Jeg så faktisk filmen dengang den var på dansk tv. Den har rigtigt nok nogle gode skuespillere... men filmen i sig selv holder desværre ikke. Den prøver at fortælle en mere autentisk udgave af "Hamlet"... eller Amled, som han jo hedder i filmen. Den foregår i en lille bonde-landsby bestående af et par huse med stråtag... og det skulle så forestille at være hele kongeriget. Christian Bale gør det udemærket og man ser da noget kvindelig hud i filmen... men ellers har den ikke meget at byde på.
Med denne film realiserer den danske Oscar®-vinder instruktør Gabriel Axel sin livsdrøm. Med et sandt overflødighedshorn af Hollywood-stjerner vækker han sagnet om Hamlet til live i en klassisk fortælling om royalt forræderi, kærlighed og brændende hævntørst
Har Gabriel Axel vundet en Oscar®? for hvad må man spørge?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#1 MouseMickey 17 år siden
Floppede den bare fuldstændigt i sin tid sine man/jeg ikke har hørt noget som helst om den?
Forstår det ikke helt håber folk der ved noget om filmen vil fortælle lidt da min søgen på nettet ikke har været til megen hjælp!
#2 filmz-Kadann 17 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0110891/externalreview...
Ud fra de tre der er at finde på IMDb og de få stemmer filmen har fået af brugere, lyder det som lidt af en afbrænder.
#3 Corgan 17 år siden
Jeg så faktisk filmen dengang den var på dansk tv. Den har rigtigt nok nogle gode skuespillere... men filmen i sig selv holder desværre ikke. Den prøver at fortælle en mere autentisk udgave af "Hamlet"... eller Amled, som han jo hedder i filmen. Den foregår i en lille bonde-landsby bestående af et par huse med stråtag... og det skulle så forestille at være hele kongeriget.
Christian Bale gør det udemærket og man ser da noget kvindelig hud i filmen... men ellers har den ikke meget at byde på.
#4 aknot 17 år siden
Prinsen af Jylland
#5 Kisbye 17 år siden
Har Gabriel Axel vundet en Oscar®? for hvad må man spørge?
#6 tiany 17 år siden
#7 HonoDelLoce 17 år siden
EDIT: I rest my case :D
#8 chandler75 17 år siden
#9 chandler75 17 år siden
#10 Kisbye 17 år siden