#8 MuManden 12 år siden

Jeg har været i USA 3 gange dog kun 1 i vest på.
Der var ruten følgende:

San Francisco
Yosemite Nationalpark
Death Valley
Zion Nationalpark
Bryce Canyon
Grand Canyon
Las Vegas
Los Angeles
og tilbage til San Francisco

2 ting imponerede mig særlig meget på den tur og det var San Francisco, som vel er den mest spændende by jeg har været i i USA og Yosemite som er det smukkeste natur sted på jorden jeg endnu har set. Mener vi havde 2-3 dage, begge steder og det er ikke for meget, kunne sagtens have brugt flere dage de 2 steder.
Personligt skuffede Death Valley mig en del(der var jo bare sand og pænt varmt)
Las Vegas SKAL man jo bare opleve i hvert fald en enkelt aften/nat, hvis man alligevel er i nærheden :)
Vi tog også bare overnatninger på hoteller/moteller på vejen, de ligger jo overalt.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#9 inflector 12 år siden

Vil også bakke op omkring Yosemite Nationalpark og selvfølgelig Grand Canyon. Las Vegas synes jeg ikke var det helt vilde, men ok det med at spille mine penge op er heller ikke min kop the.
Hvis man kører gennem det sydelige Texas og ind i New Mexico skal man heller ikke snyde sig selv for en tur i Carlsbad Caverns.
Jeg misunder dig din tur, var selv 4 uger i Usa i 2008 hvor vi kørte fra New York til New Orleans og derfra vestpå med slutmål i San Fransico.
Vi havde lidt rigeligt travlt, og vil klart anbefale at man måske ser lidt mindre også ved de forskellige stedder lidt længere.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#10 gi-jones 12 år siden

Davenport: Hvor lang tid har I?

Jeg kørte fra Chicago til L.A. for et par år siden og det var en helt fantastisk tur langs den gamle Route 66. Jeg syntes helt klart vi oplevede USA fra den mest sympatiske side på den måde, og mån får en masse af "de store" med:

Grand Canyon
Painted Desert / Petrified Forest
Chicago
Las Vegas
Hoover Dam
Disneyland :)
Hollywood m.m.

Men også en masse uventede småsteder som næsten er det sjoveste. Jeg skal gerne udbrede mig om det hvis du har lyst til at sludre om det en dag.

Alternativt er en tur gennem Californien også storslået. Man kan evt. starte i Seattle og så køre sydover, med en afstikker til Yosemite, Death Valley og evt. Vegas (selvom jeg måske ikke tror Vegas er så meget din stil). Med i denne tur hører også den historiske Highway 1 og San Fransisco. Ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk at jeg ville anbefale den strækning fremfor ovenstående, da der knap så mange kilometer at køre, i en stor bil fyldt med familie.

Jeg har aldrig rigtigt været i syden så det kan jeg ikke udtale mig så meget om.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: