Gravatar

#1 soda 21 år siden

Jeg vil ikke nævne hvem, der sælger nedenstående titler så billigt, men vil blot høre fra andre, som føler sig snydt over priserne herhjemme.

Det kan ikke kun være mig der syntes, at priserne på specielt spil og film, samt musik er bare lidt for dyre i Danmark ?

Tager man de nyeste musik CD'er i dag, så kommer man nemt af med 120-160 kr. Film starter stort set på 199 kr., mens mange film kommer med en start pris på 229 kr. flere steder. Når det kommer til spil, så er prisen fra 299 og opefter.

Er det bare mig, der følger sig godt og grundigt pisset på ved, at skulle give så meget ?

Jeg kan ikke være den eneste der har fulgt lidt med på prisniveauet og det er stigende.

Det kan godt være, at vi danskere får flere og flere penge imellem hænderne, men når man hos forhandlere på nettet i udlandet kan finde det nyeste musik til 90 kr., spil der koster 349 kr. herhjemme til priser under 200, samt film omkring 100-140 kr, så får jeg en sur smag i munden.

Det værste, men bedste for os forbrugere, er at disse forhandlere faktisk levere til Danmark og derfor sidder jeg nu med rumle i maven over, at jeg inden for ganske få dage får leveret både film og musik til priser, hvor jeg ikke føler mig snydt.

Et godt eksempel er f.eks Brian McFadden's nyeste album, som der reklameres så meget for for tiden. Det koster 90 kr i udlandet og tro det eller ej. Det er med porto.

Hvad med The Bourne Supremecy til 100 kr, I,Robot til 110 kr eller kunne The Lort Of The Rings - The Return Of The King Extended Edition (Uden statue) til 240 kr. vække interesse ?

Ulempen er så de forskellige regioner, som er lidt forskellige og man kan risikere, at få en uden danske undertekster, men der er undtagelser. F.eks er jeg Star Trek fan og har lige bestilt Star Trek Voyager Sæson 3+4 til 1000 kr. i alt - For dem der kender lidt til denne serie ved også, at Sæson 3 er så godt som umuligt, at finde nogen steder herhjemme, pga. restordre hos leverandøren, og prisen ligger tilmed et sted mellem 670-800 kr per sæson. - Disse er med DK undertekser.

En sidste ting, som mange herinde måske kunne være interesseret i er spil. Et spil som Toca Racer Driver 2 har været meget omtalt pga. den ekstra kopibeskyttelse, som indtil videre har været umuligt, at knække. Kun godt for udviklerne, at folk nu er tvunget til, at købe spillet, som alle bør gøre, men priser på 3-400 kr. er for mange høj, men dette spil sælges for ikke mindre end 192.50 kr. med porto.

Måske er Half-Life 2 mere interessant når prisen ligger på 270 kr. ?

Jeg må da indrømme jeg selv har hentet spil, programmmer og sågar film fra nettet, men med priser, som disse brugte jeg sidste måned ca. 3000 kr. på originale titler, hvilket blot viser, at hvis prisen er rigtig, så køber folk også varene. - Faktisk har jeg ikke hentet noget fra nettet siden jeg opdagede, at der faktisk var mulighed for, at købe min musik/film til humæne priser.

Det er med disse priser, at jeg føler mig glad når jeg får mine vare og lige nu overvejer, at bestille Robbie Williams nyeste album til 80 kr. til kæresten. - Jamen jeg kan da kun blive glad for de priser.
Gravatar

#2 filmz-yoshimura 21 år siden

Du må da vist være ny herinde, hva'? En stor del af dette forum er viet til at henvise hinanden til de bedste priser på film på nettet (og til at svine de folk til, der henter ting på nettet). Mit råd til dig må være: Lad være med at brokke dig og nyd blot, at du - ligesom vi andre - har opdaget det store virtuelle supermarked på internettet.

Og hvis du endelig ønsker at henvise til gode tilbud på nettet, så husk at linke til pågældende hjemmeside (i tråden til samme formål kaldet "Head Up ..."), så vi andre rent faktisk får noget ud af at læse dine indlæg.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#3 filmz-Kadann 21 år siden

#2 -

Enig.. han må da være ny på boardet. :)

#1 -

Jeg tror ikke du finder ret mange herinde som køber film i danmark, med mindre det er til ekstremt gode priser, og det i sig selv er jo en protest til forhandlerne, fordi de kan se at pengene suser ud af danmark og til f.eks. england, USA og andre steder i verden.. så er det jo så op til dem at komme med et udspil til de danske forbrugere, ellers køber vi jo bare andre steder.

Desuden har HL2 været ret billigt danmark siden dag 1, så det er altså ikke alle spil der koster 3-400 kr. fra udgivelsen. ;) Desuden kan du købe computerspil på cdwow.com og cdon.com til billigere priser, eller evt. vente 1-2 måneder med at købe dem, så de når på tilbud i diverse butikker. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#4 soda 21 år siden

#2 & #3:

Well det er nu www.cdwow.com jeg snakker om her. Det er blot fordi jeg har postet denne tråd på flere sider og nogle sider forbyder mig, at poste/linke til den slags sidder.

Et eller andet sted burde jeg være klar over, at folk herinde måske er lidt mere hard-core kritikere af priser på film, da dette jo er et filmsite.

Er blot interesseret i, at høre, hvad folk mere om den slags.
Gravatar

#5 DarkLight 21 år siden

#4, cd-wow.com? Er det godt? Billigt? Kommer der told og fragt på når man handler der?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 21 år siden

#5 Uanset hvilken cdwow du vælger at handle hos, så er der ingen risiko for told/moms på dine varer, det være sig det engelske (pund), tyske (euro), norske (NOK), amerikanske (USD) eller hongkong-sitet (HKD).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 DarkLight 21 år siden

#6, dammit. Havde ellers forsøgt at gøre det så syredryppende sarkastisk at ingen ville misforstå :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#8 filmz-yoshimura 21 år siden

#7 Sorry :o( Jeg kunne heller ikke forstå, at det spørgsmål kunne dukke op herinde igen. But, hey ... sarcasm doesn't carry well in writing.
Gravatar

#9 gi-jones 21 år siden

...på prisniveauet og det er stigende.

Øhh nej. Jeg synes ikke vi kan tillade os at brokke os over priserne på film (spil og musik skal jeg ikke kunne udtale mig om). Hvis man venter et par måneder kan man stort set få alle titler til 100,- i Fona, FDB og så videre, hvis bare man er lidt opmærksom. Man skal ikke købe de nyeste titler i almindelige butikker, men hvis de er tre måneder gamle føler jeg mig ikke snydt ved at give 100 kroner for en film jeg kan se igen og igen.

#5: Du skal ikke komme her og spille sarkastisk kammerat. Det kan vi ikke li! Jeg hader sarkasme. Hader det! Jeg er aldrig sarkastisk. :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#10 filmz-Kadann 21 år siden

prisniveauet og det er stigende.

Den der forstår jeg så heller ikke lige. Jeg mener netop at prisniveauet er ved at finde et naturligt leje med billig film i diverse supermarkeder, tilbud fra TP og lignende butiker, diverse onlinebutikker osv.

Sådan som Bilkas tilbud mht. Eddie Murphy filmene til 50 kr. stk. er da meget rimligt. Ok, det er ikke de fedeste udgivelser i verden, men prisen er jo heller ikke imponerende høj.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: