Gravatar

#11 filmz-WSTE_M 21 år siden

Soda, hvis ,du har tid og lyst så ville jeg faktisk anbefale at du skriver en artikel til et dagblad.
Her kan du ikke ovebevise nogetn, vi ER allerede overbeviste.
Men hvis du kan få dette ud til "offentligheden" så kan det være at der er flere som vil begynde at bestille overnettet, og at foretningerne også lægger mærke til at de mister kunder.
Så kan det være der sker noget i dette lille land.
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#12 filmz-dr. hoax 21 år siden

#11 Rigtig god ide'!!
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Dr.%20Hoax
Gravatar

#13 Patriarch 21 år siden

Det er priser generelt... jeg sad faktisk igår og blev så super arrig at jeg seriøst overvejede at flytte til USA - kun min kæreste holdte mig tilbage :D

F.eks.... Cubase SX 3.0... et program til at lave musik. Det koster 6500 herhjemme, men præsis samme program koster 3500 i USA! Et ny musik keyboard jeg har kikket på 5000 her, 2500 i USA...!!!!! Tilgengæld betaler de mindre skat :D

Jeg synes det er SÅ fucked up med de priser!!! Nu bliver jeg helt gal igen. Logger af :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

#13 Jeg bor "part time" i USA og jo mange ting er billigere i USA, men husk lige at prisen for den lave skat er bl.a. nul sikkershedsnet når du bliver syg og mange andre udgifter man selv skal betale.

En anden ting du/man skal tænke på er at markedet er større og de producere jo produkterne selv så det eneste, som kommer oven i prisen er local tax (ca 8 - 11 %)

En tredie ting er, at lønningerne ikke er de samme, så før man begynder og kritisere må man lige tage en masse forhold ind.

Det er klart med dansk løn og den pt. lave dollar kurs kan man pt. købe en masse gode ting derover for tiden.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#15 Patriarch 21 år siden

Jeg kender alle argumenterne, og årsagerne. Summa sumarum er at jeg tjener det samme som mine amerikanske komponist kollegaer og de betaler mindre for deres varer, mindre i skat og har lavere leve omkostninger.

Og ja - nul sikkerhedsnet osv er ikke fedt og det er fint at der skal betales skat. Men at priserne er SÅ forskellige er bare super ufedt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#16 filmz-_soda_ 21 år siden

WSTE_M: Jeg tror nu ikke jeg vil gå så langt til, at skrive det i et dagblad. Det skal nok komme helt af sig selv. - Skattemenisteren vil jo gerne have fjernet afgifterne fra tomme CD-/DVD-skiver fordi de har fundet ud af, at pengene bare ender i de andre eupæiske landes skattekiste.

Det skal nok komme for musik- og filmbranchen, samt spilbranchen. Tror blot det er et spørgsmål om tid.
Gravatar

#17 filmz-WSTE_M 21 år siden

Tjo men her gør du egentlig ikke nogen nogen tjeneste. Vi herinde ved allerede alt om priser på CD/DVDer både tomme og med indhold og hvor vi kan få de bedste tilbud.

Men hr or fru Jensen der skal købe gave til deres sønnike ved det ikke, og det ved pigen der sad overfor mig i S-toget heller ikke.

Skulle der komme en fed artikel i Urban/MetroXpress med titlen "Spar penge på julegaver" ell. lign. så vil folk vaner måske ændre sig.

Danske politikere kan du ikke regne med at gør noget, det er jo i den danske stats interesse at folk bruger deres penge i danske foretninger, der jo betaler dansk skat! Grunden til at CD-WOW, Axelmusic osv er så billige er jo at de betaler skal i Sverige/Tyskland, og ikke i Danmark.

Det er forbrugerene der har det sidste ord, desværre er de danske forbrugere alt for tavse.

Jeg kunne godt tænke mig at se sådan en artikel, men jeg er både sprogspasser og doven. :)
Gravatar

#18 filmz-yoshimura 21 år siden

Det kunne være, man skulle køre det tunge skyts i stilling og få kastet sådan et indlæg i Metro Express. Er der andre gode forslag til, hvor man kan sende sådan noget hen?

En tanke: Kunne det være, man skulle holde sin kæft, så de hjernedøde politikere inde på Borgen (med kulturforpesteren i spidsen) ikke får nys om, at der er "et hul, der skal lukkes" for at gøre livet endnu mere surt for os cinemataster og videofile?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#19 filmz-WSTE_M 21 år siden

Nej, det kan de ikke, det er jo en del af EU samarbejdet :)

Prøver de at gøre noget, så bliver de andre lande sure, og deler tæsk ud.
Gravatar

#20 filmz-yoshimura 21 år siden

#19 De skal sgu nok finde på noet lorent alligevel - de er nogle snu sataner, de politikere.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: