Gravatar

#1 Bobby Singer 13 år siden

Jeg har lagt mærke til at min PS3 ikke viser alle film eller tv-serier i det rette skærmformat. Så hvis jeg f.eks. ser en film der i 4:3 format strækker den i stedet billedet ud, så man ender med det der sammenpressede udseende, som ikke ser alt for fedt ud.

Nu ved jeg at der er en del herinde, der også benytter sig af PS3 som deres Blu-Ray/dvd afspiller og mit spørgsmål til jer er om der ikke findes en mulighed for at sætte skærmformatet til automatisk? Så i stedet for at man selv skal til at skifte skærmformat, så gør PS3'en det bare automatisk afhængig afhængig af hvad du nu ser?
Idjit
Gravatar

#2 Slettet Bruger [856063140] 13 år siden

Det er ikke noget, jeg nogensinde har ændret på selve konsollen - jeg har naturligvis sat op hvilket slags tv jeg har, men ellers er det tv'et der ændrer det, uanset om jeg bruger min dvd-afspiller eller min PS3.
Gravatar

#3 IK 13 år siden

Du skal ind under Videoindstillinger. Derefter skal du ind under BD/DVD-opskalering. Den står sikkert på sluk, og du skal ændre den til Normal. Så er problemet løst. :)
Gravatar

#4 Bobby Singer 13 år siden

#3 Okay Jamen det vil jeg da så prøve. :)
Idjit
Gravatar

#5 Bobby Singer 13 år siden

Hmm det virkede da, men nu har jeg desværre opdaget et nyt problem. Med en af mine dvd'er, mere præcist "The Wire", er der sådan en sort hvid stiplet linje helt øvert i billedet, som kun er der når det er i 4:3 format, men ikke i andre formater. Nogle der tilfældigvis har erfaring med det og måske ved hvordan man kan få det til at forsvinde?
Idjit
Gravatar

#6 Bobby Singer 13 år siden

Nevermind jeg tror jeg har løst problemet nu, men tak for hjælpen anyways IK. :)
Idjit
Gravatar

#7 IK 13 år siden

Glad for jeg kunne hjælpe. :) Forresten så bør film i 4:3 ses i det skærmformat. De fleste ældre sort-hvide film som fx Seven Samurai, Charlie Chaplin-film, Frank Capra-film og stumfilm i hele taget ser lidt forkerte ud, når de bliver så ''udstrakte''.

Skriv ny kommentar: