#10 - Okay, men hvis du er i tvivl nu, så får du i hvert fald det spørgsmål opklaret om ikke så længe. Som sagt, så synes jeg også serien var ganske fremragende i starten, men den startede helt i top og er så langsomt dalet drastisk i kvalitet. Desuden synes jeg simpelthen mange af karakterne er alt for lidt komplekse og simpelthen for karikerede. Tag fx den ledende fængselsvagt, kan ikke huske hans navn, men han er et perfekt eksempel på hvordan serien har nogle personer, der overhovedet ingen dybde har. Den omtalte fængselsbetjent er fx ond, bare for at være ond, uden nogen form for forklaring.
#11 Det kan jo være, der kommer en forklaring/uddybning på de lidt overfladiske karakterer senere.
Jeg hænger stadig på, selvom jeg synes at afsnit 3-4 stykker var lidt spild af min tid. Det ville jeg sikkert også have syntes at denne søndags afsnit var, his ikke det var for cliff hangeren. Nu er man jo nødt til at se mindst et afsnit mere! Bastards! :)
#11 - Efter 19 afsnit er der nu stadig ikke særlig megen dybde lige bortset fra de vigtigste karakterer, som jeg i øvrigt også synes er meget karikerede. De er simpelthen for gode, og selvom de sidder i fængsel og deraf tydeligvis har gjort nogle moralske mindre gode ting, så er det stadig generelt set bare et lille fejltrin, for de er jo gode mennesker, der bare helt tilfældigt røg i fængslet for mindre forseelser. Der kommer et flashback afsnit omkring afnit 16, hvor man får en forklaring på baggrundene for Michael's lille bande, og der fremstår det ganske tydeligt, at de jo allesammen i bund og grund er ganske gode mennesker, bortset lige fra ham den fæle pædofile mand, han er bare ond.. For det dikterer serien.
Hvis nogle skulle være i tvivl, så synes jeg Prison Break er en smule "overhyped", og det minder mig mest om lidt let kommercialt Hollywood bulder-brag underholdning.
Jeg har egentlig lidt svært ved at sætte en præcis finger på hvor det er jeg synes serien fejler, og dermed lige mangler det sidste for at nå topniveauet - for jeg ser den faktisk, og jeg synes det er udmærket underholdning, det meste af tiden i hvert fald. Men der mangler måske lige det uventede spænindingsmoment, som jeg fx synes Lost har, og der mangler måske lige en ordentlig dybde og gerne en lidt mere realistisk indgangsvinkel til seriens karakterer. Det bliver aldrig rigtig spændende, for selvom Michael og Lincoln da er sympatiske personer, så er der aldrig den store tvivl om deres skæbne. Det er en altid lige-ved-og-næsten skæbne, hvor serien bygger hvert afsnit op til en stor cliffhanger, som så afsnittet efter løses mere eller mindre simpelt. Og så synes jeg generelt ikke personerne er specielt interessante, og jeg bekymrer mig ikke synderligt for dem. Sjovt nok synes jeg faktisk, at det er den underspillede romance mellem lægen og Michael, der fungerer bedst.
Hmmm. Det er som med Battlestar kun første halvdel af sæson 1, som kommer på dvd i maj. Så man skal nok vente til jul med at få hele sæsonen :( Griske bæster!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#11 ks 19 år siden
#12 Outbound Sith 19 år siden
Jeg hænger stadig på, selvom jeg synes at afsnit 3-4 stykker var lidt spild af min tid. Det ville jeg sikkert også have syntes at denne søndags afsnit var, his ikke det var for cliff hangeren. Nu er man jo nødt til at se mindst et afsnit mere! Bastards! :)
Fox Mulder
#13 ks 19 år siden
Hvis nogle skulle være i tvivl, så synes jeg Prison Break er en smule "overhyped", og det minder mig mest om lidt let kommercialt Hollywood bulder-brag underholdning.
Jeg har egentlig lidt svært ved at sætte en præcis finger på hvor det er jeg synes serien fejler, og dermed lige mangler det sidste for at nå topniveauet - for jeg ser den faktisk, og jeg synes det er udmærket underholdning, det meste af tiden i hvert fald. Men der mangler måske lige det uventede spænindingsmoment, som jeg fx synes Lost har, og der mangler måske lige en ordentlig dybde og gerne en lidt mere realistisk indgangsvinkel til seriens karakterer. Det bliver aldrig rigtig spændende, for selvom Michael og Lincoln da er sympatiske personer, så er der aldrig den store tvivl om deres skæbne. Det er en altid lige-ved-og-næsten skæbne, hvor serien bygger hvert afsnit op til en stor cliffhanger, som så afsnittet efter løses mere eller mindre simpelt. Og så synes jeg generelt ikke personerne er specielt interessante, og jeg bekymrer mig ikke synderligt for dem. Sjovt nok synes jeg faktisk, at det er den underspillede romance mellem lægen og Michael, der fungerer bedst.
#14 filmz-Bruce 19 år siden
#15 filmz-Bartman 19 år siden
Sæson 1 er altså ik færdi endnu.. tror der kommer 3 afsnit til eller sådan noget..
#16 Guts 19 år siden
som jeg kommenterede senere i #9, så har jeg også kun set de første 19 afsnit. ved godt at der 22 afsnit af 1. sæson.
#17 filmz-canner 19 år siden
#18 Slettet Bruger [989200143] 19 år siden
Det sidste bliver sendt d. 15. maj i USA.