Gravatar

#1 Skobbolop 23 år siden

hey ho..

har et lille problem.. 3 steder i filmen er det som om billedet fryser i et enkelt sekund for derefter at køre videre... har kun prøvet det på én afspiller men den gør det kun med LOTR..

er det grundlag for at få den byttet eller hvordan...noget jeg kan gøre ved det?...

#2 Toranaga 23 år siden

Hvis nu du starter med at skrive hvilken afspiller du har ;?
Gravatar

#3 The Insider 23 år siden

Tjek lige hvornår det sker på DVD´en. Det kan være at der blot er tale om et dual-layer skift.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Skobbolop 23 år siden

philips 612..

men som sagt så er det kun den eneste film den gør det ved, så det er næppe afspilleren..

hvornår det sker på DVD'en?
det er når den skifter til en anden kameravinkel til den anden.. og lige idet den skifter fryser billedet 1 sek. ca. for at køre videre..normalt..det sker 3 gange i filmen
det du mener?

#5 trekster 23 år siden

Han mener nok mere hvilken scene... På den måde kan vi sammenligne med andre der også får det lille hak ved layer change. Jeg gør fx. :) På min kommer den på den første skive lige inden Gandalf og Saruman går ude foran Isengard.
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#6 The Insider 23 år siden

#4, ligesom trekster sagde, så mener jeg "på hvilket tidspunkt i filmen går den i stå?" Prøv at tjekke tiden på DVD afspilleren når det går galt.
War. War never changes.
Gravatar

#7 Toranaga 23 år siden

Det kan nemt være afspilleren. Phillips er jo ikke lige det førende DVD mærke. Jeg har læst om andre med "Bilka-modeller" som har problemer med LOTR extended ed. Bl.a. med en Kiss afspiller.

#8 23 år siden

ja..ved mig sker det også ved isengard lige inden den de begynder at gå rundt "haven"..

et andet tidspunkt er i moria hvor lige er færdig med at læse bogen...

det andet sted kan jeg ikke huske... er det ganske normalt med der layer skift eller hvordan?
Gravatar

#9 Skobbolop 23 år siden

det var så mig der var (new)

#10 azathoth 23 år siden

#8: Ja layer change er normalt på stort set alle dvd'er, da der er for meget data til at det kan være på et enkelt lag, derfor ligger der data i to lag.

Det betyder at læsehovedet er nød til at flytte sig til starten af skiven igen, for at læse det dybere lag. Det resulterer altså i en kort pause. Nogen afspillere er bedre til at klare det end andre.

Så det er helt helt normalt, det er en af ulemperne ved DVD.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!

Skriv ny kommentar: