Domino... Startede faktisk ok ud. Første akt synes jeg var overraskende fængende, selvom Tony Scotts MTV instruktør stil ikke lige er mig. Senere synes jeg filmen taber sit momentum og fokus og bliver noget rodet, og slutter mildest talt noget utroværdigt og vildt. Filmen er "based on a tru story - sort of" men jeg synes slutningen med explosioner i højhuse osv bliver for meget af det "gode"
Jeg synes også at starten lagde op til noget godt. Filmen virkede i starten fræk og smart med sin hurtige klipning, sine oversaturede billeder og kvikke dialog. Så fandt jeg dog ud af at denne stil blev brugt h-e-l-e filmen igennem. Det blev hurtigt alt for belastende at se på.
Selv rolige scener var klippet sammen som om de skulle følge tempoet af en teknosang. Det virkede alt for unødvendigt og poppet.
Flere steder i filmen bliver klippene spolet baglæns fordi "sådan skete det ikke alligevel". Men hvis det ikke sket sådan, hvorfor så overhovedet vise det?
Karaktererne i filmen virker alt for hule til man gider føle med dem. Det hjælper så heller ikke at Scott vælger at sætte en Elvis-sang (mener det var "A Little less Conversation") på når Domino er havnet i et skud-helvede. Man føler aldrig at hun er i fare og at hun har det dårligt, selvom folk dør omkring hende.
#1 filmz-happyhansen 20 år siden
#2 Patriarch 20 år siden
#3 Corgan 20 år siden
Jeg synes også at starten lagde op til noget godt. Filmen virkede i starten fræk og smart med sin hurtige klipning, sine oversaturede billeder og kvikke dialog.
Så fandt jeg dog ud af at denne stil blev brugt h-e-l-e filmen igennem. Det blev hurtigt alt for belastende at se på.
Selv rolige scener var klippet sammen som om de skulle følge tempoet af en teknosang. Det virkede alt for unødvendigt og poppet.
Flere steder i filmen bliver klippene spolet baglæns fordi "sådan skete det ikke alligevel". Men hvis det ikke sket sådan, hvorfor så overhovedet vise det?
Karaktererne i filmen virker alt for hule til man gider føle med dem. Det hjælper så heller ikke at Scott vælger at sætte en Elvis-sang (mener det var "A Little less Conversation") på når Domino er havnet i et skud-helvede. Man føler aldrig at hun er i fare og at hun har det dårligt, selvom folk dør omkring hende.
#4 squee 20 år siden